Το νέο VW Polo GTI είναι πανίσχυρο, αλλά με περιβαλλοντική ευαισθησία.
Το λογότυπο GTI αποτελεί σήμα κατατεθέν των ισχυρών εκδόσεων της VW, η οποία όταν λανσάρει ένα νέο μοντέλο φροντίζει έπειτα από λίγο καιρό να εκτοξεύσει την αδρεναλίνη στα ύψη, με την πιο δυνατή έκδοση.
Αυτή τη φορά, ωστόσο, φρόντισε και το περιβάλλον, μειώνοντας πολύ κατανάλωση και ρύπους στο νέο Polo GTI που παρουσίασε και που αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο.
Η παράδοση των σπορ εκδόσεων του Polo κρατά από το 1986 με το Polo Coupe G40 που διέθετε κινητήρα με μηχανικό τροφοδότη G αποδίδοντας ισχύ 113 ίππους και τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 200 χλμ./ώρα. Το 2006, το Polo GTI γύρισε στην τεχνολογία turbo χαρίζοντας ισχύ 150 hp κι έπειτα με την έκδοση Cup Edition 180 hp.
Τώρα, η VW χρησιμοποιεί τον 1.4 TSI κινητήρα με υπερτροφοδότη και μηχανικό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων, ιδίας ισχύος 180 hp στις 6.200 σ.α.λ., που λόγω χαμηλότερων εκπομπών ρύπων είναι Euro 5. Εκτός από την ισχύ, έχει και θαυμάσια ροπή 250 Nm μεταξύ 2.000 και 4.500 σ.α.λ.
Έχοντας στάνταρ το 7άρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων DSG με διπλό συμπλέκτη, που μεταδίδει την κίνηση στον μπροστινό άξονα, το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα των 1.194 κιλών, επιταχύνει σε 6,9 δευτ., αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 229 χλμ./ώρα. Όμως, οι επιδόσεις αυτές συνδυάζονται και με περιβαλλοντική ευαισθησία. διότι επιτυγχάνει μέση κατανάλωση μόλις 5,9 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές 139 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα.
Σε σχέση μάλιστα με την τωρινή έκδοση των 180 hp από 1.8 lt κινητήρα, που καταναλώνει 7,9 λίτρα και εκπέμπει 188 γρ./χλμ. CO2, η διαφορά είναι τεράστια με ποσοστό 25%. Στον τομέα της ανάρτησης μπροστά υπάρχει κλασική διάταξη με γόνατα McPherson, ενώ πίσω τοποθετήθηκε ημιάκαμπτος άξονας. Εναντι των απλών εκδόσεων Polo, το GTI είναι 15 χιλιοστά πιο χαμηλωμένο με πιο σκληρά ελατήρια.
Για καλύτερο κράτημα και αποφυγή της υποστροφής, προστέθηκε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, το οποίο στις γρήγορες στροφές βοηθά ο εσωτερικός τροχός να αποκτήσει γρηγορότερα καλύτερη πρόσφυση. Όλα γίνονται με αισθητήρα που υπολογίζει τη γωνία του τιμονιού (ηλεκτροϋδραυλικής υποβοήθησης) και την ταχύτητα του τροχού.
Στάνταρ είναι επίσης, το ESP για την ευστάθεια, με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ABS, σύστημα αντιολίσθησης, σύστημα ελέγχου ροπής κινητήρα και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Εν συντομία…
Για την παθητική ασφάλεια φροντίζουν: αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί θώρακος – κεφαλής, ενεργά προσκέφαλα, τρία προσκέφαλα στα πίσω καθίσματα, ζώνες ασφαλείας και Isofix για τα παιδικά καθίσματα.
Σχεδιαστικά μπροστά δεσπόζουν οι διπλοί προβολείς με φώτα ημέρας LED και φώτα γωνίας χαμηλά. Προαιρετικά διατίθενται προβολείς bi-xenon και πανοραμική συρόμενη οροφή. Στην καμπίνα οι Γερμανοί σχεδιαστές δεν αποχωρίστηκαν το βαρύ και μουντό μαύρο.
Το «σπάνε» κάπως οι κόκκινες ραφές στο τιμόνι με τις μανέτες για τις αλλαγές των ταχυτήτων, το λεβιέ ταχυτήτων (δερμάτινα αμφότερα) και στα υφασμάτινα καθίσματα όπως και οι πινελιές χρωμίου με τα πεντάλ αλουμινίου. Το νέο Polo GTI θα κατασκευάζεται σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής