Το νέο, υβριδικό Auris HSD είναι αποδοτικό, αθόρυβο και οικονομικό.

Λίγο καιρό μετά την παρουσίαση στην αγορά του φρεσκαρισμένου Auris, η Toyota προχώρησε στην παραγωγή και της υβριδικής έκδοσης του μοντέλου. Ουσιαστικά είναι το πρώτο 5θυρο μικρομεσαίο με υβριδικό σύστημα κίνησης, διότι το Prius ανήκει στα 4θυρα μοντέλα.

Όπως και στο Prius, το υβριδικό σύστημα λειτουργεί ανεξάρτητα αλλά και παράλληλα. Ο βενζινοκινητήρας 1.8 VVT-I παράγει ισχύ 99 hp στις 5.200 σ.α.λ. και ροπή 142 Nm στις 4.000 σ.α.λ., ενώ το ηλεκτρικό μοτέρ έχει ισχύ 60 kW (81,6 hp) με άμεση ροπή 207 Nm.

Συνδυαστικά, οι δύο κινητήρες παράγουν ισχύ 136 hp, χαρίζοντας 11,2 δευτ. επιτάχυνση και 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, έχοντας μέση κατανάλωση βενζίνης μόλις 3,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 89 γρ./χλμ. Εκείνο που το χαρακτηρίζει είναι η αθόρυβη λειτουργία σε βαθμό που να νομίζεις ότι δεν έχεις πατήσει το μπουτόν εκκίνησης.

Τώρα, σχετικά με τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, αντλεί ισχύ από μια μπαταρία η οποία φορτίζεται από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτός, γίνεται γεννήτρια και ανακτά την κινητική-θερμική ενέργεια κατά το φρενάρισμα και τη μετατρέπει σε ηλεκτρική, γεμίζοντας τη μπαταρία (είναι κάτω από το χώρο αποσκευών) που τροφοδοτεί με τη σειρά της το ηλεκτρικό μοτέρ για να δώσει ισχύ.

Όπως και στο Prius χρησιμοποιείται κιβώτιο ταχυτήτων με συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις, ενώ ο λεβιές είναι ένας μικροσκοπικός ηλεκτρικός μοχλός. Δίπλα στο λεβιέ υπάρχει ένας διακόπτης για την εμπλοκή/απελευθέρωση του μηχανισμού κλειδώματος της μετάδοσης. Ο μηχανισμός απελευθερώνεται αυτόματα κατά την εκκίνηση του οχήματος και εμπλέκεται πάλι αυτόματα με το σβήσιμο του κινητήρα. Το Auris HSD έρχεται τον Ιούλιο αλλά με την πλούσια έκδοση.

Ωστόσο η πρώτη έκδοση (με πολλά στάνταρ: σύστημα ευστάθειας και υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, 9 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι – λεβιέ, ηλεκτρικά παράθυρα κ.α. με τιμή που έχει προκαθοριστεί στα 22.700 ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι το μειωμένο κόστος συντήρησης.

Τα τακάκια φρένων αντέχουν για πάνω από 100.000 χλμ., η μπαταρία (και το υβριδικό σύστημα) καλύπτεται από 5ετή εγγύηση (3 χρόνια το αυτοκίνητο), τα φώτα LED έχουν διάρκεια ζωής 20 χρόνια, ενώ το σέρβις γίνεται κάθε 15.000 χλμ. με κόστος κατά 300 ευρώ λιγότερο από ενός απλού Auris.

Εν συντομία

Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος περιλαμβάνει τρία προγράμματα: EV, ECO και POWER. Σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα λειτουργεί μόνο ο ηλεκτροκινητήρας. Δεν καταναλώνει καύσιμο και δεν εκπέμπει ρύπους. Στις μεγαλύτερες ταχύτητες η κατανομή ισχύος μεταξύ κινητήρα βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα προσαρμόζεται ανάλογα τις συνθήκες.

Πάντως, μπορούμε να επιλέξουμε μηχανικά το EV mode, για αποκλειστική ηλεκτροκίνηση με ισχυρότερη επιτάχυνση, αλλά μόνο για 2 χλμ. διαδρομής. Στο ECO mode, η απόκριση του γκαζιού μειώνεται, πατώντας δυνατά το πεντάλ, όπως και η λειτουργία του κλιματιστικού για οικονομία καυσίμου. Στο δε POWER mode, η απόκριση του γκαζιού αυξάνει κατά 25% για περισσότερο σπορτίφ οδήγηση.

Όσοι είναι εξοικειωμένοι με το υβριδικό σύστημα λειτουργίας, μπορούν μέσω του Eco Drive Monitor, της οθόνης πληροφοριών, να παρακολουθούν τη ροή ενέργειας και να ελέγχουν την κατανάλωση καυσίμου, προσαρμόζοντας ανάλογα την οδήγησή τους. Πέραν αυτού, ένας απλός δείκτης εμφανίζει την κατανάλωση ισχύος που χρησιμοποιείται ή παράγεται εκείνη τη στιγμή.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube