Η Citroen μετά το σπορτίφ DS3, ανεβάζει τον πήχη με το δυναμικό DS4.
Περίπου ένα μήνα πριν την Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, εκεί όπου θα το παρουσιάσει επίσημα στο κοινό, η Citroen αποκάλυψε στοιχεία του DS4, που είναι το δεύτερο στη τάξη DS (νέα σειρά) μοντέλο της γαλλικής μάρκας.
Παράστημα
Νέα ήθη με ελαφρώς ανασηκωμένο αμάξωμα. Ξεχωρίζει περισσότερο ως coupe παρά ως 5θυρο hatchback με συμπαγείς διαστάσεις (4,27 μ. μήκος, 1,81 μ. πλάτος και 1,53 μ. ύψος). Όπως και το C3, διαθέτει πανοραμικό παρμπρίζ που φθάνει μέχρι τη μέση της πόρτας και χαρίζει μεγαλύτερη φωτεινότητα στη καμπίνα.
Αν και 5θυρο, δείχνει 3θυρο με τις χειρολαβές των πίσω θυρών να είναι κρυμμένες στις κολόνες. Φώτα ημέρας LED γύρω από τους προβολείς ομίχλης (στυλ μπούμερανγκ), πινελιές χρωμίου, φιμέ παράθυρα, μεγάλοι τροχοί (μέχρι 19 ίντσες) και πίσω αεροτομή, δίνουν άλλη διάσταση στη λέξη κομψότητα.
Στα ενδότερα
Στη καμπίνα, όπως και στο DS3 δόθηκε έμφαση στην ποιότητα των υλικών. Μαλακά πλαστικά, νέες ταπετσαρίες υφασμάτινες και δερμάτινες, μπάκετ καθίσματα, ανάγλυφο ταμπλό, πίνακας με κεντρικό μεγάλο όργανο, πολυλειτουργικό τιμόνι, πενταλιέρες αλουμινίου, χρωμιωμένες λεπτομέρειες (αεραγωγοί, πίνακας οργάνων, λεβιές ταχυτήτων, κονσόλα) και κρυφός φωτισμός, συνθέτουν ένα ενδιαφέρον εσωτερικό.
Ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ 370 λίτρων, με διάσπαρτους αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα. Θύρα Jack, μια USB και δύο παροχές ρεύματος 12V, η μία κάτω από το υποβραχιόνιο, εξυπηρετούν για εξωτερικές συσκευές.
Που πατάει
Στην ανάρτηση, η Citroen κράτησε τα γόνατα McPherson μπροστά και πίσω έβαλε ημιάκαμπτο άξονα για πιο σπορ αίσθηση στο δρόμο, σε συνδυασμό με το ηλεκτρο - υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης. Στάνταρ ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή και σύστημα ενίσχυσης φρεναρίσματος, σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP) και ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού, υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι 340 χιλ
Νέα δεδομένα
Τεχνολογικά, το DS4 είναι εξοπλισμένο με σύστημα Citroen eTouch (αυτόματα ή χειροκίνητα πραγματοποιούνται επείγουσες κλήσεις μέσω της ενσωματωμένης κάρτας SIM). Εχει και μπροστινά φώτα ομίχλης με γωνιακό φωτισμό (μέχρι και 75 μοίρες αριστερά και δεξιά του οχήματος), σύστημα παρακολούθησης τυφλής γωνίας και ρυθμιστή με περιοριστή ταχύτητας. Περισσότερα προσεχώς. Πωλήσεις στις αρχές του 2011.
Εν συντομία
Τι λέει η καρδιά του
Για κάθε απαίτηση διαθέτει πέντε σύγχρονα και αποδοτικά μοτέρ Euro5. Τρία βενζίνης 1.6 lt: VTi 120 hp, THP 155 hp και το νέο THP 200 ίππων, που έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την BMW.
Ο τελευταίος χαρίζει μάλιστα 275 Νm ροπής μόλις στις 1.700 σ.α.λ., με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να μην ξεπερνούν τα 149 γρ./χλμ. Διαθέσιμοι και δύο πετρελαιοκινητήρες HDi 110 hp και 160 hp, με φίλτρο μικροσωματιδίων.
Ο πρώτος σε άλλη έκδοση έχει και το σύστημα e-HDi που συνδυάζει: Start/Stop (σταματά τον κινητήρα σε στάση), e-booster (τον εκκινεί σε μόλις 0,4 δευτ.), ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο ταχυτήτων και τον δεύτερης γενιάς, επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εναλλάκτη, που ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος (όπως τα υβριδικά μοντέλα). Ετσι μειώνει περαιτέρω κατά 15% την κατανάλωση πετρελαίου.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής