Έτσι θεωρούν ορισμένοι τη νέα Porsche 911 Carrera GTS – έτοιμη για σάλτο.

Το Υπουργείο Οικονομικών αντιμετωπίζει στη χώρα μας τα πολυτελή σπορ αυτοκίνητα σαν την κοκαϊνη, αλλά με αντίστροφο προσδιορισμό. Δηλαδή, ενώ η διακίνηση της κοκαϊνης είναι παράνομη (και σωστά), εντούτοις κυκλοφορεί, ενώ το πολυτελές αυτοκίνητο που δεν είναι παράνομο… δεν κυκλοφορεί λόγω των αλλοπρόσαλλων φόρων.

Αυτά είχε αναφέρει ο Γιώργος Λυμπεράκης που εισάγει αυτοκίνητα Lotus, Maserati και Lamborghini, σε συνέντευξη που παραχώρησε σε μηνιαίο περιοδικό αυτοκινήτου στη χώρα μας. Και δεν είχε καθόλου άδικο. Διότι ό,τι θεωρείται ακριβό ή πολυτελές στην Ελλάδα θα πρέπει να φορολογηθεί υπέρ του δέοντος, κάτι που σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν συμβαίνει.

Λάθος τρόπο διάλεξε η κυβέρνηση για να μαζέψει χρήματα, διότι οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων όχι μόνο έπεσαν κατακόρυφα, αλλά σχεδόν εκμηδενίστηκαν.

Στόχαστρο

Είναι βέβαια και η ανασφάλεια ορισμένων που φοβούνται να τα αγοράσουν και να τα κυκλοφορήσουν, μήπως προκαλέσουν την κοινή γνώμη! Κι όταν για παράδειγμα διαβάζεις σε εφημερίδα ότι κάποιος που είχε να κάνει φορολογική δήλωση από το 2004, κυκλοφορούσε με Porsche, τότε αυτομάτως μπαίνει στο στόχαστρο όχι αυτός, διότι το επώνυμό του δεν αναφέρεται επειδή δεν το δημοσιοποιεί το ΣΔΟΕ, αλλά η άμοιρη Porsche.

Λες και ο έμπορος αυτοκινήτων θα πρέπει να ζητά φορολογική δήλωση για να πουλά αυτοκίνητα, κι όχι απλά χρήματα. Ή μήπως θα έπρεπε να ζητά; Αυτό δεν το έχουμε σκεφτεί. Σε πείσμα λοιπόν της εμμονής της κυβέρνησης σε υπέρμετρους φόρους στα αυτοκίνητα, αδιακρίτως και βάση της εργοστασιακής αξίας (CIF), παρουσιάζω σήμερα τη νέα Porsche 911 Carrera GTS.

Παράστημα

Κλασική Carrera, με δυναμικό στυλ, η 911 Carrera GTS είναι 4,4 εκ. φαρδύτερη από την τετρακίνητη Carrera 4. Έχει και πιο φαρδύ πίσω μετατρόχιο, αλλά παραμένει πισωκίνητη.

Διαθέτει αρκετά στοιχεία που τη διαφοροποιούν σε εμφάνιση από τις άλλες ισχυρές εκδόσεις Carrera, ωστόσο ξεχωρίζουν οι 19άρες ζάντες αλουμινίου RS Spyder, κεντρικά τοποθετημένες, σε μαύρο χρώμα, που φιλοξενούν ελαστικά διαστάσεων 305/30 R 19 στον πίσω άξονα.

Το μαύρο όπως αντιλαμβανόμαστε είναι το… χρώμα κατατεθέν του μοντέλου, πλημμυρίζοντας τη καμπίνα. Νέο είναι και το τριάχτινο τιμόνι με πινελιές αλουμινίου που διακοσμούν και το λεβιέ ταχυτήτων.

Εν συντομία…

Έχοντας ισχύ 408 hp και 420 Nm ροπή στις 4.200 σ.α.λ., από το 3.8 lt μοτέρ βενζίνης, η νέα 911 Carrera GTS βρίσκεται στην κορυφή της σειράς Carrera. Με 23 ίππους παραπάνω από την 911 Carrera S, η GTS διατίθεται σε Coupe και Cabriolet έκδοση, κλείνοντας την ψαλίδα από την 911 GT3 των 435 ίππων.

Το μοτέρ συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Κατόπιν παραγγελίας και με 7άρι αυτοματοποιημένο διπλού συμπλέκτη με αλλαγές ταχυτήτων και από το τιμόνι. Με το χειροκίνητο κιβώτιο επιταχύνει σε 4,2 δευτ., με τελική ταχύτητα 306 χλμ./ώρα.

Με το 7άρι κιβώτιο έχει μέση κατανάλωση 10,2 λίτρα/ 100 χλμ., εκπέμποντας 240 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Στην Εκθεση του Παρισιού, τον άλλο μήνα κι από το Δεκέμβριο θα πωλείται προς 104.935 ευρώ στη Γερμανία που έχει 19% ΦΠΑ. Συν 4 μονάδες στη χώρα μας, τέλη ταξινόμησης και φόρο πολυτελείας, η τιμή αναμένεται να εκτοξευθεί στις 170.000 ευρώ περίπου…

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube