Το Opel Astra 1.4 turbo δεν προκαλεί ούτε προκαλείται σε εξοπλισμό.

Από την πρώτη φορά που οδήγησα το νέο Opel Astra, πέρυσι τον Οκτώβριο, μέχρι και την τελευταία, την περασμένη εβδομάδα, μπορεί να έχει μεσολαβήσει μεγάλο διάστημα εντούτοις οι εντυπώσεις παραμένουν εξίσου θετικές.

Το νέο Astra απαλλαγμένο από μείον του προκατόχου του (θήκες για μικροαντικείμενα) και με πολλά συν (χώροι, νέοι κινητήρες), ανήκει στα πιο καλοπουλημένα μοντέλα της αγοράς. Είναι δεύτερο φέτος στα μικρομεσαία πίσω από το Toyota Auris, ενώ με την πορεία που διαγράφει είναι πολύ κοντά για να πάρει την πρωτιά στο κλείσιμο του έτους.

Αναμφίβολα σε αυτή την επιτυχία δεν παίζουν ρόλο μόνο η εμφάνιση ή οι χώροι και οι έξυπνες λύσεις αποθήκευσης μεγάλων και μικρών αντικειμένων, αλλά και η μεγάλη γκάμα κινητήρων που είναι πιο αποδοτικοί σε ισχύ και ταυτόχρονα πιο οικονομικοί σε κατανάλωση. Αυτός δε που έχει μεγάλη απήχηση, είναι ο 1.4 lt turbo με ισχύ 140 hp, που αντικατέστησε τον ατμοσφαιρικό 1.8 παρόμοιας ιπποδύναμης.

Η ζήτησε για αυτή την έκδοση είναι μεγάλη λόγω των επιδόσεων αλλά και της φορολογίας, που δεν ακουμπά τα λίγα κυβικά, ενώ και η κατανάλωση καυσίμου είναι τέτοια που δεν χρειάζεται να πονοκεφαλιάζεις με τους ανεφοδιασμούς. Οδήγησα για εκατοντάδες χιλιόμετρα το μοντέλο και δεν αναζητούσα επίμονα το κοντινότερο βενζινάδικο, καταναλώνοντας περίπου 6 λίτρα στα 100 χλμ.

Αυτό το νούμερο το επιτυγχάνεις αρκεί να οδηγείς με μέτρο, σβέλτα όταν χρειάζεται (προσπεράσεις π.χ.) και φυσιολογικά στον αυτοκινητόδρομο, διότι όταν είσαι στα «κόκκινα» η κατανάλωση αλλάζει. Γενικά, το μοτέρ φτιάχτηκε από τους μηχανικούς με γνώμονα την κατανάλωση, διότι έχει ελαστικότητα, χάρη στα 200 Nm ροπής που είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.850 και 4.900 σ.α.λ., γι’ αυτό και τα μόλις 9,7 δευτ. επιτάχυνσης στα 0-100 χλμ./ώρα δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο.

Ουσιαστικά τη δύναμη του αυτοκινήτου τη διαπιστώνεις ανεβάζοντας στροφές με την εναλλαγή των ταχυτήτων στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Το μοτέρ ανταποκρίνεται καλά, ωστόσο χωρίς εξάρσεις που ίσως να χρειάζονταν για «ξεκόλλημα» σε ανηφορικές στροφές. Όμως δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα: και ισχύ και χαμηλή κατανάλωση και εκρηκτικότητα.

Εν συντομία

Το νέο Astra μάκρυνε κατά 17 ολόκληρα εκ., (4,42 μ.), έχει ίδιο πλάτος (1,814 μ.) και ίδιο ύψος (1,51 μ.) με το προηγούμενο, αλλά με 7,1 εκ. και 5,6 εκ. μεγαλύτερα μετατρόχια εμπρός και πίσω, είναι πολύ πιο ευρύχωρο και πατά καλύτερα στο δρόμο.

Επίσης, σε σχέση με το προηγούμενο είναι 43% πιο άκαμπτο σε στρέψη και κατά 10% πιο ανθεκτικό στην κάμψη, ενώ έχει καλύτερα επίπεδα θορύβου. Το στάνταρ ESP διορθώνει τις στραβοτιμονιές και εν γένει οι κλίσεις έχουν περιοριστεί.

Με στάνταρ: 6 αερόσακους, ABS με υποβοήθηση πέδησης, δισκόφρενα εμπρός – πίσω, ενεργά προσκέφαλα μπροστά, Isofix για τη στήριξη παιδικών καθισμάτων, ραδιο-CD, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και φώτα ημέρας, η τιμή εκκίνησης για την έκδοση των 140 hp είναι 18.400 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube