Στη χώρα του «ανατέλλοντος ηλίου» έλαμψε και πάλι το άστρο του Οζιέ.
«Είναι ένα σούπερ ταλέντο. Όσο έχει τα πόδια του στη γη και σέβεται τους άλλους, αυτό θα είναι πολύ καλό για το μέλλον του», ανέφερε ο Πέτερ Σόλμπεργκ για τον νικητή του ράλι της Ιαπωνίας, Σεμπαστιάν Οζιέ. Και βέβαια αξία στο νικητή δίνουν πάντα οι δηλώσεις του αντιπάλου, πόσω μάλλον ενός παγκόσμιου πρωταθλητή (το 2003).
Δεν γνωρίζω αν ο Οζιέ, πλέον, με 2 νίκες σε 10 αγώνες και με 3 να απομένουν μπορεί να καλύψει τη διαφορά των 43 β. που τον χωρίζουν από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Σεμπαστιάν Λεμο (μαθηματικά μπορεί), ωστόσο είναι σίγουρο ότι θα προσπαθήσει σε μια χρονιά με πλήρη εμπλοκή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα να σπάσει την παντοκρατορία του «μεγάλου» Λεμπ, ο οποίος έχει 6 σερί τίτλους (ρεκόρ) και πηγαίνει ολοταχώς για τον 7ο.
Στην αρχή και στο τέλος πρώτος
Ο Οζιέ, οδηγώντας με μαεστρία το ένα από τα δύο εργοστασιακά Citroen C4, ως παρτενέρ του Λεμπ, ξεκίνησε το ιαπωνικό ράλι με δύο κερδισμένες υπερειδικές διαδρομές στο στάδιο Σαπόρο Ντομ, την Πέμπτη.
Τότε πήρε και τα ηνία του αγώνα, τα οποία έχασε για τις δύο επόμενες ημέρες και μόλις χθες, στη 2η από τις 8 ειδικές διαδρομές της τελευταίας ημέρας του αγώνα, μπόρεσε να αναρριχηθεί από την 3η στην πρώτη θέση και να τη διατηρήσει μέχρι το τέλος, έχοντας συνολικά 5 κερδισμένες ε.δ. στις 26 του ράλι. Ο 26χρονος Γάλλος έδειξε πυγμή και εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σπασμένο αμορτισέρ του Π. Σόλμπεργκ στο ιδιωτικό C4, όπως και το πρόβλημα στο διαφορικό του Ford Focus του Χιρβόνεν, που ήταν 2ος, με αποτέλεσμα στο τέλος να τερματίσει με άνεση μπροστά.
«Είναι καταπληκτικό πραγματικά και είμαι πολύ χαρούμενος. Φθάνοντας εδώ για πρώτη φορά ήξερα ότι ήταν ένα δύσκολο ράλι, αλλά γρήγορα βρήκα καλό ρυθμό», ανέφερε ο Οζιέ, που νίκησε στην πρώτη του εμφάνιση στην Ιαπωνία.
Άτυχος στο τέλος
Ο Π. Σόλμπεργκ οδήγησε τον αγώνα από την Παρασκευή μέχρι και το πρωί της Κυριακής. Είχε 7 κερδισμένες ε.δ. αλλά το σπασμένο αμορτισέρ και η μη δυνατότητα επισκευής από την ιδιωτική του ομάδα, του στέρησε τη νίκη. Όμως, αξίζει συγχαρητήρια και για έναν ακόμη λόγο: οδήγησε με πυρετό από την γρίπη που κόλλησε στην Απω Ανατολή και λίγο έλλειψε να καταλήξει σε εμπύρετο…νίκη.
«Δεν περίμενα ότι θα τα πάω τόσο καλά λόγω της κατάστασής μου. Είχα όμως καλό προαίσθημα. Δυστυχώς αντιμετωπίσαμε πρόβλημα…», επισήμανε ο Νορβηγός.
Στο βάθρο ο Λάτβαλα – θρίαμβος της Ford στα S2000
Από τη στιγμή που ο Χιρβόνεν έπαθε τη ζημιά στο διαφορικό, η Ford επικέντρωσε την προσοχή της στον Λάτβαλα για το βάθρο. Αλάνθαστος ο Φινλανδός, με 4 κερδισμένες ε.δ. πήρε δίκαια την 3η θέση από τον Σόρντο της Citroen.
Το πρόβλημα του Χιρβόνεν έδωσε μια θέση στον Λεμπ που από την αρχή του αγώνα ήταν εκτός ρυθμού, παρά τους ταχύτερους χρόνους σε 4 ε.δ. Χένιγκ Σόλμπεργκ και Βιγιάγκρα έφεραν τα Focus σε καλές θέσεις, αλλά το σημαντικό για τη «μπλε οβάλ» εταιρεία (Ford) είναι ότι είδε δύο Fiesta S2000 να μπαίνουν στη δεκάδα, με τον Κετομάα να κερδίζει την κατηγορία των αυτοκινήτων παραγωγής.
Άτυχος ο Κίμι Ραϊκόνεν. Ηταν 8ος όταν από λάθος σημειώσεις βγήκε με το C4 εκτός δρόμου στην πρώτη ε.δ. της Κυριακής. Το αυτοκίνητο δεν είχε ζημιά αλλά δεν υπήρχαν στο σημείο θεατές να τον σπρώξουν ξανά στο δρόμο! Η μάχη του πρωταθλήματος συνεχίζεται στη Γαλλία, 1-3 Οκτωβρίου, με το ράλι να μετακομίζει από την Κορσική στην Αλσατία.
Βαθμολογία οδηγών
Λεμπ, 201
Οζιέ, 158
Λάτβαλα, 132
Π. Σόλμπεργκ, 118
Σόρντο, 107
Χιρβόνεν, 94
Βαθμολογία ομάδων
Citroen 345
Ford 250
Citroen Junior 183
Stobart – Ford 130
Munchin’s – Ford 46
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής