Νέο πρωτότυπο HR1 η Peugeot στο Παρίσι – το ετοιμάζει για παραγωγή.
Η Peugeot, στην Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού που άνοιξε χθες τις πύλες της για τους δημοσιογράφους, εντυπωσίασε. Παρουσίασε ένα σχετικά μικρό SUV που συνδυάζει χαρακτηριστικά coupe και πολυχρηστικού MPV. Κυρίως για νέους και για αστικές μετακινήσεις, αν και πρωτότυπο, πάει ολοταχώς για παραγωγή. Η Nissan ήδη ξεκινά τις πωλήσεις του Juke και ο ανταγωνισμός χρειάζεται το αντίπαλο δέος.
Παράστημα
Μπορεί το μέγεθος να μετράει σε πολλές περιπτώσεις, αλλά το μεγάλο, τουλάχιστον στις… πόλεις είναι απαγορευτικό. Το HR1 έχοντας μήκος 3,69 μ. με πολύ κοντούς προβόλους, είναι «σφικτό» σε όγκο (1,75 μ. πλάτος - 1,49 μ. ύψος), προκειμένου να ελίσσεται εύκολα, ενώ επειδή και το παρκάρισμα είναι δύσκολη υπόθεση, διαθέτει δύο ηλεκτρικές πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω (gull-wing).
Ξεχωρίζουν, σχεδιαστικά, η διπλή καμπύλη στο πίσω μέρος (θυμίζει πολύ το σπορ διθέσιο RCZ) και οι μπάρες οροφής που λειτουργούν σαν άρθρωση για να ανοίγει η μονοκόμματη πίσω πόρτα από φιμέ κρύσταλλο.
Στα ενδότερα
Ένα μικρό σπορ τιμόνι κι ένας πίνακας οργάνων με αναλογικά στοιχεία είναι όλα κι όλα που υπάρχουν στο ταμπλό. Σχετικά με τις ανέσεις, αν και είναι περισσότερο για δύο άτομα, διαθέτει τρία ή τέσσερα κανονικά καθίσματα.
Τα πίσω διπλώνουν, ώστε να χωρέσει ένα ποδήλατο ή άλλα αξεσουάρ δραστηριοτήτων (διαθέσιμος χώρος από 180 έως 734 λίτρα). Κι όσον αφορά τις πληροφορίες για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, αυτές προβάλλονται στο παρμπρίζ σε οθόνη «Head Up Display» για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο.
Τεχνολογία
Το πρωτότυπο εφοδιάζεται με ένα σύστημα «αναγνώρισης κίνησης». Επιτρέπει στον οδηγό με μιά περιστροφή του χεριού (!), να περιηγείται στα μενού, που εμφανίζονται με τη μορφή κυκλικών επιλογών, διαμορφώνοντας τα συστήματα ήχου, δορυφορικής πλοήγησης και κλιματισμού.
Ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει, τον επιθυμητό τρόπο εμφάνισης των πληροφοριών στον πίνακα οργάνων: στροφόμετρο, θερμοκρασία λαδιού και νερού κατά τη διάρκεια της σπορ οδήγησης ή τουριστικές πληροφορίες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Κι αν… βαριέται να τα κάνει όλα αυτά, πάλι με μια απλή κίνηση του χεριού προς τα δεξιά, μεταφέρει τον έλεγχο των ρυθμίσεων στον συνοδηγό, ο οποίος έχει διαθέσιμο και φορητό PC για την αποθήκευση και την ανταλλαγή δεδομένων με την οθόνη του οδηγού.
Εν συντομία…
Επειδή η προστασία του περιβάλλοντος βρίσκεται σε προτεραιότητα, η Peugeot έβαλε στο HR1 το πρωτότυπο υβριδικό συγκρότημα κίνησης Hybrid4. Συνδυάζει ισχυρό κινητήρα βενζίνης μπροστά 1.2 lt – 110 hp (θα μπει σε παραγωγή για πολλά μοντέλα) με ηλεκτρικό μοτέρ πίσω 37 hp. Σε χαμηλές ταχύτητες κινείται ηλεκτρικά χωρίς να εκπέμπει ρύπους, ενώ σε μεγαλύτερες ταχύτητες λειτουργεί και ο κινητήρας βενζίνης προσφέροντας δυνατότητες τετρακίνησης.
Σε αυτή τη περίπτωση η μέγιστη ισχύς είναι 147 hp, καταναλώνοντας μόλις 3,5 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. και εκπέμποντας μόνο 80 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων, από το λεβιέ ή με μανέτες πίσω από το τιμόνι (ηλεκτρικά υποβοηθούμενο). Οσον αφορά στην ανάρτηση, είναι κλασική, με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής