Το VW Scirocco R προσφέρει απλόχερα συγκινήσεις στο δρόμο.

Όταν άρχισε να πνέει ξανά -το 2008 ύστερα από 16 ολόκληρα χρόνια- ο…Scirocco (ο ζεστός άνεμος της Σαχάρας), όχι στην έρημο, αλλά στους ευρωπαϊκούς δρόμους, πράγματι αυτός ο άνεμος ήταν εντελώς φρέσκος.

Ένα Scirocco με σπορ καταβολές από το προηγούμενο, ωστόσο με σύγχρονες τεχνολογίες. Σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά, η VW θέλησε να εντυπωσιάσει ακόμα περισσότερο με μια πανίσχυρη έκδοση R, με δυνατό κινητήρα, εξελιγμένες αναρτήσεις, σχεδιασμό που θυμίζει αιλουροειδές και λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά.

Αυτή τη φορά η γερμανική μάρκα, αντί του συνηθισμένου 6κύλινδρου κινητήρα που χρησιμοποιούσε μέχρι τώρα στα μοντέλα R αυτής της κατηγορίας, τοποθέτησε ένα βελτιωμένο 4κύλινδρο μοτέρ TSI. Σχεδιαστικά, ξεχωρίζουμε τρεις μεγάλους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα, νέα φώτα ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon με ενσωματωμένα φώτα αλλαγής πορείας, για καλύτερη ορατότητα στο πλάι.

Πίσω, σε σχέση με το απλό Scirocco, τοποθετήθηκε μεγαλύτερη αεροτομή και μαύρος διαχύτης στο κάτω μέρος, στοιχεία που μειώνουν την αεροδυναμική άντωση στον πίσω άξονα, βελτιώνοντας το κράτημα. Μαζί με τις δύο οβάλ χρωμιωμένες διπλές απολήξεις εξάτμισης, τα πίσω φιμέ τζάμια και τις 18άρες ζάντες αλουμινίου σε ελαστικά 235/40, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα.

Στη δε καμπίνα δεσπόζουν τα σπορ καθίσματα με ύφασμα (προαιρετικά δερμάτινα), το λογότυπο R στα προσκέφαλα, στα διακοσμητικά αλουμινίου του ταμπλό και στο κατώφλι εισόδου, ενώ διακρίνουμε δέρμα σε τιμόνι (με μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων για το DSG 6 σχέσεων κιβώτιο, στο αυτοκίνητο δοκιμής), λεβιέ ταχυτήτων και χειρόφρενο, όπως και λευκό φωτισμό στα όργανα με μπλε δείκτες και ταχύμετρο που εκτοξεύει την αδρεναλίνη στα 300 χλμ./ώρα.

Τώρα, εκείνο που ενδιαφέρει περισσότερο κι από την εμφάνιση, είναι ο δίλιτρος κινητήρας. Το βασικό του πλεονέκτημα είναι το χαμηλό βάρος (152 κιλά). Έχει ενισχυμένα πιστόνια και νέες μπιέλες, πιο ανθεκτικές. Με υπερσυμπιεστή, αποδίδει 265 hp στις 6.000 σ.α.λ. έχοντας εντυπωσιακή ροπή 350 Nm στις 2.500 σ.α.λ.

Έτσι μπορεί εύκολα να κινήσει το βάρους 1.344 κιλών αμάξωμα και να πιάσει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτ., αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Κι όλα αυτά με πολύ χαμηλή μέση κατανάλωση βενζίνης, 8 λίτρα/100 χλμ. με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να είναι 1897γρ./χλμ., πάντα με το 6άρι κιβώτιο άμεσης αλλαγής ταχυτήτων DSG.

Εν συντομία

Στο δρόμο δεν είχα αμφιβολία ότι θα είναι αποδοτικό και ευχαριστήθηκα τις αλλαγές από το τιμόνι στο 6άρι κιβώτιο DSG. Επίσης, το Scirocco R εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρονικό διαφορικό XDS που σε κρατά στις στροφές, διότι με τους αισθητήρες αντιλαμβάνεται την έλλειψη πρόσφυσης στον εσωτερικό τροχό, με αποτέλεσμα το σύστημα ευστάθειας (έχει διακόπτη και για σπορ λειτουργία) να επιβραδύνει τον τροχό για να πατήσει καλύτερα.

Είναι κάτι σαν μπλοκέ διαφορικό, αποτρέποντας την υποστροφή που παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα με κίνηση στον μπροστινό άξονα και δη τα πολύ γρήγορα. Κλασική ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και άξονα τεσσάρων συνδέσμων, πίσω και ικανοποιητικό σύστημα πέδησης με δισκόφρενα 17 ιντσών, αεριζόμενους δίσκους (345 χιλ. μπροστά – 310 χιλ. πίσω) και μαύρες δαγκάνες σε όλους τους τροχούς. Τιμή 39.060 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube