Η Peugeot με το πρωτότυπο ηλεκτρικό ΕΧ1 εξαπατά τους οφθαλμούς μας.
Με εντυπωσιακό τρόπο γιορτάζει τα 200 χρόνια της η Peugeot. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της δούλεψαν ατέλειωτες ώρες προκειμένου να παρουσιάσουν κάτι μοναδικό: ένα πρωτότυπο διθέσιο roadster, πλήρως ηλεκτρικό, πανίσχυρο και τετρακίνητο.
Η γαλλική μάρκα μετά το SR1, το υβριδικό τετρακίνητο, πρωτότυπο και τριθέσιο Coupe – Cabriolet που παρουσίασε στην Εκθεση της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο και εν όψει της εμπορικής διάθεσης του αμοιγώς ηλεκτροκίνητου μικρού iOn (κοινοπραξία ομίλου Peugeot – Citroen με Mitsubishi), εξαπατά τους οφθαλμούς μας με το ΕΧ1.
Παράστημα
Το στοίχημα για σχεδιαστές και μηχανικούς ήταν να παντρέψουν τις επιδόσεις με τη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Η περίτεχνη αρχιτεκτονική συνδυάστηκε άψογα με την ισχυρή δομή του ενιαίου αμαξώματος που κατασκευάστηκε από κυψέλες ανθρακονημάτων για να υπάρξει η σωστή κατανομή βάρους, ενώ χρησιμοποιήθηκε αλουμίνιο στις πόρτες που ανοίγουν ανάποδα μπροστά, έχοντας ενσωματωμένα τα δύο σπορ καθίσματα!
Το λιτό κοκπιτ, από μέταλλο και δέρμα, περιλαμβάνει μπροστά από οδηγό και συνοδηγό μόνο δύο μικρές οθόνες με ενδείξεις για τις επιδόσεις. Οι δύο επιβάτες δεν χρειάζεται απαραίτητα να φορούν κράνος, φοβούμενοι την ανατροπή, διότι υπάρχει προστατευτικό κέλυφος από ανθρακονήματα με roll-bar.
Καινοτομίες
Οι ιδιαιτερότητες στην ανάρτηση, το εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους, εξαιτίας και του χαμηλού ύψους του διθέσιου αυτοκινήτου (μόλις 0,90 εκ.) και το φαρδύ μπροστινό μέρος (1,77 μ.), κάνουν το ΕΧ1 να ξεχειλίζει από αεροδυναμική. Αν το παρατηρήσεις δε από πίσω, βλέποντας τους δύο πίσω τροχούς να είναι πολύ κοντά σε σχέση με τους μπροστινούς, κάλλιστα μπορείς να πεις ότι μοιάζει με σταγόνα νερό.
Ρεκόρ
Κάνοντας λοιπόν τη…. σούμα, με ελαφρύ αμάξωμα, ιδανική κατανομή βάρους και αεροδυναμική, υψηλή ισχύ και ροπή από τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ και με την υψηλής αντοχής μπαταρία ιόντων λιθίου, έχουμε ως αποτέλεσμα 1 G δύναμη βαρύτητας στην επιτάχυνση.
Στις δοκιμές που έκανε η Peugeot, το πρωτότυπο όχημα κατέρριψε το ρεκόρ επιτάχυνσης της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στοχεύει δε στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, να σπάσει κι άλλα ρεκόρ…
Εν συντομία…
Πλήθος τεχνολογικών λύσεων συνοδεύουν το πρωτότυπο ΕΧ1. Η μπροστινή ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια, ενώ πίσω υπάρχει ένας αιωρούμενος βραχίονας με ένα και μόνο κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ που συνδέεται με ένα «κοκοράκι» για μεταβλητή ταλάντωση.
Αλλά και για τη μετάδοση της κίνησης έχουμε ιδιαιτερότητες. Τοποθετήθηκαν δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα, αποδίδοντας μαζί 340 hp, με 240 Nm ροπής διαθέσιμα από τις πρώτες στροφές. Δηλαδή με την εκκίνηση του οχήματος έχεις όλη τη ροπή στα πόδια σου.
Όσον αφορά στα χέρια σου, καθισμένος πολύ χαμηλά με προτεταμένα τα πόδια σαν να είσαι σε μονοθέσιο, αντί για τιμόνι έχεις δύο μοχλούς να χειρίζεσαι, σαν πηδάλιο αεροσκάφους ή video game, ενώ δεν χρειάζεται να αλλάζεις ταχύτητες διότι δεν υπάρχει κιβώτιο.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής