Το Mazda 6 υπέστη βελτιώσεις, ανανεώθηκε και έρχεται με νέους κινητήρες.
Στην φετινή Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Mazda παρουσίασε την ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου 6, το οποίο αναμένεται να έρθει στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο, χωρίς να έχουν καθοριστεί ακόμη τα επίπεδα εξοπλισμού και οι τιμές.
Προφανώς, τώρα με τη διπλή αύξηση του ΦΠΑ, από 19 σε 21 και 23% την 1η Ιουλίου, αλλά και την αύξηση των φόρων πολυτελείας για εργοστασιακές αξίες αυτοκινήτων πάνω από 15.000 ευρώ, η εισαγωγική εταιρεία (ΕΛΜΑ) θα θελήσει να διαπραγματευτεί καλύτερους όρους από το εργοστάσιο προκειμένου να είναι ανταγωνιστικά σε τιμή τα μοντέλα της στην αγορά. Πάνω κάτω το ίδιο θα προσπαθήσουν να κάνουν όλοι οι Έλληνες εισαγωγείς αυτοκινήτων.
Όσον αφορά το νέο ή καλύτερα φρεσκαρισμένο Mazda 6, θα συνεχίσει να παράγεται σε τρεις εκδόσεις αμαξωμάτων: τετράθυρο (sedan), πεντάθυρο (hatchback) και station wagon με περισσότερο πορτμπαγκάζ. Χωρίς να διαφοροποιηθεί σε διαστάσεις, παραμένει το ίδιο καλό σε αεροδυναμική αντίσταση, άνετο για πέντε ενήλικες επιβάτες και ελκυστικό στο μάτι.
Ωστόσο τώρα δέχθηκε ορισμένες σπορτίφ πινελιές εμφάνισης. Αλλαξαν τα φωτιστικά εμπρός και πίσω (με λωρίδα χρωμίου στο εσωτερικό), τοποθετήθηκαν νέοι προβολείς ομίχλης και νέες πιό ελαφριές ζάντες 17 και 18 ιντσών. Στην καμπίνα, η εικόνα είναι ευχάριστη με πιο ποιοτικά υλικά στα πλαστικά και τις ταπετσαρίες, ενώ ανασχεδιάστηκε ο πίνακας οργάνων.
Όμως, επειδή το ζήτημα της εποχής δεν είναι τόσο η εμφάνιση των μοντέλων, αλλά η περιβαλλοντική προστασία που επιδεικνύουν, η Mazda τοποθετεί στο νέο 6άρι έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα βενζίνης 2.0 lt άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 155 hp στις 6.200 σ.α.λ. με 193 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ.
Το θετικό είναι ότι έχει μέση μικτή κατανάλωση 6,9 λίτρα στα 100 χλμ. (περίπου 6% λιγότερο από τον προηγούμενο δίλιτρο κινητήρα), εκπέμποντας 159 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.
Αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων χαρίζοντας επιτάχυνση 10 δευτ. και τελική ταχύτητα 217 χλμ./ώρα ή με το νέο αυτόματο 5 σχέσεων (7,6 λίτρα μέση κατανάλωση, 176 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα) με 10,9 δευτ. επιτάχυνση και 208 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Στη γκάμα των κινητήρων βενζίνης παραμένουν οι γνωστοί: 1.8 lt – 120 hp (6,4 λίτρα κατανάλωση, 152 γρ./χλμ. εκπομπές) και 2.5 lt – 170 hp. Ολοι οι κινητήρες βενζίνης φέρουν καταλύτες νέας τεχνολογίας.
Εν συντομία…
Νέος είναι και ο κινητήρας πετρελαίου, turbo με άμεσο ψεκασμό 2.2 lt. Θα παράγεται με τρεις εκδόσεις ισχύος: 180, 163 και 129 ίππους (5,4 λίτρα μέση κατανάλωση οι δύο πρώτοι - 5,2 λίτρα ο τελευταίος. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων.
Στην Ελλάδα δεν γνωρίζουμε ποιες εκδόσεις θα έρθουν, τώρα που ψιλιαζόμαστε ότι ίσως αρθεί η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης στα ΙΧ. Βελτιώθηκε το σύστημα διεύθυνσης για καλύτερη αμεσότητα, τα διπλά ψαλίδια της μπροστινής ανάρτησης τοποθετήθηκαν πιο ψηλά, ενώ οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω έχουν καλύτερο «δέσιμο».
Νέα αμορτισέρ, καλύτερης απόσβεσης, νέο σύστημα ενεργών φώτων (στρέφονται προς τη γωνία του τιμονιού), νέο σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και νέα κάμερα οπισθοπορείας, συνθέτουν το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής