Η Volvo εξελίσσεται με νέα δεδομένα αισθητικής και ασφάλειας στο νέο S60.
Μια δεκαετία μετά, η Volvo ετοιμάζεται να ρίξει στην αγορά το νέο S60, στην κατηγορία των μεσαίων αυτοκινήτων. Με ελκυστική, κουπέ σχεδίαση (μολονότι τετράθυρο) και σύγχρονες προδιαγραφές κινητήρων, δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην ασφάλεια, που αποτελεί προτεραιότητα για τη μάρκα.
Μην ξεχνάμε ότι πρώτη εφάρμοσε τη ζώνη ασφαλείας, πρώτη έφερε στο XC60 σύστημα (City Safety) που ακινητοποιεί το αυτοκίνητο με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα αποφεύγοντας πρόσκρουση σε προπορευόμενο όχημα ή εμπόδιο, ενώ τώρα πάλι πρώτη κάνει επανάσταση στην τεχνολογία, εισάγοντας παρόμοιο σύστημα, αλλά για αποφυγή τραυματισμού πεζών (προαιρετικός εξοπλισμός). Το 60 αντιπροσωπεύει για τη μάρκα ό,τι πιο σπορ έχει κατασκευάσει.
Η αρχή έγινε με το XC60 και η συνέχεια λοιπόν ονομάζεται S60. Ένα μοντέλο που είναι βέβαιο ότι θα προσελκύσει πιο νέο ηλικιακά κοινό στη μάρκα, κι αυτό διότι η έλευση του αυτοκινήτου συνοδεύεται και από νέους κινητήρες χαμηλού κυβισμού, turbo με άμεσο ψεκασμό βενζίνης. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή τα πράγματα.
Σχεδιαστικά η σπορτίφ κουπέ εικόνα μεταφέρεται ανάλογα στο εσωτερικό όπου συναντούμε κονσόλα με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα (στραμμένη προς αυτόν), σπορτίφ τριάχτινο τιμόνι (με χειριστήρια) και καθίσματα με αναβαθμισμένη πλευρική στήριξη. Το μπεζ και το μαύρο είναι τα βασικά χρώματα της ταπετσαρίας, αλλά μου αρέσει το καφέ χρώμα που με τα ανθρακί, ή αλουμινίου ή ξύλου ή σε χρώμα γραφίτη διακοσμητικά δημιουργούν θαυμάσιο σύνολο καμπίνας και ευρύχωρο για πέντε ενήλικες επιβάτες.
Κι επειδή οι απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού είναι ποικίλες, το S60 εφοδιάζεται με ένα νέο σύστημα ψυχαγωγίας και πληροφόρησης στο οποίο οι ενδείξεις (ηχοσυστήματος, συστήματος πλοήγησης, κινητού τηλεφώνου και λειτουργίας αυτοκινήτου) εμφανίζονται ανάλογα την έκδοση σε μία έγχρωμη οθόνη πέντε ή επτά ιντσών, στο πάνω μέρος της κονσόλας. Σε επίπεδο ανάρτησης, ενώ η Volvo για την Αμερική έχει πιο μαλακές ρυθμίσεις (ελατήρια και υποπλαίσια), στην Ευρώπη έχει πιο σκληρές διότι όπως και να το κάνουμε εδώ είμαστε πιο…σκληρά καρύδια.
Τώρα, στον τομέα των κινητήρων, το μοντέλο θα εισαχθεί το Σεπτέμβριο με μοτέρ 2.0 lt turbo ισχύος 203 hp, με 300 Nm ροπής διαθέσιμα από τις μόλις 1750 σ.α.λ. Η επιτάχυνση είναι 7,7 δευτ. με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (8,2 δευτ. με το αυτόματο) και η μέση κατανάλωση φθάνει τα 7,9 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. Αργότερα θα υπάρξει στη γκάμα και ένας 2.0 lt κινητήρας με 240 hp και 320 Nm ροπής.
Εν συντομία
Πάντως για όσους δεν πτοούνται από την έξτρα φορολόγηση, θα διατίθεται και με τον ισχυρό κινητήρα βενζίνης 3.0 lt – 304 hp με 440 Nm ροπής (τιμές από περίπου 49.000 ευρώ), μόνο σε τετρακίνητη έκδοση. Όσοι όμως δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν παραπάνω σε φόρο, έχουν τη λύση με τους ολοκαίνουργιους κινητήρες turbo 1.6 lt με 150 hp και 180 hp που συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή αυτόματο 6άρι.
Με στάνταρ 8 αερόσακους, ABS με κατανομή πέδησης, σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης, City Safety, υπολογιστή ταξιδιού, διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ρυθμιστή ταχύτητας, Isofix για παιδικά καθίσματα, Bluetooth, αισθητήρα βροχής κ.α., θα κοστίζει από περίπου 26.500 ευρώ (1.6 lt – 150 hp). Οι παραγγελίες έχουν ξεκινήσει.
Άντε να πάρει λίγο πάνω της η ψυχολογία του υποψήφιου αγοραστή, ο οποίος τέτοια εποχή πρέπει να είναι απόλυτα συνειδητοποιημένος καταναλωτής.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής