Το Mitsubishi ASX ξεκίνησε πωλήσεις και με κινητήρα βενζίνης.

Σε λιγότερο από δύο μήνες, μετά την έλευση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης στη χώρα μας (1.8 lt – 150 hp, δικίνητη και τετρακίνητη), η Mitsubishi ξεκίνησε να πουλά το νέο ASX και με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 lt, μόνο σε δικίνητη έκδοση. Ετσι, ολοκληρώνεται η πρόταση αγοράς, για όλη την Ελλάδα, διότι, δυστυχώς, παραμένουν ακόμα σε ισχύ τα μέτρα απαγόρευσης πετρελαιοκίνησης για ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Παράστημα

Το μεγαλύτερο Outlander (βάση για τα Peugeot 4007 και Citroen C-Crosser, λίγες αλλαγές υπάρχουν), δάνεισε το σασί του και στο ASX, με αποτέλεσμα να έχουν ίδια ανάρτηση (γόνατα McPherson μπροστά – πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) και ίδιο, μακρύ μεταξόνιο 2,67 μ.

Όμως σε διαστάσεις, το ASX με 4,295 μ. είναι μικρότερο κατά 34,5 εκ. από το Outlander, αλλά φαρδύ (1,77 μ.), ψηλό (1,61 μ.) και άνετο για 5 ενήλικες επιβάτες με αρκετά καλό χώρο αποσκευών (416 λίτρα). Σχεδιαστικά, μπροστά, ξεχωρίζει η ευμεγέθης μάσκα που θυμίζει μαχητικό αεροσκάφους και είναι όμοια με των Lancer και Outlander.

Φωτιστικά σαν γατίσια μάτια και δίχρωμο τελείωμα στους προφυλακτήρες ολοκληρώνουν ένα καλόγουστο, χωρίς υπερβολές σύνολο.

Στα ενδότερα

Στην καμπίνα δεν αποφεύχθηκαν οι ομοιότητες με το Outlander (τριάχτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, πίνακας οργάνων, τρία περιστροφικά χειριστήρια στην κονσόλα), ούτε τα σκούρα χρώματα στις ταπετσαρίες.

Πάντως, τα πλαστικά είναι καλύτερης υφής (πιο μαλακά), τα καθίσματα παρέχουν καλύτερη πλευρική στήριξη, ενώ η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται κατά 60:40 και αναδιπλώνεται, αυξάνοντας το χώρο φόρτωσης. Πέραν, αυτού, οι διαθέσιμοι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολλοί.

Τι λέει η καρδιά του

Προϊόν εξέλιξης του 1.5 lt που φορά το Lancer, είναι το μοτέρ βενζίνης των 1.6 lt που αποδίδει 117 hp στις 6.000 σ.α.λ. με ροπή 154 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Ελαφρύ σε βάρος (88 κιλά), με αλουμινένιο μπλοκ κυλίνδρων, πολλαπλή εισαγωγής & κάλυμμα κυλινδροκεφαλής από ρητίνη, χαρακτηρίζεται από τις συμπαγείς του διαστάσεις, ενώ διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής.

Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και με σύστημα Start/Stop που σβήνει τον κινητήρα σε στάση και τον εκκινεί αυτόματα με το πάτημα που συμπλέκτη. Ετσι, μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου με τη μέση της τιμή να περιορίζεται στα 5,9 λίτρα ανά 100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 135 γρ./χλμ.

«Αρπάζει» στην επιτάχυνση (11,4 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα), έχει καλή λειτουργία στο δρόμο, ωστόσο βγάζει λίγο παραπάνω θόρυβο στον αυτοκινητόδρομο (183 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα).

Εν συντομία

Το ASX είναι βέβαιο ότι με τις δύο εκδόσεις, δικίνητη και τετρακίνητη με πετρελαιοκινητήρα – δικίνητη με βενζινοκινητήρα, θα βρει ανταπόκριση. Ηδη εδώ και δύο μήνες έχουν πουληθεί 200 αυτοκίνητα ντίζελ (τιμές από 22.760 ευρώ). Οι αγοραστές δεν έκαναν άσχημη επιλογή, διότι πήραν πλούσια εξοπλισμένο αυτοκίνητο, με τρομερή ροπή (300 Nm) και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση (5,5 – 5,7 λίτρα).

Όμως, λόγω των μέτρων απαγόρευσης, υπάρχει η επιλογή της έκδοσης βενζίνης, με κίνηση στους δύο τροχούς (τα περισσότερα μοντέλα με μικρά μοτέρ παράγονται σε δικίνητη έκδοση). Το ίδιο πλούσια εξοπλισμένο: 9 αερόσακοι, ABS με κατανομή πέδησης, ESP για την ευστάθεια, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, μηχανικό κλιματισμό και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, η βασική έκδοση κοστίζει 19.690 ευρώ (περίπου 3.000 φθηνότερα από το ντίζελ). Υπάρχουν ακόμα τρεις εκδόσεις με την τελευταία (φουλ εξοπλισμός) να τιμάται προς 24.060 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube