Το νέο VW Touran έρχεται τώρα που η κατανάλωση παίζει μεγάλο ρόλο.

Χθες, μόλις, η Volkswagen ανακοίνωσε την προώθηση στην παραγωγή του ανανεωμένου Touran, ενός πολυμορφικού που είναι το πιο καλοπουλημένο στη Γερμανία και γενικά έχει μια καλή εμπορική πορεία στην Ευρώπη.

Κι επειδή στην εποχή μας παίζει μεγάλο ρόλο η οικονομία καυσίμου (ιδιαίτερα στην Ελλάδα με τα πανάκριβα από τους φόρους καύσιμα), η γερμανική μάρκα εφοδιάζει το νέο μοντέλο με μικρότερου κυβισμού κινητήρες που μειώνουν πάνω από 27% τη μέση κατανάλωση.

Βέβαια η μεγαλύτερη μείωση προέρχεται από τον κινητήρα πετρελαίου 1.6 lt TDI, ο οποίος με την τεχνολογία BlueMotion αποδίδει 105 hp και χρειάζεται μόλις 4,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα μέση διαδρομής, εκπέμποντας 121 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.

Το Touran έρχεται λοιπόν ανανεωμένο αισθητικά, εμπρός, πίσω και στο πλάι, ώστε να έχει ομοιογένεια με τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της μάρκας. Ενδεικτικά αναφέρω ότι τοποθετήθηκαν στάνταρ φώτα ημέρας LED, ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα μπροστά με προαιρετική επιλογή προβολείς bi-xenon, ενώ πίσω τα φωτιστικά χωρίζονται σε δύο μέρη: το ένα στο αμάξωμα και το άλλο στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Όσον αφορά τους κινητήρες, θα είναι διαθέσιμα τρία σύνολα βενζίνης και τέσσερα πετρελαίου, όλα με υπερτροφοδότηση και ισχύ από 90 hp έως 170 hp, προδιαγραφών ρύπων Euro 5. Αναμφίβολα, στη «μάχη» της καταπολέμησης της κατανάλωσης, αιχμή του δόρατος είναι ο κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού 1.2 lt TSI - 105 hp, που εφοδιάζει πλέον όλα τα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα του ομίλου (Audi, Skoda, Seat).

Έχει επίπεδο ροπής εφάμιλλο ενός ντίζελ κινητήρα με 175 Nm, καταναλώνει 6,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 149 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Ο κινητήρας αυτός όταν συνδυαστεί με την τεχνολογία BlueMotion (άλλη έκδοση) και με σύστημα Start/Stop που σταματά και επαναλειτουργεί αυτόματα τον κινητήρα, όπως και με μπαταρία που ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα, τότε η κατανάλωση μειώνεται στα 5,9 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 139 γρ./χλμ.

Διαθέσιμος θα είναι και ένας κινητήρας φυσικού αερίου (TSI EcoFuel). Πάντως, αξίζει να επιλέξει ο υποψήφιος αγοραστής μοντέλο με κινητήρα πετρελαίου. Ας ελπίσουμε η κυβέρνηση να άρει τα αναχρονικά μέτρα απαγόρευσης που υπάρχουν σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη, διότι οι νέοι κινητήρες ντίζελ ρυπαίνουν λιγότερο και από τους αντίστοιχου κυβισμού βενζίνης.

Εν συντομία

Το Touran επειδή είναι πολυχρηστικό και οικογενειακό 5θέσιο με 2 επιπλέον θέσεις στην 3η σειρά καθισμάτων που διπλώνουν για μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, διαθέτει συνολικά 40 θήκες αποθήκευσης μικροαντικειμένων.

Στον ανανεωμένο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνει κλιματισμό, ραδιο-CD με MP3, ηλεκτρικά παράθυρα, διακοσμητικά χρωμίου, φώτα ημέρας, 6 αερόσακους και ESP (ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας). Σε ανώτερη έκδοση εξοπλισμού, περιλαμβάνονται: αισθητήρες φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ράγες οροφής κ.α., ενώ στην πιο σπορ υπάρχουν καθίσματα από Alcantara, αυτόματος κλιματισμός, έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, δερμάτινο τιμόνι με διακόπτες, 16άρες ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης κ.α.

Προαιρετικά διατίθεται και σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής, πανοραμική ανοιγόμενη οροφή, κάμερα οπισθοπορείας και προσαρμοζόμενη ανάρτηση. Το νέο Touran αναμένεται στην ελληνική αγορά προς το τέλος του χρόνου.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube