Ταχύτερος στην υπερειδική ο Φινλανδός με το Focus, στο ξεκίνημα του ράλι Πορτογαλίας.
Όπως συνέβη και πέρυσι, έτσι και φέτος το ράλι της Πορτογαλίας ξεκίνησε με την κλασική πλέον υπερειδική διαδρομή στο ποδοσφαιρικό Στάδιο του Αλγκάρβε στο Φάρο (χωρητικότητας 30.000 θέσεων), που κατασκευάστηκε για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου του 2004 το οποίο έμεινε χαραγμένο -για το γνωστό λόγο- στην μνήμη μας.
Στην ασφάλτινη διαδρομή των 2 χλμ. οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τα χωμάτινα ελαστικά της Pirelli, από τη στιγμή που ο αγώνας περιλαμβάνει χωμάτινες ειδικές διαδρομές. Στην υπερειδική, μολονότι οι διαφορές σε χρόνους είναι ασήμαντες, ταχύτερος όλων ήταν ο Μίκο Χιρβόνεν, δείχνοντας ικανός να κάνει την αντεπίθεση για τη νίκη σε αυτό τον αγώνα, έπειτα από την επικράτηση του ομόσταβλού του Λάτβαλα στη Νέα Ζηλανδία.
Το πορτογαλικό ράλι αποτελεί τον έκτο αγώνα του πρωταθλήματος κι έχει μεγάλη ιστορία. Παλιότερα, η βάση του βρισκόταν στη δυτική ακτή, αλλά το 2006 μεταφέρθηκε νότια στο θέρετρο του Αλγκάρβε. Ο αγώνας εκτυλίσσεται στους λόφους πάνω από την πόλη και περιλαμβάνει γρήγορους ανοιχτούς δρόμους με πιο τεχνικά κομμάτια σε ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες. Φέτος οι διαδρομές διαφέρουν ελάχιστα από πέρσι, και μόνο το 9% είναι νέο, ενώ μία ειδική, την πρώτη μέρα, γίνεται με αντίθετη κατεύθυνση.
Οι οδηγοί θα τρέξουν σε 18 ειδικές διαδρομές διανύοντας 355,32 αγωνιστικά χιλιόμετρα σε μια συνολική διαδρομή 1.223,07 χλμ. Σήμερα θα γίνουν 7 ειδικές διαδρομές μήκους 130, 61 χλμ. Πάντως οι διοργανωτές του αγώνα μιμήθηκαν κάτι που είχε γίνει στο ράλι Ακρόπολις το 2005. Τότε, στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, μετά τα αυτοκίνητα του αγώνα, έτρεξαν παλιά αγωνιστικά που ξεσήκωσαν του θεατές που κατέκλυσαν το Στάδιο και που έμειναν στις θέσεις τους μέχρι τις 11 το βράδυ!
Χθες όμως, στο Στάδιο Αλγκάρβε, πρώτα έτρεξαν τα 20 παλαιά, ιστορικά αγωνιστικά αυτοκίνητα (κατασκευής προ το 1982) και έπειτα αυτά που συμμετέχουν στον αγώνα. Το «μεγάλο» όνομα των βετεράνων οδηγών, ήταν ο Γιούχα Κάνκουνεν, 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.
Ο Φινλανδός με συνοδηγό τον Νίκι Γκριστ, ο οποίος ήταν πλάι του στους αγώνες από το 1993 μέχρι το 1996 και έκτοτε ήταν συνοδηγός του αείμνηστου Κόλιν Μακ Ρέι, έτρεξε με ένα εκπληκτικό Ford Escort Mk II, με το οποίο είχε κάνει ντεμπούτο στο WRC το 1979, στο ράλι 1.000 Λιμνών, που στη συνέχεια ονομάστηκε ράλι Φιλανδίας. Ο Κάνκουνεν έχει πάρει μέρος σε 12 ράλι Πορτογαλίας, κερδίζοντας δύο φορές το 1992 με Lancia Delta Integrale και το 1994 με Toyota Celica GT Four.
Κατάταξη 1ης ημέρας
1. Χιρβόνεν – Ford Focus, 2’.09.3
2. Βιγιάγκρα – Ford Focus, + 00.1
3. Π. Σόλμπεργκ – Citroen C4, + 00.7
4. Σόρντο – Citroen C4, + 00.8
5. Χ. Σόλμπεργκ – Ford Focus, + 00.9
6. Οζιέ – Citroen C4, + 01.0
7. Γουίλσον – Ford Focus, + 01.2
8. Λεμπ – Citroen C4, + 01.5
9. Ραϊκόνεν – Citroen C4, + 01.7
10. Μπλοκ – Ford Focus, + 01.7
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής