Το Audi A1 διαθέτει χαρακτήρα, δίνει περισσότερα από 1, αλλά παίρνει κιόλας.

Το νέο A1 αποτελεί «στοίχημα» πωλήσεων για τη μάρκα διεθνώς, αλλά και για την εισαγωγική εταιρεία στη χώρα μας. Με βαρύ σήμα, πολυτελή εξοπλισμό, ισορροπημένη σχεδίαση αλλά και τρωτά σημεία, είναι βέβαιο ότι θα βρει το κοινό του. Διότι για κάθε αυτοκίνητο, λίγο – πολύ, υπάρχουν και υποστηρικτές.

Παράστημα

Δεν είναι ο αντικαταστάτης του Α2 που μάθαμε στις αρχές της δεκαετίας που διανύουμε. Εκείνο από αλουμίνιο – επανάσταση για την εποχή, δεν βρήκε την ανταπόκριση που θα περίμενε. Αυτό, το Α1, με βάση το νέο VW Polo, έχει τα εχέγγυα να πετύχει.

Γνώριμη εικόνα Audi από μπροστά, με τη μεγάλη μάσκα - εισαγωγή αέρα και τα φώτα ημέρας LED, στο πλάι ξεχωρίζει για τα διαφορετικού χρώματα τόξα στις κολόνες και την οροφή. Μια διακριτική αεροτομή ψηλά, πίσω και η διπλή απόληξη εξάτμισης μαζί με το λογότυπο TSFI, υποδηλώνουν τη δύναμη του αυτοκινήτου δοκιμής.

Στα ενδότερα

Δεν τίθεται ουδεμία αμφιβολία ότι η ποιότητα των υλικών, είναι όχι 1 Α αλλά 3 Α. Το ίδιο και το φινίρισμα, η συναρμολόγηση, η εργονομία. Οι αεραγωγοί τύπου τουρμπίνας τζετ σε προδιαθέτουν για απογείωση, ενώ το τριάχτινο τιμόνι με τα χειριστήρια, σε συνδυασμό με την κεκλιμένη προς τον οδηγό κονσόλα, δεν σε κάνουν να χάσεις την προσοχή σου από το δρόμο.

Θαυμάσια μπάκετ καθίσματα, ποτηροθήκες, υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο και οθόνη ενδείξεων στο ταμπλό, συνθέτουν ένα νεανικό, σπορτίφ κοκπιτ. Πίσω, δεν γνωρίζω αν κάθισε ο Σβαϊνστάιγκερ μαζί με τον Φίλιπ Λάμπ, συμπαίκτη του στη Μπάγερν, όταν οδήγησαν πρώτοι το αυτοκίνητο. Εγώ, με 1,80 μ. ύψος βολεύτηκα στα γόνατα, αλλά ήμουν οριακά στο κεφάλι κι έπρεπε να συγκλίνω προς τον διπλανό μου, που αν τύχει να είναι…διπλανή, πάω πάσο για τους σχεδιαστές της Audi.

Πόσο πάει το μαλλί

Στην περίπτωσή μου δεν κοστίζει πολύ, διότι οι τρίχες είναι λίγες…Στο Α1 που δεν είναι τρίχες όσα έχει, αλλά πραγματικότητα, το τίμημα είναι ανάλογο. Με εξοπλισμό από 8 αερόσακους έως ότι φανταστείτε στις ανώτερες εκδόσεις, οι τιμές αρχίζουν από τα 18.900 ευρώ, για την έκδοση με τους 86 ίππους.

Του αυτοκινήτου δοκιμής των 122 hp, η βασική έκδοση κοστίζει 25.600, αλλά με όσα φέρει το αυτοκίνητο που οδήγησα έφθασε τα 33.144 ευρώ. Πληρώνεις, αλλά τουλάχιστον το ευχαριστιέσαι.

Εν συντομία…

Αν υποθέσουμε ότι το Α1 φτιάχτηκε περισσότερο για να ικανοποιήσει τον οδηγό, άντε και τον συνοδηγό, ως ένα ανώτερης ποιότητας (κι έτσι είναι) αυτοκίνητο, τότε η αποζημίωση έρχεται από το πιο δυνατό μοτέρ που φορά.

Ο 1.4 lt turbo με 122 ίππους, είναι γνωστός και αποδοτικός από άλλα μοντέλα του ομίλου. Στο Α1 σου δίνει την έλξη που θέλεις με 200 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. έως τις 4.000 και με το αυτοματοποιημένο 7άρι κιβώτιο S Tronic, με δυνατότητα αλλαγής σχέσεων και από τις μανέτες στο τιμόνι, όχι μόνο είναι παιχνίδι η οδήγηση, αλλά και εξυπηρέτηση.

Κυρίως για όσους θέλουν σβέλτη οδήγηση με τα χέρια γαντζωμένα. Το στάνταρ ESP με ηλεκτρονικό διαφορικό (το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία του) που δεν απενεργοποιείται πλήρως, δεν σε αφήνει να παραστρατήσεις, αρκεί να μην το παρακάνεις θεωρώντας ότι είσαι σε πίστα με τη σφικτή ανάρτηση και τις μεγάλες ζάντες με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ (διάσταση 215/40 R 17). Δεν καίει πολύ, κοντά στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., κι αυτό ανήκει στα θετικά.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube