Αποστολή στην Πράγα Δημήτρης Μπαλής
Δεν είναι τυχαία η επιτυχία της Skoda στα ράλι. Ειδικά φέτος στο πρωτάθλημα Intercontinental Rally Challenge (στη σκιά του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι -WRC, αλλά έχει απίστευτο συναγωνισμό), η τσεχική μάρκα εκπλήσσει με τις επιδόσεις των τριών οδηγών της: Γιούχο Χάνινεν (Φινλανδός), Γκι Γουίλκς (Βρετανός) και Γιάν Κοπέτσκι (Τσέχος).
Οι δύο πρώτοι είναι μάλιστα επικεφαλής της βαθμολογίας έπειτα από τρία ράλι. Το «όπλο» της επιτυχίας είναι το Fabia S2000, ένα πανίσχυρο αυτοκίνητο, δίλιτρο με τετρακίνηση, κατασκευασμένο από τη Skoda Motorsport, το αγωνιστικό τμήμα της μάρκας.
Συνεπώς, από τη στιγμή που στα ράλι το αποτέλεσμα δικαιώνει τη Skoda, γιατί να μη δικαιωθεί και με τη Fabia RS στους δρόμους, διά χειρός επίσης Skoda Motorsport. Στην Πράγα, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του μοντέλου, εκτός από τα περίπου 300 χλμ. που οδήγησα σε επαρχιακούς δρόμους (ομολογουμένως σκληρούς, εφάμιλλους της ελληνικής πραγματικότητας), στον αυτοκινητόδρομο και σε μια μικρή πίστα, η Skoda είχε φέρει τους Χάνινεν και Γουίλκς, ώστε καθισμένοι εμείς στο μπάκετ του συνοδηγού να πάρουμε μια γεύση από τις πραγματικές δυνατότητες του μοντέλου.
Τόσο ο Γουίλκς όσο κι εγώ στον δρόμο «παίξαμε» με το θαυμάσιο 7άρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων DSG. Για ξεκούραστη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο το αφήνεις στο αυτόματο (D). Τις παραδοσιακές χειροκίνητες αλλαγές τις κάνεις από τον λεβιέ (πάνω κάτω) ενώ στο πρόγραμμα S οι αλλαγές σχέσεων είναι πιο άμεσες.
Για παράδειγμα η ταχύτητα S4 μεταφράζεται στην απλή αυτόματη αλλαγή D7! Αλλάζει εντελώς και η χαρτογράφηση του κινητήρα, όπως και η απόκριση του γκαζιού. Όσοι θέλουν να αισθανθούν πιλότοι Φόρμουλα 1, μπορούν να κάνουν τις αλλαγές από τις μανέτες που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Έτσι οδήγησα και το χάρηκα, σε όλους τους επαρχιακούς δρόμους με τα στροφιλίκια. Αναμφίβολα, το κλου του μοντέλου είναι ο κινητήρας TSi 1.4 lt - 180 hp με 250 Nm ροπής μεταξύ 2.000 και 4.500 σ.α.λ.
Το μοτέρ διαθέτει μηχανικό turbo και υπερσυμπιεστή εξάτμισης που χαρίζει ομαλή ισχύ και σταθερή ροπή, προσφέροντας επιτάχυνση 7,3 δευτ. και τελική ταχύτητα 224 χλμ./ώρα. Κι όλα αυτά με τη μέση κατανάλωση να είναι μόλις 6,4 λίτρα στα 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 148 γρ./χλμ. Αναμένεται τον Ιούλιο στην Ελλάδα με ελκυστική τιμή.
Εν συντομία…
Οδήγησα κι εγώ στην πίστα, αλλά όχι στον ρυθμό του Γουίλκς (μπήκα συνοδηγός του), διαπιστώνοντας ότι η Skoda έκανε διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, με πιο σκληρά ελατήρια σε σχέση με το Seat Ibiza Cupra, το οποίο φορά τον ίδιο κινητήρα. Όμως και στον δρόμο είχε πολύ καλά περάσματα στα κλειστά σημεία, με κλίσεις σχεδόν ανύπαρκτες.
Βέβαια, σου δίνεται η δυνατότητα να «παίξεις» με τον τρόπο οδήγησης. Μπορείς να απελευθερώσεις για παράδειγμα το ESP (σύστημα ευστάθειας), ώστε να μην είσαι κολλημένος απόλυτα στον δρόμο στις κλειστές στροφές, ελέγχοντας την υποστροφή.
Στα πολύ δύσκολα πάντως το σύστημα εμπλέκεται αυτόματα, για να κρατήσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, ενώ βοηθά και το μπλοκέ διαφορικό XDS. Υπάρχει επίσης και το ASR για την αντιολίσθηση των τροχών, το οποίο συνδράμει στις γρήγορες εκκινήσεις, όπως και το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα.