Το νέο Renault Megane Coupe – Cabriolet διατίθεται με πολλά ατού.
Μες το κατακαλόκαιρο η Renault ήρθε να «βάλει φωτιά» στην αγορά των Coupe Cabriolet αυτοκινήτων με την αντίστοιχη έκδοση του νέου Megane. Πρόκειται για το έκτο μοντέλο της γκάμας του μικρομεσαίου μοντέλου της γαλλικής φίρμας που κατασκευάστηκε με γνώμονα την αντοχή της προηγούμενης έκδοσης.
Διατηρεί κι αυτό την παράδοση που ξεκίνησε η Renault με τις γυάλινες οροφές, η οποία είναι φυσικά αναδιπλούμενη, έχοντας και πάλι γυάλινο ανεμοθραύστη ανάμεσα στα προσκέφαλα των πίσω καθισμάτων, που αποτρέπει τους στροβιλισμούς του αέρα με ταχύτητα έως 90 χλμ./ώρα.
Το νέο Megane Coupe-Cabriolet ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό με αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό: τη μεγάλη γυάλινη οροφή που και κλειστή σε κάνει να νιώθεις θαυμάσια, ακόμη και με τον καυτό ήλιο διότι φιλτράρει τις επικίνδυνες αχτίνες. Πατώντας ένα διακόπτη, διπλώνει αυτόματα σε δύο μέρη η οροφή και μετατρέπει εύκολα το Coupe σε Cabriolet, εντός 21 δευτερολέπτων.
Σχεδιαστικά δανείζεται τη μάσκα του 3θυρου Coupe, με τους μεγάλους αεραγωγούς στον μπροστινό προφυλακτήρα. Πίσω δεσπόζουν τα σκούρα κόκκινα φωτιστικά με φωτισμό LED στα φρένα. Όσον αφορά στην καμπίνα, η διάταξη είναι αυστηρά για τέσσερις επιβάτες.
Σε εξοπλισμό, τα μπροστινά καθίσματα φέρουν μνήμη θέσεων. Ειδικά το κάθισμα του οδηγού είναι ρυθμιζόμενο σε ύψος κατά 7 εκ. και μετακινούμενο κατά 24 εκ., ενώ και το τιμόνι ρυθμίζεται σε ύψος κατά 5 μοίρες και βάθος κατά 4,5 εκ. Σε σχέση με το προηγούμενο αντίστοιχο μοντέλο, στο νέο το παρμπρίζ μεταφέρθηκε κατά 6 εκ. πιο μπροστά, για να μπαινοβγαίνουν καλύτερα οι επιβάτες του τρίθυρου αμαξώματος, ενώ από το προηγούμενο Coupe-Cabriolet, η ακαμψία αυξήθηκε πάνω από 80%.
Η ανάρτηση, είναι ίδια με του Coupe, με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και το νέο ηλεκτρικό τιμόνι έχει πιο άμεση υποβοήθηση. Στάνταρ είναι το ESP για τη ευστάθεια με έλεγχο υποστροφής και βέβαια το ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος σε κατάσταση πανικού.
Στην Ελλάδα η μοναδική έκδοση που διατίθεται εφοδιάζεται με κινητήρες βενζίνης 1.4 lt TCe - 130 hp που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Πρόκειται για αποδοτικό μοτέρ, με 10,7 δευτ. επιτάχυνση και 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, έχει χαμηλή μέση κατανάλωση με 7,3 λίτρα στα 100 χλμ. και σχετικά μειωμένους ρύπους με 169 γρ./χλμ.
Εν συντομία...
Για την ασφάλεια, προστέθηκε αυτόματο κλείδωμα των θυρών με την εκκίνηση του οχήματος, ενώ υπάρχουν αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού και πλευρικοί κεφαλής-θώρακος.
Όπως είναι λογικό σε τέτοια μοντέλα, ο χώρος αποσκευών περιορίζεται με την οροφή διπλωμένη στο πορτμπαγκάζ. Σε αυτή τη περίπτωση χωρούν αποσκευές 211 λίτρων, ενώ με την οροφή στη θέση της ο διαθέσιμος χώρος σχεδόν διπλασιάζεται (417 λίτρα).
Πλούσιο σε εξοπλισμό, η μοναδική έκδοση που διατίθεται στη χώρα μας, διαθέτει ακόμη διακόπτη αντί για μίζα στο σύστημα εκκίνησης, κάρτα εισόδου αντί για κλειδί, που κλειδώνει αυτόματα το αυτοκίνητο μόλις απομακρυνθεί με αυτή ο οδηγός, ηλεκτρικό χειρόφρενο για ευκολία, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, κατευθυνόμενους προβολείς bi-Xenon, ψηφιακές και αναλογικές ενδείξεις στα όργανα, ρυθμιστή ταχύτητας και περιοριστή ταχύτητας, ηχοσύστημα 3D με θύρες για εξωτερικές συσκευές ήχου κ.α. Η τιμή αγοράς καθορίστηκε στα 26.390 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής