Παρθενική νίκη του Οζιέ στο WRC- νέα τροπή στο πρωτάθλημα.
Με γεωμετρική πρόοδο ο Σεμπαστιάν Οζιέ έφθασε στην πρώτη του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ράλι. Ο 26χρονος Γάλλος οδηγός, ο οποίος έκανε ντεμπούτο στο WRC το 2008 στο Μεξικό, κατάφερε να κερδίσει εκείνη τη χρονιά τον τίτλο της κατηγορίας Junior με τα δικίνητα Super 1600 αυτοκίνητα.
Το 2009 έτρεξε με τη δεύτερη ομάδα της Citroen, ανεβαίνοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου στο δικό μας ράλι Ακρόπολις. Φέτος, στην πρώτη του πλήρη χρονιά στο θεσμό, πάλι ως οδηγός της Citroen Junior, απέδειξε ότι δίκαια όχι μόνο κέρδισε την εμπιστοσύνη των ανθρώπων της ομάδας, αλλά θέτει υποψηφιότητα να πάρει τη θέση του Ντάνι Σόρντο πλάι στον Λεμπ, του χρόνου.
Όλα αυτά θα τα δούμε εν καιρώ. Προς το παρόν θα μείνουμε στα χθεσινά, άκρως κολακευτικά για τον Οζιέ, ο οποίος πανηγύρισε στην Πορτογαλία το μεγαλύτερο άλμα στην καριέρα του.
Μαχητής από την αρχή
Το σύστημα του πρωταθλήματος που θέλει τον επικεφαλής της βαθμολογίας να μπαίνει πρώτος στις ειδικές διαδρομές και πίσω του να ακολουθούν ανάλογα τη θέση που έχουν στην κατάταξη οι υπόλοιποι, ευνόησε τον Οζιέ την Παρασκευή.
Ο Λεμπ καθάριζε τα χαλίκια από τους δρόμους με αποτέλεσμα να καθυστερεί και ο Οζιέ με 5 κερδισμένες στις 6 ειδικές διαδρομές που έγιναν, κατάφερε να πάρει ένα ισχυρό προβάδισμα με 26,6 δευτ. διαφορά από τον Σόρντο και 44,8 από τον Λεμπ που ήταν τρίτος. Το Σάββατο, ο Οζιέ ήταν αυτός που έπρεπε να καθαρίζει τους δρόμους για τους άλλους.
Όμως έδειξε χαρακτήρα και μολονότι κέρδισε μόνο μία από τις 6 ειδικές, έκανε εξαιρετικούς χρόνους στις υπόλοιπες, ώστε στο τέλος της ημέρας να έχει μια διαφορά 21,1 δευτ. από τον Λεμπ αυτή τη φορά, που είχε περάσει δεύτερος. Χθες, παρά το γεγονός ότι ο Λεμπ εξαπέλυσε επίθεση, ο Οζιέ κρατήθηκε σε χρόνους, οδήγησε αλάνθαστα παρά την πίεση και μπόρεσε να διατηρήσει μια διαφορά ασφαλείας μέχρι το τέλος.
Τα 7,9 δευτ. διαφοράς από τον Λεμπ αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, ότι δηλαδή ο Οζιέ στέφθηκε πανάξια νικητής στην Πορτογαλία, τόσο σε επίπεδο ταχύτητας όσο και τακτικής. Με τη νίκη του αυτή αλλάζει τα δεδομένα στο πρωτάθλημα. Πέρασε δεύτερος και δίνει νέα πνοή στη κόντρα του τίτλου, αφήνοντας πίσω τους οδηγούς της Ford.
Προσπάθησε αλλά…
Λένε ότι η αξία του αντιπάλου δίνει μεγαλύτερη αξία στο νικητή. Κι όταν έχεις αντίπαλο έναν 6 φορές πρωταθλητή κόσμου, τότε θα πρέπει να αισθάνεσαι υπερήφανος ότι τον κέρδισες. Έτσι νιώθει, φαντάζομαι, κι ο Οζιέ. Όσο για τον Λεμπ είναι αλήθεια ότι εξαπέλυσε πυρ κατά βούληση.
Ήταν ταχύτερος στις 8 από τις 18 ε.δ. του 6ου αγώνα της χρονιάς, όμως δεν κατάφερε να πάρει την 4η του νίκη φέτος. Εμεινε με δύο δεύτερες θέσεις και μια τρίτη. Είναι αναμφίβολα το μεγάλο φαβορί για τον 7ο προσωπικό τίτλο – ρεκόρ στο.
Όλα για το βάθρο
Η μάχη για την 3η θέση ήταν αδυσώπητη ανάμεσα σε Πέτερ Σόλμπεργκ και Ντάνι Σόρντο. Ο δεύτερος κατάφερε να χθες να περάσει νωρίς μπροστά από τον Νορβηγό ο οποίος στην τελευταία υπερειδική διαδρομή του αγώνα προσπάθησε να υπερβάλλει εαυτόν, μήπως και ανακτήσει τη θέση.
Το αποτέλεσμα ήταν να χτυπήσει στις μπαριέρες και να χάσει ακόμα και την 4η θέση από τον Χιρβόνεν. Ο Φινλανδός δεν ήταν αυτό που περιμέναμε. Καθόλου ανταγωνιστικός, δεν πίεσε για τη νίκη, ούτε έδωσε μάχη για το βάθρο. Κρίμα για την ομάδα του που στηρίζει πολλά σε αυτόν και τον Λάτβαλα, που είχε έξοδο το Σάββατο κι εγκατέλειψε στερώντας από τη Ford πολύτιμους βαθμούς στη μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Πολλή καλή εμφάνιση από τον Οστμπεργκ με το Subaru Impreza, όπως και από τον Βιγιάγκρα που κέρδισε και την τελευταία υπερειδική στο Στάδιο Αλγκάρβε του Φάρο. Ο Ραϊκόνεν συμπλήρωσε τη δεκάδα, αλλά μάλλον θα είναι περισσότερο χαρούμενος για την αποτυχία του Αλόνσο στη Φόρμουλα 1 (του πήρε τη θέση στη Ferrari). Επόμενο ράλι στη Βουλγαρία, 9-11 Ιουλίου.
Θρίαμβος της Ford στα S2000
Στη δυνατή κατηγορία των αυτοκινήτου S2000 τα οποία θα αντικαταστήσουν τα σημερινά WRC του χρόνου στο πρωτάθλημα, ο Γιάρι Κετομάα πέτυχε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στο τιμόνι του νεότευκτου Ford Fiesta S2000.
Ο Φινλανδός τερμάτισε μπροστά από τον Ξαβιέ Πονς που οδηγεί ίδιο αυτοκίνητο, ο οποίος παραμένει επικεφαλής της βαθμολογίας στην κατηγορία του. «Αντιμετώπισα ένα πρόβλημα με την εξάτμιση αλλά δεν χρειάστηκε να πιέσω το αυτοκίνητο. Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό για το πρωτάθλημα», ανέφερε ο Κετομάα. Τρίτος στην κατηγορία τερμάτισε ο Μίκαλ Κοζιούσκο με Skoda Fabia S2000.
Τελική κατάταξη
1. Οζιέ – Citroen C4 3ώρες.51’.16’’.1
2. Λεμπ – Citroen C4 + 00.07.9
3. Σόρντο – Citroen C4 + 01.17.6
4. Χιρβόνεν – Ford Focus + 01.32.0
5. Π. Σόλμπεργκ – Citroen C4 + 01.35.7
6. Γουίλσον – Ford Focus + 07.10.1
7. Οστμπεργκ – Subaru Impreza + 07.28.3
8. Βιγιάγκρα – Ford Focus + 10.36.1
9. Αλ Κασίμι – Ford Focus + 10.55.8
10. Ραϊκόνεν – Citroen C4 + 11.34.3
Βαθμολογία οδηγών
1. Λεμπ, 126
2. Οζιέ, 88
3. Χιρβόνεν , 76
4. Λάτβαλα, 72
5. Π. Σόλμπεργκ, 63
6. Σόρντο, 49
Βαθμολογία ομάδων
1. Citroen 189
2. Ford 163
3. Citroen Junior 106
4. Stobart – Ford 84
5. Munchin’s – Ford 40
Βαθμολογία οδηγών S2000
1. Πονς (Ford) 86
2. Κετομάα (Ford) 58
3. Αντερσον (Skoda) 50
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής