Νέο Renault Latitude σε παγκόσμια πρεμιέρα για όλο τον κόσμο.

Τη Μόσχα διάλεξε η Renault για να παρουσιάσει τη νέα της λιμουζίνα, Latitude. Και δεν ήταν τυχαία η επιλογή αυτή, διότι από το 2005 είναι εταίρος της Διοίκησης της Μόσχας, ενώ από το 2008 συνεργάζεται με την AvtoVAZ, ώστε μέχρι το 2015 να ελέγχουν το 40% της ρωσικής αγοράς αυτοκινήτου.

Μέχρι στιγμή η Renault είναι 4η μάρκα σε πωλήσεις στη Ρωσία (50.801 μονάδες στο πρώτο 7μηνο του 2010), με το Logan της ρουμανικής Dacia (την έχει εξαγοράσει) να είναι το πρώτο σε πωλήσεις εισαγόμενο αυτοκίνητο. Στην έκθεση της Μόσχας θα παρουσιάσει επίσης τα μοντέλα: Duster, το αυτόματο Logan, τα Sandero και Sandero Stepway, όπως και τα Fluence και Megane (5θυρο).

Όλα αυτά θα κατασκευάζονται στο εκεί εργοστάσιο της μάρκας, από φέτος κιόλας. Τώρα, σχετικά με το Latitude. Πρόκειται για ένα μοντέλο που αντικαθιστά το εκκεντρικό Vel Satis, το οποίο σχεδιαστικά ήταν πολύ προχωρημένο και δεν άγγιξε παρά ελάχιστους αγοραστές. Αντιθέτως, το Latitude, είναι πιο ισορροπημένο αυτοκίνητο το οποίο ξεκινώντας από τη Ρωσία το φθινόπωρο, αναμένεται να κυκλοφορήσει σε 50 χώρες. Οφείλουμε πάντως να σημειώσουμε ότι η έκδοση που δημοσιεύουμε σήμερα αφορά τις αγορές εκτός Ευρώπης.

Για τη γηραιά ήπειρο η έκδοση, ίσως με κάποιες παραλλαγές σε κινητήρες, αναρτήσεις και εξοπλισμό, θα παρουσιαστεί στην έκθεση του Παρισιού τον Οκτώβριο. Ας πάρουμε όμως μια γεύση από αυτά που μόλις ανακοίνωσε η Renault για το νέο της μοντέλο.

Κατ’ αρχήν είναι πολύ μεγάλο σε διαστάσεις έχοντας 4,887 μ. μήκος, 1,832 μ. πλάτος και 1,483 μ. ύψος. Ταυτόχρονα διαθέτει τεράστιο μεταξόνιο 2,762 μ., που σημαίνει απόλυτη άνεση για 5 ενήλικες επιβάτες, ενώ στο πορτμπαγκάζ χωρούν αποσκευές 477 λίτρων.

Με την ασύμμετρη αναδίπλωση της πλάτης των πίσω θέσεων (60:40) ο χώρος για τις αποσκευές, με λιγότερα άτομα στην καμπίνα, διευρύνεται. Στο Latitude η Renault πρόσθεσε κάθισμα οδηγού που κάνει…μασάζ (διαθέτει 4 θέσεις λειτουργίας για να ξεκουράζει τον οδηγό σε μακρινά ταξίδια ή έντονο μποτιλιάρισμα), τριών ζωνών αυτόματο κλιματισμό που επιτρέπει σε κάθε επιβάτη να κάνει τις δικές του ρυθμίσεις (!), σύστημα διαχείρισης ποιότητας αέρα με ιονιστή, ηλεκτρονικό κλειδί hands free που κλειδώνει το όχημα αυτόματα μόλις απομακρυνθεί ο οδηγός, κατευθυνόμενους προβολείς bi-xenon, νέο ηχοσύστημα Bose με CD, MP3 player και Bluetooth, σύστημα πλοήγησης Carminat TomTom, κάμερα οπισθοπορείας και αυτόματο χειρόφρενο.

Εν συντομία

Σε επίπεδο κινητήρων, το μοντέλο που παρουσιάζεται στη ρωσική πρωτεύουσα, εφοδιάζεται με δύο κινητήρες βενζίνης. Ο ένας είναι 2.0 lt -139 hp στις 6.000, με ροπή 191 Nm στις 4.400 σ.α.λ. και κατανάλωση 8,3 λίτρα στα 100 χλμ. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο δεύτερος, 2.5 lt V6 - 177 hp στις 6.000 σ.α.λ. με 233 Nm στις 4.400 σ.α.λ. καταναλώνει 9,7 λίτρα στα 100 χλμ. και συνδυάζεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ανάλογα την αγορά, θα είναι διαθέσιμα και μοτέρ πετρελαίου 2.0 dCi - 150 και 175 hp ή V6 dCi - 240 hp.

Όσον αφορά στον εξοπλισμό, το Latitude περιλαμβάνει 8 αερόσακους, ABS με κατανομή πέδησης, σύστημα ευστάθειας, ρυθμιστή ταχύτητας, αισθητήρες παρκαρίσματος κ.α. Το Latitude παράγεται στο εργοστάσιο της Renault στη Νότιο Κορέα εκεί που κατασκευάζεται και το Koleos.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube