Scooter E: η πρώτη απόπειρα της Mini στα δίτροχα και μάλιστα ηλεκτρική.
Σχεδόν 10 χρόνια μετά την παρουσίαση του νέου Mini (στην Εκθεση του Παρισιού) που αντικατέστησε το κλασικό μοντέλο του Σερ Αλεκ Ισιγόνις, η βρετανική μάρκα (μέλος του ομίλου BMW), εμφάνισε χθες ενώπιον του βρετανικού τύπου, στο Λονδίνο, το πρώτο της δίτροχο. Το πρωτότυπο ηλεκτρικό Scooter E, όπως το μοντέλο της δεκαετίας του 1950 που ήρθε σε απάντηση της ενεργειακής κρίσης εκείνης της εποχής, έτσι κι αυτό αναμένεται ως απάντηση της περιβαλλοντικής κρίσης.
Παράστημα
Στο Λονδίνο παρουσιάστηκε η μία από τις τρεις πρωτότυπες εκδοχές του σκούτερ, ενώ οι άλλες δύο θα εμφανιστούν στην Έκθεση του Παρισιού, την άλλη εβδομάδα. Η έκδοση του Λονδίνου, σε λευκό χρώμα και με πολλά αυτοκόλλητα, θυμίζει τη δεκαετία του 1960, έχοντας σέλα για δύο επιβάτες. Ο ένας καθρέπτης φέρει το λογότυπο της μάρκας, ενώ ο δεξιός τους τρεις κύκλους (κόκκινο, λευκό, μπλέ) της βρετανικής πολεμικής αεροπορίας (RAF).
Όσον αφορά αυτές που θα δει το κοινό του Παρισιού, η μία -κι αυτή με σέλα για δύο επιβάτες, θα είναι σε κίτρινο χρώμα, όμοιο με αυτό του ηλεκτρικού Mini των τεσσάρων τροχών, που κάνει δοκιμαστικές διαδρομές στη Μ. Βρετανία, για να προχωρήσει στην παραγωγή.
Η συγκεκριμένη έκδοση υποδηλώνει τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, με το χρώμα που επέλεξε η Mini ως κατατεθέν για να ξεχωρίζει από άλλες μάρκες. Η τρίτη εκδοχή, θα εφοδιάζεται με σέλα για έναν επιβάτη, ξέγνοιαστο καβαλάρη θα λέγαμε. Βαμμένο στο κλασικό πράσινο χρώμα, των βρετανικών αγώνων, με καφέ και ασημί αναλογίες, δίνει άλλη αίσθηση στη λέξη ποιότητα.
Καινοτομίες
Λιτός αλλά περιεκτικός είναι ο πίνακας οργάνων, με κεντρικό ταχύμετρο και ψηφιακές ενδείξεις για την αυτονομία κίνησης (διαθεσιμότητα μπαταρίας). Διαθέτει δε μια θύρα για σύνδεση του κινητού τηλεφώνου, το οποίο μόλις ανοίξει ο αναβάτης, τότε αρχίζει να λειτουργεί και ο κινητήρας!
Το ανοικτό τηλέφωνο ωφελεί για τηλεφωνικές επικοινωνίες μέσω Bluetooth που βρίσκεται στο κράνος, για ψυχαγωγία με μουσική, για ενημέρωση και πλοήγηση. Παράλληλα, ο αναβάτης με το σύστημα πλοήγησης μπορεί να δει και τη θέση άλλων Scooter E της παρέας!
Εν συντομία…
Σε κλασικό στυλ και οι τρεις εκδόσεις, δίχως να αποποιούνται την ταυτότητα της μάρκας, είναι βέβαιο ότι θα βάλουν σε μπελάδες τους παραδοσιακούς κατασκευαστές διτρόχων, οι οποίοι ίσως να έχουν έτοιμη απάντηση. Ίδωμεν.
Προς το παρόν, όμως, βλέπουμε το δίτροχο Mini που εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω τροχό. Φορτίζεται από απλή πρίζα με φις και καλώδιο 5 μέτρων που διπλώνει στο πίσω μέρος, ενώ η ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρία ιόντων λιθίου. Το πρωτότυπο διαθέτει και μια σχάρα αλουμινίου, ίδιας σχεδίασης με αυτή του Mini Countryman, που βρίσκεται στην εσωτερική πλευρά του ανεμοθώρακα, μέχρι κάτω στο πάτωμα.
Σε αυτή, με κλιπ, ο αναβάτης μπορεί να δέσει οτιδήποτε χρειάζεται για το ταξίδι: το κράνος, την ομπρέλα, τα γυαλιά ηλίου, ένα θερμός, ή ένα προστατευτικό για τα πόδια όταν βρέχει.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής