Νέο Porsche Cayenne πιο ελκυστικό, πιο ισχυρό, πιο φιλικό προς το περιβάλλον.

Αποστολή στη Χαλκιδική Δημήτρης Μπαλής


Από προχθές πωλείται στη χώρα μας το νέο Porsche Cayenne, το οποίο οδήγησα στη Χαλκιδική, κατά τη παρουσίασης που έκανε η μάρκα για 24 χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, με οικοδέσποινα την Sportscar, την ελληνική εισαγωγική εταιρεία.

Οι μηχανικοί της Porsche χρειάστηκαν πέντε ολόκληρα χρόνια για να σχεδιάσουν το νέο μοντέλο, δίνοντας βάρος στο επίπεδο τεχνολογίας και περιβαλλοντικής προστασίας, με ισχυρότερους κινητήρες αλλά με μικρότερη κατανάλωση και ρύπους. Σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα, η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί κατά 23%, στις εκδόσεις με το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Tiptronic S που συνδυάζει λειτουργία Auto Start Stop για τον κινητήρα (σβήνει σε στάση, ανάβει μόλις αφήσουμε το φρένο).

Διαθέτει εξαιρετική κλιμάκωση σχέσεων και μου άρεσαν ιδιαίτερα οι αλλαγές από τις μανέτες στο τιμόνι. Όχι αυτές που βρίσκονται σαν διακόπτες, μπροστά, αλλά αυτές που είναι σαν λεβιέδες στην πίσω πλευρά (έξτρα). Στην εξοικονόμηση καυσίμου, συμβάλλει το σύστημα θερμικής διαχείρισης του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, το σύστημα μεταβλητής αποκοπής της παροχής καυσίμου στον κινητήρα, η χρήση νέων υλικών μειωμένου βάρους (η Cayenne S είναι 180 κιλά ελαφρύτερη) και το νέο ενεργό και πολύ ελαφρύ σύστημα τετρακίνησης.

Βασικός κινητήρας είναι ο 3.6 lt V6 με αυξημένη ισχύ στους 300 ίππους. Με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο επιταχύνει σε , 7,5 δευτ., έχει τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 11,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 263 γρ./χλμ. Όμως με το Tiptronic S και ίδια τελική ταχύτητα, η επιτάχυνση είναι 7,8 δευτ., αλλά η μέση κατανάλωση πέφτει στα 9,9 λίτρα/100 χλμ. (20% λιγότερη από πριν) και οι εκπομπές CO2 στα 236 γρ./χλμ.

Στην Cayenne S το 4.8 lt V8 μοτέρ αποδίδει 400 ίππους (από 385). Με στάνταρ το Tiptronic S, χαρίζει επιτάχυνση 5,9 δευτ., τελική ταχύτητα 258 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 10,5 λίτρα/100 χλμ. και 245 γρ./χλμ. εκπομπές CO2. Στο Cayenne Turbo, ο κινητήρας 4.8 lt V8 biturbo αποδίδει 500 ίππους, με μόλις 11,5 λίτρα/100 χλμ. κατανάλωση (μείον 23% από πριν). Επιταχύνει σε 4,7 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 278 χλμ./ώρα και εκπομπές 270 γρ./χλμ. CO2.

Πάντως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχει και ο πετρελαιοκινητήρας 3.0 lt V6 - 240 hp, με επιτάχυνση 7,8 δευτ., τελική ταχύτητα 218 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 7,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές 195 γρ./χλμ. Το νέο Cayenne κοστίζει από 101.400 ευρώ. Για την υβριδική έκδοση, που κι αυτή λανσαρίστηκε, θα αναφερθώ σύντομα.

Εν συντομία…

Παραμένει ελκυστικό σε στυλ, με δυναμικό καπό, στάνταρ φώτα ημέρας LED, μάσκα με μικρές ή μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα (ανάλογα την έκδοση), αεροτομή πίσω ψηλά και διπλές απολήξεις εξάτμισης πολύγωνες ή διπλές οβάλ εκατέρωθεν (ανάλογα την έκδοση). Μεγαλύτερο σε μεταξόνιο κατά 40 χιλιοστά, παρέχει περισσότερη άνεση στους πίσω επιβάτες που κάθονται εύκολα σταυροπόδι, ενώ πλουσιότερος είναι και ο χώρος αποσκευών.

Οι ανέσεις συμπληρώνονται με το ρυθμιζόμενο κάθισμα του οδηγού. Μετακινείται κατά 16 εκ. εμπρός – πίσω, ενώ η πλάτη ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις. Πάντως, στην καμπίνα, «όλα τα λεφτά» είναι η κεντρική κονσόλα πανομοιότυπη με της νέας Panamera, ανασηκωμένη με κάθετα τοποθετημένο το λεβιέ ταχυτήτων. Εξίσου εντυπωσιακός είναι ο πίνακας οργάνων με τους πέντε κύκλους και εν γένει η σχεδίαση του εσωτερικού παραπέμπει περισσότερο σε σπορ παρά σε πολυτελές SUV

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube