Το Peugeot RCZ ήρθε για να δώσει άλλη οντότητα στα Coupe 2+2 θέσεων.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα ήρθε στην Ελλάδα. Το Peugeot RCZ, το σπορ, μικρών διατάσεων 2+2 Coupe μοντέλο της γαλλικής μάρκας, είναι πράγματι ένα ξεχωριστό μοντέλο στη γκάμα της Peugeot και γι’ αυτό το λόγο το όνομά του δεν αποτελείται από αριθμούς, όπως τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της μάρκας.
Η Peugeot θέλησε ακριβώς με αυτό τον τρόπο να σηματοδοτήσει τη συμπλήρωση 200 ετών ιστορίας της στην αυτοκίνηση. Το RCZ είναι μυώδες «αιλουροειδές» που δεν αφήνει κανένα αδιάφορο μάτι στο δρόμο, έχοντας στο καπό το ανασχεδιασμένο λιοντάρι, γνώριμο σήμα της φίρμας. Η Peugeot υπόσχεται ότι το RCZ θα ακολουθήσουν κι άλλα «ειδικά» αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια, για περισσότερες αυτοκινητιστικές απολαύσεις και δεν έχουμε λόγο να αμφισβητήσουμε την πρόθεσή της.
Το πλάνο του RCZ ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο 2007, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, με ένα πρωτότυπο που όλοι λέγαμε ότι ήταν πολύ δύσκολο να προχωρήσει στο μοντέλο παραγωγής. Όμως διαψευστήκαμε, διότι όταν η Peugeot έλαβε την απόφαση να το κατασκευάσει, είχε τη θέληση και την αποφασιστικότητα να μεταφέρει τα περισσότερα στοιχεία του πρωτότυπου στο μοντέλο δρόμου.
Οι στόχοι ήταν φιλόδοξοι κι επειδή επρόκειτο για κάτι ιδιαίτερο, επιλέχθηκε να συναρμολογηθεί σε ένα κέντρο παραγωγής που εξειδικεύεται σε τέτοια αυτοκίνητα μικρής σχετικά παραγωγής, στο εργοστάσιο της Magna Steyr στο Γκρατς της Αυστρίας. Κι ιδού λοιπόν ένα αυτοκίνητο με εκπληκτική σιλουέτα, που έχει απόλυτη σχεδιαστική συμμετρία και εντελώς κεκλιμένο πίσω μέρος.
Εκεί που ο διπλός θόλος της γυάλινης οροφής γίνεται ένα με το πίσω παράθυρο και σε συνδυασμό με τα δύο αλουμινένια roll-bars της οροφής, δημιουργούν ένα απείρου κάλλους σύνολο, που ειλικρινά παραπέμπει σε καπούλια άλλου…μοντέλου, με δύο πόδια. Στο εσωτερικό εκείνο που μπορώ να πω είναι ότι το όμορφο ταμπλό (με στρογγυλούς αεραγωγούς και ρολόι) από μαλακό υλικό ή δέρμα είναι κάπως ψηλά τοποθετημένο, με τον οδηγό να κάθεται χαμηλά.
Η κάθετη κονσόλα είναι βολική, ενώ οι δύο πίσω θέσεις, που δεν είναι για ενήλικες, με την αναδίπλωση διευρύνουν το χώρο αποσκευών από 384 σε 760 λίτρα. Μηχανολογικά, η ανάρτηση μπροστά αποτελείται από κλασικά γόνατα McPherson και η πίσω από ημιάκαμπτο άξονα, με αντιστρεπτικές δοκούς και στις δύο. Το σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση που σκληραίνει στις μεγάλες ταχύτητες.
Εν συντομία
Οσον αφορά τους κινητήρες, ο βενζίνης 1.6 lt THP - 156 hp, Euro5 σε ρύπους, έχει 240 Nm ροπής. Με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων έχει μέση κατανάλωση 6,7 λίτρα/100 χλμ. και 155 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (7,3 κατανάλωση – 168 γρ./χλμ. εκπομπές με αυτόματο 6άρι κιβώτιο).
Ο ίδιος κινητήρας σε άλλη έκδοση (με ενισχυμένες βάσεις ψαλιδιών στην μπροστινή ανάρτηση) αποδίδει 200 hp, με 275 Nm ροπή, 6,9 λίτρα κατανάλωση και 159 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων. Διαθέσιμο είναι και το πετρελαιοκίνητο μοτέρ με φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων: 2.0 lt HDi FAP - 163 hp. Euro5, συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, καταναλώνει μόλις 5,3 λίτρα και εκπέμπει 139 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα.
Με στάνταρ αερόσακους οδηγού, συνοδηγού και πλευρικούς, ABS, συστήματα ευστάθειας, πρόσφυσης και υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, κ.α. οι τιμές ξεκινούν από 29.880 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής