Για έκτη συνεχόμενη χρονιά η Audi βραβεύεται για τους κινητήρες TFSI
Μία επιτροπή αποτελούμενη από 71 δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου από 35 χώρες ψήφισαν και ανάδειξαν τον 2.5 TFSI κινητήρα που «φορά» το Audi TT RS «Διεθνή Κινητήρα της Χρονιάς 2010» στην κατηγορία 2.0 – 2.5 λίτρων.
Ο 2.5λιτρος κινητήρας συνδυάζει ταυτόχρονα την υπερσυμπίεση καυσαερίων και την τεχνολογία άμεσου ψεκασμού (FSI) και σηματοδοτεί την επιστροφή στους 5.0κύλινδρους κινητήρες της μάρκας με σήμα τους τέσσερις κύκλους. Με χωρητικότητα 2.480 κυβικά εκατοστά, ο κινητήρας αποδίδει 250kW (340 hp) μεταξύ 5.400 – 6.500rpm και μέγιστη ροπή 450Nm (332lb-ft) από 1.600 σε 5.300rpm.
Τα μέλη της επιτροπής του θεσμού «Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς» δήλωσαν για τον 2.5λιτρο κινητήρα του TT RS:
«Ροπή, δύναμη και εξαιρετικός ήχος – αυτός ο κινητήρας τα έχει όλα. Είναι ένας 5λιτρος κινητήρας αρχιτεκτονικής κατασκευής στα καλύτερα του»
O πανίσχυρος 5λιτρος κινητήρας είναι επίσης εκπληκτικά οικονομικός αφού στην έκδοση Coupe απαιτεί κατά μέσο όρο 9,2 λίτρα ανά 100χλμ. (25,57 US mpg) ενώ στην Roadster μόνο 9,5 λίτρα ανά 100χλμ. (24,76 US mpg).
Το χαμηλό βάρος των 183 κιλών της μηχανής (403,45lb) είναι επίσης αξιοσημείωτο καθώς βοηθά στη συνολική μείωση βάρους του TT RS και προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στην κατανομή βάρους στους άξονες και κατά προέκταση στον χειρισμό του αυτοκινήτου.
Το Audi TT RS λανσαρίστηκε το καλοκαίρι του 2009 κι έχει εξελιχθεί από την quattro GmbH.
Η έκδοση Coupe επιταχύνει 0-100km/h (62mph) σε 4,6 δευτερόλεπτα και 0-200km/h (124mph) σε 15,9 δευτερόλεπτα αντίστοιχα ενώ έχει δυνατότητα μέγιστης ταχύτητας 280km/h (174mph).
Αυτή είναι η 6η συνεχόμενη νίκη της Audi για την τεχνολογία TFSI στα Διεθνή Βραβεία Κινητήρων της Χρονιάς, αφού τα τελευταία πέντε χρόνια κερδίζει συνεχώς στην κατηγορία 1.8 – 2.0 λίτρων με το 2.0l TFSI κινητήρα της.
Οι τεχνολογίες υπερσυμπίεσης καυσαερίων και άμεσου ψεκασμού αποτελούν τον πυρήνα της Audi.