Αλλαγή κατεύθυνσης για τη Nissan με το νέο Micra για όλες τις αγορές.
Στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, φέτος τον Μάρτιο, η Nissan αποκάλυψε τον αντικαταστάτη του επιτυχημένου Micra. Και το νέο θα λανσαριστεί με το ίδιο όνομα στην Ευρώπη, μολονότι στην Ιαπωνία λέγεται March. Όμως, η Nissan, αυτή τη φορά σχεδίασε ένα μοντέλο προκειμένου να απευθύνεται σε περισσότερες αγορές, 160 τον αριθμό, θέλοντας να διευρύνει περαιτέρω τις παγκόσμιες πωλήσεις της.
Και το νέο Micra μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο προς αυτή τη κατεύθυνση, βασισμένο σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα. Για να επιτευχθεί το μεγαλεπήβολο σχέδιο πωλήσεων, η Nissan πέραν των εργοστασίων παραγωγής σε Ιαπωνία και Ευρώπη (Αγγλία), θα κατασκευάζει το νέο Micra και σε εργοστάσια άλλων χωρών, όπως: Ταϊλάνδη, Ινδία, Μεξικό και Κίνα.
Βέβαια αυτό το παγκόσμιο εγχείρημα επέβαλε μια πιο ισορροπημένη σχεδίαση για το μοντέλο, τέτοια που να είναι αρεστή σε πολίτες 160 χωρών όπως προανέφερα, με διαφορετικά γούστα και προτιμήσεις. Έτσι, η τολμηρή και πικάντικη σχεδίαση του τωρινού μοντέλου μένει στην άκρη και στη θέση του έρχεται ένα Micra με πιο απλές γραμμές, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχει αδιάφορο στυλ.
Και το λέω αυτό διότι τα γούστα ποικίλουν ακόμα και σε υποψήφιους αγοραστές της ίδιας χώρας. Είναι όπως λέμε απλά «περί ορέξεως κολοκυθόπιτα»…Πάντως έτσι όπως είναι η κατάσταση στην Ελλάδα με την υπέρμετρη φορολόγηση των ΙΧ, τα αυξημένα ασφάλιστρα, τα αλλοπρόσαλλα τέλη κυκλοφορίας και την παράλογη τιμή των υγρών καυσίμων, το νέο Micra θα ανοίξει την όρεξη σε πολλούς για να το αποκτήσουν.
Όσον αφορά τις διαστάσεις, είναι μακρύτερο κατά 6,1 εκ. από το τωρινό, φθάνοντας στα 3,78 μ., πιο φαρδύ κατά 5 εκ. με 1,665 μ. αλλά και πιο χαμηλό κατά 1 εκ. με 1,53 μ. Στην καμπίνα η αίσθηση του λιτού είναι διάχυτη, εξοικονομώντας μέρη. Για παράδειγμα ο πίνακας οργάνων αποτελείται από 28 τμήματα, έναντι 50 των άλλων μοντέλων της κατηγορίας.
Πάντως δεν υπολείπεται σε εξοπλισμό με χειριστήρια στο τιμόνι για το ηχοσύστημα, θύρες USB για εξωτερικές συσκευές ήχου κ.α. Βελτιωμένη είναι και η ανάρτηση. Διατηρείται όμως η διάταξη με τα κλασικά γόνατα McPherson μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Εξάλλου, το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης βοηθά στην ευελιξία στην πόλη και στο πιο «σκληρό τιμόνι» στον αυτοκινητόδρομο με τις μεγάλες ταχύτητες.
Εν συντομία…
Στην Ευρώπη θα λανσαριστούν δύο σύνολα βενζίνης. Το ένα 1.2 lt – 80 hp με 108 Nm ροπής και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 115 γρ./χλμ. και το άλλο 1.2 lt – 98 hp με σύστημα start/stop που μειώνει περισσότερο τις εκπομπές ρύπων στα 95 γρ./χλμ. με 142 Nm ροπής.
Οι κινητήρες συνδυάζονται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Σε επίπεδο ασφάλειας, το νέο Micra εξοπλίζεται με 6 αερόσακους, ζώνες ασφαλείας σε όλα τα καθίσματα, διαθέτει φυσικά ABS με κατανομή πέδησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος σε περίπτωση πανικού. Το ESP για την ευστάθεια υπάρχει, αλλά θα είναι προαιρετικό.
Καταλήγοντας, επειδή φροντίδα προς το περιβάλλον (προχθές γιορτάζαμε την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος) δεν είναι μόνο οι εκπομπές ρύπων από τους κινητήρες, το νέο μοντέλο ανακυκλώνεται κατά 98%. Στην Ελλάδα αναμένεται τον Οκτώβριο.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής