Το αγωνιστικό Citroen DS3 R3 βασίζεται στο μοντέλο παραγωγής.

Λίγο καιρό με την εμπορική του σταδιοδρομία, το Citroen DS3 απέκτησε και την αγωνιστική του έκδοση,DS3 R3, η οποία προορίζεται κι αυτή για το εμπόριο, αλλά για ιδιώτες που θέλουν να συμμετάσχουν σε διάφορα πρωταθλήματα.

Βέβαια, η γαλλική μάρκα ετοιμάζει από καιρό και την αγωνιστική έκδοση που θα την εκπροσωπήσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, μια και το DS3 WRC θα αντικαταστήσει το άκρως επιτυχημένο C4 WRC, που μαζί με τον προκάτοχό του Xsara WRC απέφεραν 5 τίτλους κατασκευαστών και επτά οδηγών με τον Λεμπ.

Σύμφωνα με τις αλλαγές κανονισμών που θα ισχύσουν από του χρόνο στο WRC, τη θέση των δίλιτρων turbo κινητήρων θα πάρουν εξίσου turbo αλλά 1.6 lt μοτέρ. Η Citroen κάνει εντατικές δοκιμές για να εξελίξει αυτή την έκδοση, ωστόσο μέχρι τώρα δεν έχει δώσει ακριβείς προδιαγραφές για την ισχύ και τη ροπή.

Πάντως θα καταλήξει σύντομα κι ίσως τον Σεπτέμβριο να γνωρίζουμε πόσο ισχυρό θα είναι το «όπλο» του Λεμπ και κατά πάσα πιθανότητα του Οζιέ, που μάλλον θα πάρει τη θέση του Σόρντο. Προς το παρόν η Citroen Racing ετοίμασε ήδη το DS3 R3 που θα κάνει ντεμπούτο στους αγώνες στο τέλος της χρονιάς, συνδυάζοντας υψηλές επιδόσεις με προσιτή τιμή.

Βασισμένο στους κανονισμούς της FIA για το νέο γκρουπ R3T, το DS3 R3 μοιράζεται το πλαίσιο και την εμφάνιση του μοντέλου παραγωγής. Για την περίσταση, το ατσάλινο πλαίσιο έχει εφοδιαστεί με κλωβό ασφαλείας (διαθέτει 45 μέτρα ατσάλινου σωλήνα και συγκολλείται ολόκληρος εκτός αυτοκινήτου) που αυξάνει την ακαμψία και προσφέρει προστασία στο πλήρωμα.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένα υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο σύνολο 1.6 lt (με περιοριστικό στόμιο στα 29 χιλιοστά) που επίσης βασίζεται στον κινητήρα του μοντέλου παραγωγής (πολλαπλή εισαγωγής και εξαγωγής, στροβυλοσυμπιεστής, μπεκ και αντλίας).

Ωστόσο, η χρησιμοποίηση μιας σειράς αγωνιστικών εξαρτημάτων (φίλτρο αέρα, εκκεντροφόροι, πιστόνια, διωστήρες, σφόνδυλος, ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης, σύστημα εξαγωγής κ.α.) αύξησαν την ισχύ από 156 σε 210 ίππους, ενώ ακόμα πιο σημαντικό στοιχείο αποτελεί η τιμή της ροπής που φτάνει τα 350 Nm. Συνδυάζεται κι αυτό με 6τάχυτο σειριακό κιβώτιο (αλλαγές από το τιμόνι), ενώ η ανάρτηση σχεδιάστηκε για υψηλές επιδόσεις σε χώμα και άσφαλτο.

Παράλληλα, μπορούν να γίνουν πολλές ρυθμίσεις στο στήσιμο της ανάρτησης (γωνία κάμπερ, σύγκλιση, μετατρόχιο και γωνία κάστερ) εμπρός, που να ταιριάζουν σε κάθε οδηγικό στυλ.

Εν συντομία

Στα επιμέρους στοιχεία, με στόχο την καλύτερη κατανομή βάρους, η μπαταρία και το σύστημα πυρόσβεσης έχουν μετακομίσει πίσω από τα καθίσματα, ενώ μία μεταλλική ποδιά προστατεύει το κάτω μέρος του κινητήρα, χαμηλώνοντας παράλληλα το κέντρο βάρους.

Σε επίπεδο ανάρτησης, το μπροστινό υποπλαίσιο τροποποιήθηκε ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σωληνωτά ψαλίδια, ενώ συνολικά ο μπροστά άξονας είναι ελαφρύτερος και πιο ανθεκτικός από τον αντίστοιχο παραγωγής. Τα εξελιγμένα σε συνεργασία με την BOS αμορτισέρ διαθέτουν αρκετές καινοτομίες.

Πίσω ο ημιάκαμπτος άξονας έχει ενισχυθεί, ενώ οι πλήμνες επιτρέπουν τη ρύθμιση της σύγκλισης των τροχών και της γωνίας κάμπερ. Οσον αφορά στο σύστημα πέδησης, περιλαμβάνει δίσκους σε όλους τους τροχούς με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και διπίστονες πίσω.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube