Μοναδική εκδήλωση στην Καλιφόρνια με ιστορικά αυτοκίνητα.
Την τιμητική της είχε η Alfa Romeo, στο 60ο Concours d’ Elegance, που πραγματοποιήθηκε στο Pebble Beach της Καλιφόρνια, το Δεκαπενταύγουστο. Η ιταλική μάρκα, σύμβολο των σπορ εκδόσεων, που φέτος συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής, ξεδίπλωσε ό,τι πιο σημαντικό έχει αναδείξει στην εκατοντάχρονη ιστορία της.
Στο διάσημο 18ο διάδρομο του γηπέδου γκολφ στο Pebble Beach, 200 περίπου από τα πλέον βραβευμένα συλλεκτικά αυτοκίνητα από όλο τον κόσμο, με κριτήριο την υπεροχή, την ιστορική ακρίβεια, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το στιλ τους, διαγωνίστηκαν για τον διακεκριμένο τίτλο «Best in Show», τον οποίο κέρδισε τελικά το μοντέλο του 1933, Delage D8S De Villars Roadster που ανήκει στη συλλογή Patterson από το Κεντάκι των Η.Π.Α.
Ανάμεσά τους υπήρξαν πολλά εξαιρετικά μοντέλα Alfa Romeo που ανήκουν σε ιδιώτες. Μάλιστα, ένας σημαντικός αριθμός ιστορικών Alfa μεταφέρθηκαν από το Museo Storico, το ιστορικό μουσείο της μάρκας που βρίσκεται στο Αρέζε της Ιταλίας. Συνολικά επτά ανεκτίμητα μουσειακά μοντέλα Αlfa Romeo εκτέθηκαν στο Concours d’ Elegance του Pebble Beach -από την πρώτη Alfa 24 ΗΡ του 1910, μέχρι τη μοναδική Disco Volante spider του 1952.
Κατασκευασμένη το 1910, η Alfa 24 HP ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με το σήμα της Alfa, από την ίδρυση της εταιρείας στο Μιλάνο στις 24 Ιουνίου 1910. Το μοντέλο διακρίθηκε από την αρχή για τον προηγμένο μηχανολογικό εξοπλισμό του, τις επιδόσεις του και την οδηγική απόλαυση – στοιχεία που χαρακτηρίζουν πλέον την ταυτότητα Alfa Romeo.
Από την άλλη, ο «ιπτάμενος δίσκος» Disco Volante spider του 1952, μια πραγματικά πρωτότυπη ιδέα, που πήρε εύστοχα το όνομά του από το μοναδικό του σχεδιασμό, δεν ήταν μόνο χάρμα οφθαλμών, αλλά πρόσφερε εξαιρετικές επιδόσεις και χειρισμό χάρη στο ελαφρύ αμάξωμα και την τέλεια ισορροπία ισχύος/βάρους.
Μεταξύ των θρυλικών Alfa Romeo που παρουσιάστηκαν, ήταν η RL Targa Florio - η οποία κέρδισε στο Targa Florio του 1923, το πρώτο αυτοκίνητο που εγκαινίασε το διάσημο σήμα της Alfa με το τετράφυλλο τριφύλλι (Quadrifoglio Verde).
Εκεί ήταν και το Gran Premio Tipo A, το πρώτο μονοθέσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Alfa που κέρδισε το Coppa Acerbo του 1931, και ο διάδοχός του, το Tipo B (P3) σε μια αεροδυναμικά σχεδιασμένη έκδοση που πήρε την πρώτη θέση στο IV Internationales Avusrennen του 1934 με την εκπληκτική μέση ταχύτητα των 128 μιλίων την ώρα.
Εν συντομία
Η φετινή διοργάνωση του Concours d’ Elegance στο Pebble Beach συνέπεσε με την 60ή επέτειο του Gran Premio Tipo 158 «Alfetta» του 1938 -το πρώτο αυτοκίνητο που έκανε το 1-2-3 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1.
Μια ακόμη θρυλική Alfa Romeo που θα παρουσιάστηκε ήταν η 8C 2900 B Lungo. Κατασκευασμένο το 1938 και σχεδιασμένο από την Touring, αυτό το γαλάζιου χρώματος, μαζικής παραγωγής coupe κέρδισε το ράλι Mille Miglia του 1947, σημειώνοντας την 11η νίκη της Alfa Romeo στη διάσημη κούρσα των «χιλίων μιλίων», γεγονός που αποτελεί αξεπέραστο ρεκόρ.
Το μοντέλο πήρε το όνομά του, «Lungo», από το μακρύ μεταξόνιο του 8C. Μακάρι μια ανάλογη εκδήλωση να γίνει και στην Ελλάδα, ώστε πολλοί να δουν από κοντά αυτοκίνητα Alfa Romeo που έγραψαν ιστορία.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής