Nέο θερινό ελαστικό ContiSportContact 5 P για αυτοκίνητα σπορ επιδόσεων.
Αποστολή στο Αννόβερο Δημήτρης Μπαλής
African summer στην Ευρώπη; Κι όμως. Η Continental, η γερμανική εταιρεία κατασκευής ελαστικών, χορηγός του Μουντιάλ ποδοσφαίρου που τελείωσε πριν μερικές ημέρες, διάλεξε αυτή την ορολογία για να προσδώσει χαρακτήρα στην παρουσίαση που έκανε για το νέο της ελαστικό ContiSportContact 5 P, όχι στην Αφρική (επειδή τα έξοδα περιορίζονται σε δύσκολους καιρούς), αλλά στη Ευρώπη και μάλιστα στην έδρα της.
Επισκεφθήκαμε λοιπόν το εξαιρετικό κέντρο δοκιμών Contidrom, λίγα χιλιόμετρα έξω από το Αννόβερο και είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ό,τι καλύτερο υπάρχει αυτή την εποχή σε αυτοκίνητο σπορ επιδόσεων εφοδιασμένα με το νέο ελαστικό της Continental. Οι δοκιμές ήταν αρκετές και διαφορετικές.
Οδηγήσαμε σε μια βρεγμένη διαδρομή της πίστας με αρκετές στροφές για να διαπιστώσουμε το κράτημα, ένα Audi TT S - 272 hp, μια BMW M3 V8 - 420 hp, ένα Ford Focus RS - 305 hp και ένα Renault Megane Sport - 250 hp. Πολλά άλογα στριμωγμένα κάτω από τα καπό, τα οποία τιθασεύονταν στην καλοσχεδιασμένη πίστα, αρκεί να μην ξεπερνούσες τα όρια.
Πάντα έτσι συμβαίνει, σε κάθετί. Το κράτημα ήταν εξαιρετικό – άλλωστε ειδικεύεται η μάρκα στην παραγωγή ελαστικών για βροχή- σε ένα «θερινό ελαστικό» όπως λέγονται τα ελαστικά που είναι για οδήγηση όλες τις εποχές του χρόνου, σε κάθε επιφάνεια, εκτός από χιόνι και πάγο. Εκεί χρησιμοποιούνται τα λεγόμενα «χειμερινά ελαστικά» με άλλες προδιαγραφές. Στη βόρεια Ευρώπη συνηθίζουν να αλλάζουν τα ελαστικά τους, ανάλογα τις συνθήκες, ωστόσο στη νότιο Ευρώπη δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.
Σε ένα άλλο σημείο της πίστας, οβάλ με βρεγμένο μόνο ένα μικρό τμήμα, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε Mercedes E με ελαστικό που έχει φθαρμένο πέλμα, κάτω από 3 χιλιοστά, σε διαφορετικές σταθερές ταχύτητες: 60,70,80 χλμ./ώρα και ίδιο αυτοκίνητο με το νέο ελαστικό ContiSportContact 5 P, πάλι στις ίδιες ταχύτητες.
Λοιπόν μόλις πατούσες στο βρεγμένο μέρος, με το φθαρμένο ελαστικό, ειδικά στις μεγαλύτερες ταχύτητες έβγαινες πάρα πολύ εκτός δρόμου και χρειαζόταν διόρθωση από το τιμόνι για να γυρίσεις, κάτι που σημαίνει ότι σε απλό δρόμο ενέχει ατύχημα η κατάσταση αυτή. Με το νέο ελαστικό, το αυτοκίνητο πραγματικά έμενε «κολλημένο» στη διαδρομή του κι έχει δίκιο η Continental που συνιστά όταν το πέλμα είναι μικρότερο από 3 χιλ. το ελαστικό να αντικαθίσταται.
Εν συντομία…
Στην πιο εντυπωσιακή δοκιμή, αφού κάθισα στη διπλανή θέση με οδηγό αγώνων να κουμαντάρει στα όρια μια Porsche 911 2S Coupe – 385 hp. Άλλοι συνοδήγησαν σε ένα Audi TT RS – 365 hp και σε ένα Audi R8 – 420 hp. Στη συνέχεια οδήγησα μια Mercedes AMG SL 63 με 8κύλινδρο κινητήρα 525 hp, πάντα με το νέο ελαστικό ContiSportContact 5 P.
Εκείνο που ένιωθα ήταν ότι μπορούσες να βγάλεις όση δύναμη του αυτοκινήτου ήθελες στο δρόμο, με την καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Κι αυτό διότι το νέο ελαστικό με την ασύμμετρη σχεδίαση πέλματος και τις διαφορετικές διαστάσεις για εμπρός και πίσω άξονα, προσφέρει αυτή τη δυνατότητα, να μεταφέρεται δηλαδή η δύναμη έλξης από πίσω προς τα μπρος με υποδειγματικό τρόπο.
Το νέο ελαστικό έχει ενισχυμένα με νευρώσεις σχέδια πέλματος (διαφορετικά για κάθε άξονα) για υψηλή διαμήκη ακαμψία, που διασφαλίζει μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος, καλή απόκριση στις στροφές και σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες.