Το «θηρίο», η Porsche Panamera, κυκλοφορεί ελεύθερα αλλά βρυχάται οικολογικά.

Σχεδιαστικά, το GT με μήκος 4,97μ., πλάτος 1,93μ. και ύψος 1,42μ. ξεχωρίζει από τις μυώδεις γραμμές, τα φώτα ημέρας bi-xenon που στρίβουν με τη γωνία του τιμονιού και από το τελείωμα του πίσω μέρους που παραπέμπει σε coupe, με την πόρτα να ανοίγει ψηλά δημιουργώντας πλούσιο χώρο αποσκευών.

Στο εσωτερικό δεσπόζει η άνεση για 4 επιβάτες με τα 4 καθίσματα να ρυθμίζονται ηλεκτρικά. Η κεντρική κονσόλα, το highlight του μοντέλου, εκτείνεται από μπροστά έως πίσω, ενώ ανάμεσα στα δύο πίσω καθίσματα υπάρχει ένα κεντρικό υποβραχιόνιο που μετακινείται κατακόρυφα ανάλογα με τις ανάγκες.

Ουδείς θα μείνει παραπονούμενος σε ανέσεις, μια και το διζωνικό σύστημα κλιματισμού έχει ξεχωριστές ρυθμίσεις για τους πίσω επιβάτες. Κι όσον αφορά την ενημέρωση και την ψυχαγωγία η Panamera 4S turbo εφοδιάζεται με ηχοσύστημα, οθόνη αφής 7 ιντσών, μονάδα πλοήγησης και φωνητικό έλεγχο μέσω σύνδεσης Bluetooth για κινητό τηλέφωνο. Το μοντέλο που οδήγησα εντυπωσίασε άπαντες στο δρόμο.

Εμένα κι όσους το έβλεπαν με αδηφάγο βλέμμα, μέρες που είναι... Εγώ γνώριζα ότι κάτω από το καπό φιλοξενείται ένα θηρίο V8 biturbo 4.8 lt με 500 hp και 770 Nm ροπής. Οι άλλοι απλά φαντάζονταν περί τίνος επρόκειτο. Πάντως, η Porsche απέδειξε με την Panamera ότι οι επιδόσεις συμβαδίζουν με την προστασία του περιβάλλοντος.

Κι αυτό διότι με τις ρυθμίσεις στον κινητήρα και το σύστημα Start & Stop που σβήνει τον κινητήρα σε στάση και τον εκκινεί αυτόματα μόλις αφήσουμε το πόδι από το φρένο, έχει μέση κατανάλωση 12,2 λίτρα/100 χλμ. και 286 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Στο δρόμο, η Panamera πολλά τα ρυθμίζει μόνη της. Όπως την τετρακίνηση την ολίσθηση και την πρόσφυση με τα ηλεκτρονικά συστήματα, την πέδηση με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό.

Αυτόματα ρυθμίζεται και η ανάρτηση, με τον οδηγό απλά να επιλέγει σε τρεις θέσεις: Comfort, Sport και Sport Plus τις δυνάμεις απόσβεσης καθενός αμορτισέρ ξεχωριστά. Επειδή η δύναμη θέλει και φρένα, τα τεράστια δισκόφρενα 390 και 350 χιλιοστών εμπρός και πίσω, αποτελούν εγγύηση. Για την ασφάλεια, αχρείαστοι να’ ναι, εγγυώνται αερόσακοι οδηγοί – συνοδηγού, γονάτου και για τους δύο, πλευρικοί μέχρι πίσω και τύπου κουρτίνας μέχρι πίσω. Η Porsche Panamera είναι εδώ. Εσείς που είστε; Αν έχετε τα χρήματα (218.900 ευρώ το μοντέλο δοκιμής – από 185.500 η έκδοση turbo, από 131.900 η S) μην κρύβεστε. Αλλωστε στην κρίση οι έχοντες δεν…κρίνονται!

Εν συντομία…

Γυρίζεις το κλειδί στη μίζα, αριστερά από το τιμόνι, όπως είναι η καρδιά, και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αναλαμβάνει να μεταδώσει την κίνηση και στους 4 τροχούς, είτε αυτόματα, είτε με το λεβιέ πάνω κάτω είτε με τις μανέτες στο τιμόνι, εμπρός ανεβάσουμε – πίσω κατεβάζουμε.

Αν εξαιρέσουμε το αργό κούμπωμα της πρώτης σχέσης, για λόγους κατανάλωσης κυρίως, μόλις αρπάξει το μοτέρ άντε πιάστε την Panamera turbo με τα 4,2 δευτ. που βγάζει στα 0-100 χλμ./ ώρα. Κι αν πατήσουμε το διακόπτη Launch Control, κόβουμε το κόμμα 2 και στρογγυλοποιούμε την επιτάχυνση στα 4 δευτ.

Όσο για την τελική ταχύτητα, που την πιάνεις με την 6η ταχύτητα διότι η 7η είναι για τη μείωση της κατανάλωσης, η εργοστασιακή μέτρηση των 303 χλμ./ώρα, αρκεί. Δεν χρειάζεται να κάνουμε τις κάμερες της τροχαίας να αστράφτουν.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube