Σε ετοιμότητα οι… γρήγοροι – νέο Focus ST, αλλά από το 2012 πωλήσεις.
Η Ford, από το 1998, όταν αντικατέστησε το θρύλο Escort, εστίασε την προσοχή της στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ικανοποίηση ενός υποψήφιου αγοραστή μοντέλου μικρομεσαίας κατηγορίας. Ουσιαστικά έκανε…Focus στις ανάγκες του, με ένα αυτοκίνητο που σε δύο γενιές ανταποκρίθηκε σε μέγιστο βαθμό στις απαιτήσεις του κοινού. Η Ford γυρίζει σελίδα στην ιστορία του Focus…
Πρεσβευτής
Το Focus είναι το σημαντικότερο μοντέλο για τη Ford κι ως τέτοιο αντιμετωπίστηκε στην επόμενη γενιά του. Εντελώς καινούργιο αμάξωμα, σε νέο πλαίσιο, σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στη Γερμανία με παγκόσμια προοπτική διότι θα πωλείται σε 120 χώρες.
Επειδή όμως τα δεδομένα σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία είναι διαφορετικά, το νέο Focus δεν θα είναι παντού ίδιο, παρά μόνο κατά 80% θα έχει κοινά εξαρτήματα. Τον περασμένο Μάρτιο στην Εκθεση της Γενεύης, είδαμε από κοντά το ολοκαίνουργιο Focus (τον Ιανουάριο είχε παρουσιαστεί στην Εκθεση του Ντιτρόιτ), αλλά τότε μόνο σε 5θυρη και Station Wagon έκδοση.
Τώρα, στις αρχές Οκτωβρίου, στην Εκθεση του Παρισιού, η «μπλε οβάλ» (λόγω σήματος) μάρκα θα παρουσιάσει όλο το καρέ με την προσθήκη του 4θυρου αμαξώματος αλλά και του ισχυρού ST που θα αρχίσει να πωλείται από τις αρχές του 2012.
Παράστημα
Δεν πήραμε …πασέτο (που λένε οι Ιταλοί) για να το μετρήσουμε, αλλά το νέο Focus δείχνει λίγο μεγαλύτερο από το υπάρχον. Νέο στυλ, με τεράστια τραπεζοειδή, διαιρούμενη εισαγωγή αέρα και προτεταμένα φωτιστικά, οι γραμμές ρέουν περισσότερο από το σημερινό μοντέλο.
Το 5θυρο από το 4θυρο είναι τελείως διαφορετικά από την 3η κολόνα και πίσω. Το πρώτο έχει μεγάλη εισαγωγή αέρα ψηλά με φωτιστικά που ανεβαίνουν στην κολόνα, ενώ στο δεύτερο η πόρτα του χώρου αποσκευών σχηματίζει αεροτομή και τα φώτα είναι σχεδόν παραλληλόγραμμα.
Στα ενδότερα
Άλλο πράγμα μέσα. Μολονότι διατηρείται η διάταξη με πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό και κεντρικό πάνελ που διαιρεί το ταμπλό, προστέθηκαν δύο έγχρωμες LCD οθόνες 4,2 ιντσών στον πίνακα και μία πάνω από την κεντρική κονσόλα.
Οι πληροφορίες προβάλλονται μέσω δύο διακοπτών στο τιμόνι, περίπου όπως στα κινητά τηλέφωνα και στα MP3 players. Ο αριστερός ρυθμίζει τις ενδείξεις για την οικονομία καυσίμου, τη μηχανική κατάσταση και τα χαρακτηριστικά ασφαλείας, ενώ ο δεξιός διακόπτης είναι για το σύστημα ψυχαγωγίας, τον κλιματισμό και τις λειτουργίες επικοινωνίας.
Εν συντομία…
Το νέο Focus θα εφοδιάζεται με τη νέα γενιά κινητήρων EcoBoost, turbo υψηλής απόδοσης, χαμηλής κατανάλωσης και μειωμένων ρύπων. Ο 1.6 lt – 160 hp, θα «φορεθεί» πρώτα στο Mondeo που έρχεται το Νοέμβριο στην Ελλάδα.
Ωστόσο, η έκδοση ST θα εφοδιάζεται με το νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 2.0 lt. Στο Mondeo αποδίδει 240 hp, ενώ στο ST θα φθάνει τους 250 hp. Λοιπές επιδόσεις δεν έγιναν γνωστές, προς το παρόν, αλλά θα συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Πάντως, το ST είναι εξίσου σπορτίφ έξω και μέσα, με κυψελοειδή εισαγωγή, γκρι ζάντες, σπορ αγωνιστικά καθίσματα, λεπτομέρειες ανθρακονημάτων και αλουμινίου. Το Focus σε εξοπλισμό θα διαθέτει μπουτόν εκκίνησης, κάμερα οπισθοπορείας κ.α. Υπομονή για περισσότερα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής