Η Skoda Fabia ανανεώθηκε από κάθε άποψη – πωλήσεις από τα μέσα Μαϊου.
Η Skoda δημιούργησε αίσθηση το 2007 όταν παρουσίασε τη νέα έκδοση της Fabia. Ένα αυτοκίνητο πολύ πιο σπορτίφ από το προηγούμενο που αντικατέστησε το Felicia, με αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής (όμιλος VW γαρ), καλύτερα υλικά και βέβαια αποδοτικότερους κινητήρες.
Η Skoda, με γερμανικό DNA πλέον, από το 1981, στο τσέχικο αίμα της, έχει καταξιωθεί ακόμα και σε αγορές όπου οι παραδοσιακές μάρκες δεν είχαν αντίπαλο στην απήχηση του κοινού. Για παράδειγμα, ακόμα και στη Γερμανία, στην έδρα του ομίλου της VW, η Skoda έχει εξαιρετική πορεία στις πωλήσεις. Αλλά και στη χώρα μας συγκαταλέγεται στις εγνωσμένης αξίας μάρκες, διότι όσοι ενημερώνονται αντιλαμβάνονται γιατί αξίζει να επιλέξουν ένα από τα μοντέλα της μάρκας κι όχι…
Η Skoda στο πρώτο τρίμηνο του 2010 είναι στην 7η θέση των πωλήσεων, έχοντας το Yeti σε… τρελή κούρσα (πρώτο σε πωλήσεις SUV το Μάρτιο – 4ο στο τρίμηνο), τη Fabia με σταθερό μερίδιο, την Octavia να «κοιτάζει στα μάτια» τους γνωστούς της κατηγορίας των μικρομεσαίων και βέβαια την τετρακίνητη Octavia Scout να ξεπουλάει.
Τώρα, με την έλευση της ανανεωμένης Fabia (μέσα Μαΐου στην Ελλάδα), στοχεύει να αυξήσει τις πωλήσεις του μοντέλου, αν όχι και του συνόλου της γκάμας, σε μια δύσκολη για όλους χρονιά όπως διαγράφεται. Κι είναι αλήθεια, επειδή η ζήτηση για μικρά μοντέλα μεγαλώνει, η φρεσκαρισμένη Fabia έρχεται την κατάλληλη εποχή.
Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου έγινε πριν λίγο καιρό στην Ελλάδα, με επίκεντρο το Σούνιο και οι 700 και πλέον δημοσιογράφοι είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε τα δεδομένα, ενός μοντέλου με πάνω από 2.500.000 πωλήσεις από τότε που εμφανίστηκε στην αγορά. Η ανανεωμένη Fabia έχει επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος με νέο προφυλακτήρα, καπό και μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα με προβολείς αλογόνου.
Επίσης, οι νέοι και πιο μεγάλοι προβολείς ομίχλης ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας, ενώ σε πρόσθετο εξοπλισμό μπορούν να εφοδιαστούν με σύστημα κατεύθυνσης δέσμης φωτός προς την κλίση του τιμονιού. Στην καμπίνα, ανασχεδιάστηκαν τα τιμόνια, τριών και τεσσάρων αχτίνων με πολυλειτουργικά χειριστήρια, αναβαθμίστηκαν τα κλιματιστικά, άλλαξε ο πίνακας οργάνων, η ποιότητα των πλαστικών και της ταπετσαρίας (και σε χρώματα).
Εν συντομία…
Σε επίπεδο εξοπλισμού, ανάλογα την έκδοση προσφέρεται το εξαιρετικό σύστημα ελέγχου εκκίνησης σε ανηφόρα, ενώ οι περισσότερες εκδόσεις φέρουν: αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς (στάνταρ) και κεφαλής.
Στάνταρ το ABS με υποβοήθηση πέδησης και προαιρετικό το ESP για την ευστάθεια. Διατίθεται και αυτόματος ηλεκτρονικά ελεγχόμενος κλιματισμός, ράδιο-CD με σύνδεση ipod, MP3 players κ.α. Κινητήρια δύναμη αποτελεί ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1.2 TSi, ισχύος 105 ίππους (εφοδιάζει το Yeti και την Octavia5).
Είναι αποδοτικός, καταναλώνει λιγότερο καύσιμο και προαιρετικά συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG 7 σχέσεων. Διαθέσιμοι θα είναι και οι κινητήρες βενζίνης: 1.2 lt – 70 hp και 1.4 lt – 86 hp, όπως και δύο πετρελαιοκινητήρες τεχνολογίας common rail: 1.2 TDi – 75 hp και 1.6 TDi – 105 hp. Τιμές εκκίνησης από 12.490 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής