Ποτέ μια φορά δεν είναι αρκετή. Αυτή η παραδοχή συνοδεύει κάθε τι καλό που επιχειρούμε, πόσω μάλλον όταν πρόκειται για τη δοκιμή ενός καινούργιου μοντέλου αυτοκινήτου. Στην περίπτωση του Citroen DS3, δεν μιλάμε απλά για ένα νέο μοντέλο, αναφερόμαστε σε κάτι διαφορετικό, μια νέα προσέγγιση αισθητικής και οδηγικής ευχαρίστησης. Αλλωστε αυτός ήταν ο σκοπός της γαλλικής μάρκας.
Να δημιουργήσει ένα νέο…άρωμα που να μαγνητίζει τα βλέμματα, πάντα σε μικρό «μπουκαλάκι». Πράγματι το DS3 είναι συμπαγές σε διαστάσεις, με τρίθυρο αμάξωμα, έχοντας μήκος 3,95 μ., πλάτος 1,71 μ. και ύψος 1,46 μ. Αυτό ωστόσο δεν εμπόδισε τους σχεδιαστές να βρουν χώρους στην καμπίνα για να καθίσουν άνετα τέσσερις ενήλικες επιβάτες, ενώ και στο πορτμπαγκάζ τα 285 λίτρα (γίνονται περισσότερα με την ασύμμετρη 60:40 αναδίπλωση της πλάτης του πίσω πάγκου) κρίνονται αρκετά, ακόμα και για μεταφορά παιδικού καροτσιού μεγάλων διαστάσεων.
Σχεδιαστικά η Citroen έκανε υπέρβαση. Ηθελε να δημιουργήσει μια ξεχωριστή σειρά μοντέλων με αρχή το DS3 και το πέτυχε απόλυτα. Κάτι τα LED φώτα μπροστά σαν βράγχια καρχαρία, κάτι η μεσαία κολόνα σαν το πτερύγιο του, κάτι η ξεχωριστού από το αμάξωμα χρώματος οροφή, δεν αφήνουν το αυτοκίνητο να περάσει απαρατήρητο στο δρόμο. Αλλά και στην καμπίνα σε αποζημιώνει σε αίσθηση.
Η διχρωμία στο ταμπλό, το σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος, τα τρία οβάλ όργανα στον πίνακα, ο κοντός λεβιές ταχυτήτων, οι πενταλιέρες αλουμινίου και τα μπάκετ καθίσματα, δημιουργούν ένα σύνολο ανώτερης αντίληψης και ποιότητας. Μολονότι το πλαστικό στη φάτσα του ταμπλό (σε ξεχωριστό χρώμα) θα μπορούσε να ήταν καλύτερο σε ποιότητα, εντούτοις είναι το μόνο στοιχείο που μας ξένισε.
Αφού βολευτήκαμε εύκολα, έπρεπε να διαπιστώσουμε κατά πόσο η αισθητική συνδυάζεται με την απόδοση. Γνωρίζοντας ότι κάτω από το καπό βρίσκεται το turbo μοτέρ των 1.6 λίτρων με τους 156 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπής 240 Nm μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ., είναι σίγουρο ότι έχεις απαιτήσεις.
Καλή επιτάχυνση με λίγο πάνω από 8 δευτ. και τελική ταχύτητα που δεν χρειάζεται να αναπτύξεις στα 214 χλμ./ώρα, νιώθεις ότι κουμαντάρεις εύκολα το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, ενώ και στα φρένα η απόκριση είναι πολύ καλή.
Εν συντομία
Το ESP διορθώνει τις στραβοτιμονιές, αλλά αν έχεις εμπιστοσύνη στα χέρια σου το απενεργοποιείς από το διακόπτη. Η ανάρτηση έχει σφικτή ρύθμιση για να αποφεύγονται οι περιττές κλίσεις στο αμάξωμα, με ημιάκαμπτο άξονα πίσω (εξοικονόμηση χώρου).
Οσο για την κλιμάκωση των σχέσεων στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, βοηθά ώστε η μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σε χαμηλό επίπεδο με 7 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 158 γρ./χλμ. (κινητήρας Euro 5 σε ρύπους).
Η γρήγορη έκδοση του DS3 σου δίνει όσα θέλεις χωρίς να σου παίρνει όσα θέλει. Δηλαδή με 20.495 ευρώ έχεις όσα προανέφερα με βασικό εξοπλισμό: 6 αερόσακους, ESP, ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος σε πανικό, πλήρη ηλεκτρικά στοιχεία (πόρτες, παράθυρα, καθρέπτες), ραδιο-CD με MP3 κ.α.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής