Πρωτότυπο, ηλεκτροκίνητο πολυχρηστικό Chevrolet Volt MPV5 με πολλές αρετές.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα αναφέρομαι σε πολλά ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, αυτοκίνητα κυρίως αλλά και σκούτερ, όπως αυτό της Piaggio, το ΜP3 Hys. Αρκετά από αυτά ήδη κυκλοφορούν, άλλα βρίσκονται στη φάση παραγωγής κι άλλα αποτελούν πρωτότυπα ακόμα σχέδια που έχουν όμως μεγάλη σχέση με την πραγματικότητα.

Το θέμα είναι ότι η έρευνα και η εξέλιξη τέτοιων οχημάτων είναι ραγδαία στην προσπάθεια περιορισμού αφενός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, μέσω της κατανάλωσης καυσίμου και αφετέρου στην προσπάθεια εξεύρεσης εναλλακτικών μορφών ενέργειας.

Η Chevrolet, μέλος του ομίλου της General Motors, που έχει δεσμευτεί να προσφέρει κορυφαία οχήματα χαμηλής κατανάλωσης στους πελάτες της σε όλο τον κόσμο, ήδη έχει προαναγγείλει ότι το 2011, πολύ σύντομα δηλαδή, θα κυκλοφορήσει το υβριδικό Volt που θα λειτουργεί είτε ηλεκτροκίνητα για μικρές αποστάσεις στην πόλη, ώστε να μην ρυπαίνει καθόλου, είτε με συνδυασμό κινητήρα βενζίνης για μεγαλύτερη αυτονομία προκειμένου να κάνει απερίσκεπτα ένα ταξίδι.

Η Chevrolet προχώρησε, πάντως, ακόμα πιο πέρα το σχέδιο. Κι ενώ το Volt είναι ένα τετράθυρο, sedan αυτοκίνητο, η μάρκα παρουσίασε στην έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου την πεντάθυρη, πολυχρηστική crossover έκδοση Volt MPV5, χρησιμοποιώντας τη βάση του Volt για την ηλεκτροκίνηση. Σχεδιαστικά δανείζεται αρκετά στοιχεία αεροδυναμικής, από το Volt.

Η πλήρης ποδιά στο κάτω μέρος του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τα μαρσπιέ, τα ανάγλυφα πίσω φώτα και τις ειδικές «λεπίδες» στα πίσω άκρα, συνεισφέρουν στη βελτιωμένη αεροδυναμική, η οποία ενώ συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης, από τη μια, από την άλλη αυξάνει την αυτονομία ηλεκτροκίνησης. Στην οροφή τοποθετήθηκαν διπλά κρύσταλλα για αντοχή και προστασία από τις αχτίνες του ήλιου.

Μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το Volt, από κάθε άποψη. Προστέθηκαν 18,1 εκ. για να φθάσει στα 4,585 μ. μήκος, 7,3 εκ. για το πλάτος των 1,871 μ., 18,2 εκ. για το ύψος των 1,612 μ. και βέβαια 1,5 εκ. για το μεταξόνιο των 2,76 μ.

Λογικό είναι, με τέτοιες αναλογίες να παρουσιάζεται ευρύχωρο για πέντε επιβάτες, σε μια καμπίνα λιτή σχετικά, που υιοθετεί το κεντρικό πάνελ και τον πίνακα οργάνων του Volt. Όσον αφορά το πορτμπαγκάζ, χωρούν 863,7 λίτρα αποσκευών, ενώ αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα αγγίζει τα 1.764 λίτρα.

Εν συντομία…

Το Volt MPV5 concept χρησιμοποιεί το σύστημα κίνησης Voltec του Chevrolet Volt. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 16-kWh, η οποία φορτίζεται από απλή πρίζα σπιτιού, τροφοδοτεί με ισχύ την ηλεκτρική μονάδα κίνησης, ώστε το όχημα να μπορεί να διανύσει 51,5 χλμ., με πέντε επιβάτες, αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση.

Η ισχύς των 150 hp είναι αρκετή, με πλούσια αποθέματα ροπής (370 Nm) και ικανοποιητική τελική ταχύτητα 161 χλμ./ώρα. Όταν η μπαταρία αδειάζει, ένας κινητήρας 1.4 lt που χρησιμοποιεί βιοαιθανόλη E85 (85% βενζίνη – 15% αιθανόλη) ή μόνο βενζίνη, μετατρέπεται σε-γεννήτρια. Με αυτό τον τρόπο υποστηρίζει αφενός τη φόρτιση της μπαταρίας και αφετέρου τη μονάδα ηλεκτρικής ισχύος. Έτσι, μέχρι να φορτιστεί πλήρως η μπαταρία, το γεμάτο ρεζερβουάρ αρκεί για να καλύψει απόσταση 482 χλμ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube