Αν και σε κίτρινο χρώμα, το Opel Corsa OPC με βελτιώσεις καίει λιγότερο.

Αποστολή στις Κάννες Δημήτρης Μπαλής

Είναι καιρός για γρήγορα αυτοκίνητα που συνεπάγονται μεγαλύτερη κατανάλωση; Μάλλον όχι και ειδικά στην Ελλάδα με την τιμή των καυσίμων που έχουν φθάσει στα ύψη από την υπερφορολόγηση. Στην Ευρώπη όμως, που τα καύσιμα είναι φθηνότερα, σκέφτονται μεν αυτό το γεγονός, ωστόσο σκέφτονται και τις εκπομπές ρύπων.

Λιγότερη κατανάλωση σημαίνει αυτομάτως και λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Κι επειδή στην Ευρώπη, σε αντίθεση με Αμερική και Κίνα, οι κανονισμοί είναι πολύ σκληροί, με Euro 5 όρια για τις εκπομπές των νέων κινητήρων, η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου πρωτοστατεί στη μείωση της κατανάλωσης, όχι μόνο διατηρώντας ίδια την ισχύ και τη ροπή, αλλά πολλές φορές αυξάνοντάς τες. Στην περίπτωση του Corsa OPC, η Opel ακολούθησε την πρώτη συνταγή.

Παράστημα

Το OPC, βασίζεται στο τρίθυρο Corsa. Κυψελοειδής εισαγωγή αέρα και μάσκα, σπόιλερ, μαρσπιέ, πίσω διαχύτης, ψηλά αεροτομή και τριγωνική, κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση, διατηρούνται και στο νέο. Στην καμπίνα ο χρωματικός διάκοσμος ακολουθεί το χρώμα του αμαξώματος, όπως και τα εξαιρετικά σπορ Recaro καθίσματα (ασχέτως αν έβαλα φωτό με μπλέ καθίσματα), που διπλώνουν για να μπουν πίσω επιβάτες.

Χρώμιο, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές, πεντάλ αλουμινίου και μαύρο χρώμα στο ταμπλό, ολοκληρώνουν ένα άκρως ελκυστικό κόκπιτ. Θα τολμούσα να πω ότι το Corsa OPC είναι τόσο ολοκληρωμένο από πλευράς εξοπλισμού αισθητικής που η όποια παρέμβαση μπορεί να του χαλάσει την εικόνα.

Περιζήτητο

Μπορεί σε πολλά η Ελλάδα να είναι πίσω, για παράδειγμα σχετικά με τον όγκο πωλήσεων οχημάτων σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ωστόσο το Corsa OPC βρίσκεται όχι μόνο στις καρδιές πολλών «γρήγορων» Ελλήνων, αλλά και στο γκαράζ τους, διότι στο δρόμο δε το αφήνεις εύκολα.

Από το 2007 που ξεκίνησαν οι πωλήσεις, περίπου 13.000 Corsa OPC έχουν πουληθεί. Το 7% από αυτά στην Ελλάδα, το 20% στη Γερμανία και το 13% στην Ελβετία. Μολονότι αυτή τη στιγμή η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα περνά κρίση, με κοντά στο -50% πτώση των πωλήσεων σε σχέση με το 2009 και επιπρόσθετα προτιμούνται αυτοκίνητα κυρίως κάτω από τα 1.600 κ.εκ., εντούτοις το Corsa OPC μάλλον δεν θα χάσει την πελατεία του. Πωλήσεις λίαν συντόμως με τιμές σχεδόν ίδιες με τις τωρινές.

Εν συντομία…

Προκειμένου να καλύψει τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5, αλλά και να μην αφήσει… ακάλυπτες τις επιδόσεις, οι μηχανικοί της Opel κατάφεραν να μειώσουν την κατανάλωση κατά 7,6%.

Έχει μέση κατανάλωση 7,3 λίτρα ανά 100 χλμ. (0,6 λίτρα λιγότερο), χαρίζοντας 50 χλμ. αυτονομία παραπάνω. Περιορίστηκαν και κατά 9,5% οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, από 190 σε 172 γρ./χλμ. Ο 1.6 lt turbo κινητήρας απoδίδει 192 hp στις 5.850 σ.α.λ., με ροπή 230 Nm διαθέσιμη μεταξύ 1.980 - 5.850 σ.α.λ. Στιγμιαία, με υπερπλήρωση, φθάνει τα 266 Nm.

Το μοτέρ συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που έχει την ίδια καλή αίσθηση σε κλιμάκωση, αλλά για να επιτευχθεί η μείωση της κατανάλωσης προστέθηκε ένδειξη ιδανικής αλλαγής σχέσεων στον πίνακα οργάνων. Η επιτάχυνση παραμένει στα 7,2 δευτ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα. Διατηρείται στάνταρ το ESP.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube