Το smart φρεσκαρίστηκε ελαφρώς και έγινε πιο οικολογικό.
Περισσότερα από 1,2 εκατ. smart κυκλοφορούν σε 43 χώρες στις 5 ηπείρους καθιστώντας το μοντέλο ως ένα από τα πιο δημοφιλή και ιδιαίτερα από το 1998 που λανσαρίστηκε στην αγορά.
Τώρα, η νέα γενιά του «έξυπνου» μοντέλου, αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της το ερχόμενο φθινόπωρο και στη χώρα μας. Χαρακτηρίζεται από αλλαγές τόσο στην εξωτερική όσο και στην εμφάνιση της καμπίνας, ενώ θα εφοδιάζεται με πιο φιλικούς προς το περιβάλλον κινητήρες και ένα πιο αποδοτικό.
Για πρώτη φορά το smart θα είναι διαθέσιμο με μια μεγάλη παλέτα χρωμάτων, πιο εκκεντρικών αν θέλετε. Οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να διαλέξουν μεταξύ 7 εξωτερικών χρωμάτων, με ένα από αυτά να είναι το ματ ανοικτό πράσινο, δείχνοντας τον προσανατολισμό προς τη φύση, ενώ ένα ανοικτό μπλε μεταλλικό αντικαθιστά το προηγούμενο.
Μπορεί να μου πείτε τι ρόλο μπορεί να παίζει το χρώμα σε μια αγορά, αλλά σας πληροφορώ ότι πολλοί πονοκεφαλιάζουν προσπαθώντας να διαλέξουν κάποιο που να τους ταιριάζει ή κάποιο που να ξεχωρίζει, ιδιαίτερα σε αυτό το μικρό διθέσιο αυτοκίνητο που είναι και φετίχ μοντέλο.
Ειδικά στην cabrio έκδοση, η μαλακή οροφή είναι διαθέσιμη σε κόκκινο και μπλε χρώμα και σε γυαλιστερό λευκό ο κλωβός ασφαλείας. Προαιρετικά, προσφέρονται και φώτα ημέρας LED, ενώ οι νέες 15άρες ζάντες αλουμινίου χαρίζουν περισσότερο δυναμισμό και στυλ. Στην καμπίνα η φρεσκάδα παρατηρείται στα νέα χρώματα που αναζωογονούν την ατμόσφαιρα, με τον πίνακα οργάνων από ανθρακονήματα να έχει νέα σχεδίαση για μεγαλύτερη ευκρίνεια.
Ανασχεδιασμένα είναι ορισμένα επιμέρους σημεία, όπως στο ταμπλό και στην κονσόλα για να δημιουργηθούν θέσεις μικροαντικειμένων, ενώ το τριάχτινο τιμόνι διαθέτει χειριστήρια για τον ρυθμιστή ταχύτητας, με τον υπολογιστή ταξιδιού να προσφέρεται προαιρετικά. Επίσης, ο ελαφρύς φωτισμός LED, πάλι σε προαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού, χαρίζει άλλη αίσθηση το βράδυ.
Καινούργιο είναι και το ηχοσύστημα και με σύστημα πλοήγησης που συνδυάζεται με 16,5 ιντσών οθόνη και περιλαμβάνει Bluetooth για κινητό τηλέφωνο, θύρες USB και AUX για εξωτερικές συσκευές ήχου. Εξάλλου, ειδικά για το smart εξελίχθηκε ένα iPhone με όσα χρήσιμα χρειάζεται ο οδηγός: κλήσεις μέσω του hands-free, προσωπική συλλογή τραγουδιών, ραδιόφωνο μέσω internet και σύστημα πλοήγησης με αφή. Όσον αφορά τις εκδόσεις Brabus, ξεχωρίζουν από τις νέες ζάντες και τις εξατμίσεις.
Εν συντομία
Εκεί που δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση είναι οι κινητήρες, που είναι περισσότερο από ποτέ άλλοτε φιλικοί προς το περιβάλλον. Επειδή σιγά σιγά θα πρέπει να συνηθίζουμε στην ιδέα της πετρελαιοκίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα – Θεσσαλονίκη), διότι επίκεινται ανακοινώσεις περί άρσης της απαγόρευσης (επιτρέπεται η πετρελαιοκίνηση σε όλη την υπόλοιπη χώρα για τα ΙΧ), αξίζει να σημειώσω ότι ο κινητήρας turbodiesel των 52 ίππων, εκπέμπει μόνο 86 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα.
Όσο για τους αντίστοιχους βενζίνης των 61 και 71 ίππων, καταναλώνουν πλέον αμφότεροι 4,2 λίτρα στα 100 χλμ., ενώ εκπέμπουν 97 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Στην περίπτωση του πιο ισχυρού μοτέρ των 84 ίππων, έχει μέση κατανάλωση 4,9 λίτρα και εκπομπές 114 γρ./χλμ. Στο δε Brabus η ισχύς αυξήθηκε στους 102 ίππους με εκπομπές 119 γρ./χλμ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής