Περιβαλλοντική επίθεση και στην Ευρώπη εξαπολύει η Ford με νέες εκδόσεις.
Καλώς την κι ας άργησε. Η Ford Motor Company με σημαντική εμπειρία από υβριδικά οχήματα στη Βόρειο Αμερική, αποφάσισε να επεκτείνει την τεχνογνωσία της και στην Ευρώπη, έχοντας ένα επιθετικό, παγκόσμιο πρόγραμμα παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Στη Βαλένθια, με πλήρη επισημότητα, μόλις ανακοίνωσε η μάρκα ότι το τοπικό εργοστάσιο θα κατασκευάσει τα πρώτα υβριδικά μοντέλα Ford για Ευρωπαίους πελάτες με δύο τεχνολογικά προηγμένες εκδόσεις του νέου πενταθέσιου μικρομεσαίου πολυχρηστικού μοντέλου C-MAX που θα λανσαριστεί το 2013.
Πρόκειται για ένα πλήρως υβριδικό - ηλεκτρικό όχημα (HEV) και ένα υβριδικό - ηλεκτρικό που φορτίζει από απλή ηλεκτρική πρίζα (PHEV). Για τους μη γνωρίζοντες, τα πλήρως υβριδικά HEV φορτίζουν τις ηλεκτρικές μπαταρίες τους χρησιμοποιώντας ως γεννήτρια τον μικρού κυβισμού κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε συνδυασμό με την ενέργεια που ανακτάται μέσω το αναγεννητικού συστήματος πέδησης (κατά το φρενάρισμα), ενώ τα PHEV μπορούν επίσης να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες τους μέσω εξωτερικής πηγής, όπως η απλή ηλεκτρική πρίζα.
Το τελευταίο σύστημα αρχίζει να γίνεται πιο δημοφιλές, διότι εξυπηρετείτε η επαναφόρτιση στο σπίτι ή σε χώρο στάθμευσης, για μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης ηλεκτρικά, ώστε να περιορίζεται η χρήση του κινητήρα βενζίνης στο ελάχιστο, μειώνοντας απίστευτα πολύ τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Στο εργοστάσιο της Βαλένθιας, εξάλλου, θα παράγονται και οι απλές εκδόσεις των νέων Ford C-MAX και Grand C-MAX, με πλούσια γκάμα πολύ αποδοτικών νέων υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης χαμηλού κυβισμού EcoBoost και αντίστοιχους πετρελαίου Duratorq TDCi.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνολική επένδυση στο νέο πρόγραμμα Ford C-MAX στην Ισπανία την τελευταία τριετία, είναι πάνω από 300 εκατ. ευρώ, ενώ μόνο η επένδυση στα υβριδικά προγράμματα θα αγγίξει τα 27 εκατ. Πέραν όμως των χρημάτων που θα βγουν από τα ταμεία της Ford, θα συμβάλλουν επίσης η Ισπανική κυβέρνηση και η περιφερειακή διοίκηση της Βαλένθια, με ποσό που θα προσδιοριστεί αργότερα.
Το κράτος και η περιοχή επιδοτούν κατά αυτό τον τρόπο τις θέσεις εργασίας, σε μια χώρα που το ποσοστό ανεργίας έφθασε το 20%. Αυτά να τα βλέπουμε στην Ελλάδα που μόνο φόρους ξέρουμε να βάζουμε και από αναπτυξιακά προγράμματα «βράσε ρύζι» που λέμε στο χωριό μου. Πάντως, επίσημα η Ισπανική Κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι με την κίνηση αυτή θέλει να καθιερωθεί η χώρα και η περιοχή της Βαλένθιας ως σημαντικά κέντρα για προηγμένες δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης στην περιβαλλοντική μηχανική.
Εν συντομία…
Η δέσμευση της Ford για ηλεκτροκίνητα οχήματα αποκωδικοποιείται με το λανσάρισμα πέντε ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας και υβριδικών μοντέλων στην Ευρώπη μέχρι το 2013.
Τα C-MAX HEV και PHEV θα πλαισιώσουν το πλήρως ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας Ford Transit Connect (το 2011) και μία ηλεκτρική έκδοση μπαταρίας της επόμενης γενιάς Ford Focus (το 2012).
Το πέμπτο όχημα, υβριδικό - ηλεκτρικό μοντέλο, θα ανακοινωθεί αργότερα. Πέραν αυτών, το απλό πενταθέσιο C-MAX και το απλό επταθέσιο Grand C-MAX είναι τα πρώτα από τουλάχιστον δέκα νέα μοντέλα ή εκδόσεις που η εταιρία θα λανσάρει σε όλο τον κόσμο, βασισμένα στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα της μεσαίας κατηγορίας.
Η νέα γενιά μεσαίων οχημάτων της Ford θα πωλείται σε περισσότερες από 120 αγορές, με δύο εκατομμύρια μονάδες ετησίως και το 2013 τα μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας θα αφορούν το 50% των πωλήσεων παγκοσμίως.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής