Το Ford Mondeo φρεσκαρίστηκε αλλά κυρίως απέκτησε πιο αποδοτικά μοτέρ.
Αποστολή στο Μόναχο Δημήτρης Μπαλής
Στη νέα εποχή υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων, πιο ισχυρών αλλά και πιο φιλικών προς το περιβάλλον, θέση έχει και η Ford. Το πρώτο δείγμα γραφής οδηγήσαμε προχθές στο Μόναχο και ενθουσιαστήκαμε: το φρεσκαρισμένο Mondeo παρουσιάστηκε με δύο νέα μοτέρ turbo, ένα βενζίνης και ένα πετρελαίου.
Παράστημα
Ήταν το αυτοκίνητο του Τζέιμς Μποντ στο Casino Royale, του 2007, αλλά τώρα παίζει… επίθεση. Με στοιχεία από τα νέα S-MAX και Galaxy, τα τρία αμαξώματα (πεντάθυρο, τετράθυρο, station wagon), έχει μπροστά μεγαλύτερο τραπεζοειδή αεραγωγό, πιο λεπτές πάνω γρίλιες, πιο δυναμικό προφίλ καπό και ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED.
Στο πλάι ξεχωρίσει το αλουμίνιο στο πλαίσιο των παραθύρων και οι μεγάλες ζάντες, ενώ πίσω τοποθετήθηκαν νέα φώτα LED και τονίστηκε περισσότερο ο προφυλακτήρας.
Στα ενδότερα
Διακριτικές αλλαγές στη καμπίνα. Κομψότερη κεντρική κονσόλα, επενδύσεις στις πόρτες με νέες ενσωματωμένες λαβές που δεν εξέχουν, νέα κονσόλα στο κέντρο της οροφής με φωτισμό περιβάλλοντος LED, νέες ταπετσαρίες με καλύτερης ποιότητας υλικά και σατινέ χρώμιο σε διακόπτες και αεραγωγούς.
Τι λέει η καρδιά του
Το νέο μοτέρ βενζίνης 2.0 lt από αλουμίνιο, έχει άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας και διπλό, ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων.
Αποδίδει 240 hp στις 6000 σ.α.λ. με ροπή 340 Nm (360 Nm με στιγμιαία υπερπλήρωση) μεταξύ 1900 – 3500 σ.α.λ. και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, διπλού υγρού συμπλέκτη. Η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 7,7 λίτρα ανά 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 179 γρ./χλμ.
Η τεχνολογία Ford EcoBoost που εφαρμόζεται σε αυτό το κινητήρα, μειώνει κατανάλωση και εκπομπές ρύπων ως 20% συγκριτικά με τους συμβατικούς βενζινοκινητήρες παρόμοιων επιδόσεων. Το Mondeo εφοδιάζεται και με το νέο πετρελαιοκινητήρα 2.2 lt – 200 hp στις 3500 σ.α.λ. με 420 Nm ροπής (450 Nm με στιγμιαία υπερπλήρωση) μεταξύ 1750 – 3000 σ.α.λ.
Έχει μέση κατανάλωση 6 λίτρα πετρελαίου στα 100 χλμ. και εκπομπές 159 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Για περιορισμό της κατανάλωσης, διαθέτει σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας, την οποία μετατρέπει σε ηλεκτρική φορτίζοντας τη μπαταρία, όπως και σύστημα Ford Eco Mode.
Βρίσκεται στο ταμπλό και ελέγχει συνεχώς την κατανάλωση, «συμβουλεύοντας» τον οδηγό για καλύτερες αλλαγές ταχυτήτων και εν γένει για πιο οικολογική οδήγηση. Στάνταρ εξοπλισμός: ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή και σύστημα ενίσχυσης φρεναρίσματος, σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP) και πρόσφυσης, 9 αερόσακοι, ενεργά προσκέφαλα μπροστά κ.α.
Εν συντομία
Διατίθενται εκδόσεις και με προσαρμοζόμενη από τον οδηγό ανάρτηση (τρεις θέσεις: Sport, Normal ή Comfort), μαζί με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα.
Νέα δεδομένα
Το αναβαθμισμένο σύστημα Lane Departure Warning με κάμερα αναγνωρίζει την αλλαγή πορείας χωρίς φλας (από τη διαγράμμιση) και ενημερώνει με κραδασμούς στο τιμόνι.
Το Driver Alert με βάση τις πληροφορίες λωρίδας κυκλοφορίας που συγκεντρώνει η εμπρόσθια κάμερα και το βαθμό περιστροφής του οχήματος, αν «διαβάσει» ότι το επίπεδο εγρήγορσης του οδηγού μειωθεί αρκετά – για παράδειγμα αν έχει κουραστεί και κλείνουν τα μάτια του, ηχεί ένα προειδοποιητικό σήμα.
Το νέο Auto High Beam αλλάζει αυτόματα από μεσαία σε μεγάλη σκάλα τα φώτα, ανάλογα την κυκλοφορία μπροστά ή στο πλάι, ενώ το Blind Spot Information System ενημερώνει για κίνηση σε τυφλά σημεία. Υπάρχει και ρυθμιστής ταχύτητας Speed Limiter. Στην Ελλάδα τέλη Νοεμβρίου και με νέο μοτέρ EcoBoost 1.6 lt – 160 hp.