Ένα από τα αυτοκίνητα που δημιούργησαν αίσθηση στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο ήταν το νέο Volvo S60.
Προσεγμένη σχεδίαση, σκανδιναβικής μινιμαλιστικής φιλοσοφίας, ποιότητα κατασκευής και πλειάδα συστημάτων εξοπλισμού συνέθεταν ένα μοντέλο, που κατά την εκτίμησή μου έχει τα εχέγγυα να πρωταγωνιστήσει στη μεσαία κατηγορία.
Και βέβαια, επειδή αναφερόμαστε στη Volvo, μια μάρκα ταυτισμένη με την ασφάλεια, που τη θεωρεί πρώτιστο μέλημα για την κατασκευή των μοντέλων της (όχι ότι άλλες μάρκες δεν δίνουν σημαντική έμφαση στο μείζον αυτό ζήτημα), αξίζει να επισημάνουμε ότι το νέο S60 θα εφοδιάζεται προαιρετικά με το επαναστατικό «Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών».
Μέσω κάμερας στη μάσκα και ψηλά στο παρμπρίζ ανιχνεύει την ύπαρξη πεζών σε μια ευρεία περιοχή μπροστά από το αυτοκίνητο και ειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικές ενδείξεις. Αν δεν αντιδράσει έγκαιρα, το σύστημα μπορεί να κινητοποιήσει με σταδιακή επιβράδυνση το αυτοκίνητο σε ταχύτητα μέχρι 35 χλμ./ώρα.
Σε ταχύτητα μεταξύ 50 και 25 χλμ./ώρα το ποσοστό σοβαρού τραυματισμού περιορίζεται και ο θάνατος αποφεύγεται σε ποσοστό 80%! Πάντως, αυτό δεν σημαίνει ότι όποιος πάρει το νέο S60 δεν θα πρέπει να προσέχει στις διαβάσεις των πεζών ή όπου αλλού, νιώθοντας τη σιγουριά ότι ο… αυτόματος πιλότος τα κάνει όλα.
Οφείλω, ωστόσο, να επισημάνω ότι το νέο σύστημα, το οποίο δεν ξέρω σε ποιο βαθμό μπορεί να εξελιχθεί περαιτέρω, θα συμβάλει στην προσπάθεια περιορισμού των θανάτων πεζών από τροχαία ατυχήματα που αγγίζουν το 43% από τους συνολικούς θανάτους στον δρόμο. Στάνταρ, όμως, θα είναι το σύστημα City Safety, αναβαθμισμένο λίγο σε σχέση με αυτό που διαθέτει το νέο XC60.
Ακινητοποιεί το όχημα σε ταχύτητα μέχρι 15 χλμ./ώρα, ώστε να μην πέσει σε σταματημένο όχημα μπροστά και μειώνει πολύ τις επιπτώσεις από τη σύγκρουση με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα. Κατά τα λοιπά, το νέο S60 έχει μήκος 4,63 μ., πολύ μεγάλο μεταξόνιο (2,78 μ.) και φαρδιά μετατρόχια (1,59 μ.). Αυτό μεταφράζεται σε χώρους για πέντε ενήλικες και καλό πάτημα στον δρόμο.
Σε συνδυασμό δε με το νέο σασί, στο καλύτερο κράτημα συνεισφέρει το προηγμένο σύστημα ευστάθειας που ανιχνεύει πολύ νωρίς τις όποιες ενδείξεις απώλειας πρόσφυσης και κάνει τα συστήματα ευστάθειας και πρόσφυσης να επεμβαίνουν αμεσότερα, όπως και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης στις στροφές, το οποίο περιορίζει ακόμα πιο πολύ τις τάσεις υποστροφής
Εν συντομία…
Το νέο Volvo S60 είναι στη γραμμή παραγωγής. Στην Ελλάδα θα λανσαριστεί τον Σεπτέμβριο, αρχικά με δύο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης. Ο τετρακύλινδρος 2.0Τ – 203 hp έχει ροπή 300 Nm, 7,7 δευτ. επιτάχυνση με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (8,2 δευτ. με το 6άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη), 235 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα (230 χλμ./ώρα με το αυτόματο) και μεικτή κατανάλωση 7,9 λίτρα στα 100 χλμ.
Ο εξακύλινδρος Τ6 3.0 lt - 304 hp έχει 440 Nm ροπή, 6,5 δευτ. επιτάχυνση, 250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα και μεικτή κατανάλωση 10,2 λίτρα/100 χλμ. Θα διατίθεται μόνο σε τετρακίνητη έκδοση. Το 2011 θα έρθει και μικρότερου κυβισμού turbo κινητήρας 1.6 lt.
Επιμέλεια : Δημήτρης Μπαλής