Στυλ, άνεση, καινοτομίες, νέοι κινητήρες στο νέο οικογενειακό Opel Meriva.
Αποστολή στο Αμβούργο Δημήτρης Μπαλής
Τον Φεβρουάριο του 2008, κατά την παρουσίαση του νέου Agila στη Μασσαλία, οι υπεύθυνοι της Opel μας αποκάλυψαν ένα σχέδιο με τις πόρτες να ανοίγουν σε στυλ ντουλάπας, με αντίστροφη φορά δηλαδή κι όλοι θεωρήσαμε αμέσως ότι αυτό το χαρακτηριστικό θα το εφάρμοζε η Opel στη 2η γενιά του Meriva.
Ενός μοντέλου που όταν παρουσιάστηκε το 2003, άνοιξε το δρόμο για την κατασκευή συμπαγών «ενός όγκου» πολυμορφικών οχημάτων όπως λέγονται στη γλώσσα του αυτοκινήτου. Το πρώτο Meriva αποδείχθηκε εργαλείο για τον οικογενειάρχη με την άνεση και την πολλαπλή διαρρύθμιση του εσωτερικού.
Γι’ αυτό και πούλησε πάνω από 1 εκατ. οχήματα. Όμως, η Opel από το 2005 σκεφτόταν την επόμενη ημέρα, όχι απλά για τον αντικαταστάτη του μοντέλου, αλλά για κάτι επαναστατικό. Έτσι, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές βασίστηκαν στην ιδέα με τις πόρτες για να δημιουργήσουν όλο το «πακέτο» που προσφέρει το νέο Meriva που οδήγησα στο Αμβούργο.
Το είχα πρωτοδεί τον περασμένο Μάρτιο στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, κι εντυπωσιάστηκα από τη σχεδίαση, την πρακτικότητα και την ποιότητα κατασκευής, έχοντας μαλακά πλαστικά, καλαίσθητες ταπετσαρίες (6 χρωματικοί συνδυασμοί με το ταμπλό) και πολυάριθμους αποθηκευτικούς χώρους (32 θήκες).
Τώρα, στην πράξη, διαπίστωσα ότι ο οικογενειάρχης θα αποκτήσει περισσότερη ζωντάνια στο εκπληκτικό σπορτίφ κοκπιτ, έχοντας να χειριστεί ένα θαυμάσιο τιμόνι ηλεκτροϋδραυλικής υποβοήθησης (ηλεκτρική το προηγούμενο) και βέβαια τα νέα μοτέρ που έχουν περισσότερη ισχύ και ροπή, αλλά καταναλώνουν λιγότερο και εκπέμπουν μειωμένους ρύπους σε σχέση με τους κινητήρες που αντικαθιστούν.
Σχεδιαστικά, «όλα τα λεφτά» είναι η φιλοσοφία FlexDoors για τις πόρτες, έχοντας σταθερή μεσαία κολόνα για ισχυρή δομή και ασφάλεια. Οι πίσω επιβάτες μπαίνουν απίστευτα εύκολα και ιδιαίτερα οι μεγάλοι σε ηλικία ή άνθρωποι που αντιμετωπίζουν προβλήματα.
Πανεύκολη γίνεται και η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος. Μου άρεσε και η προσαρμοζόμενη κεντρική κονσόλα FlexRail, με πολλαπλές θήκες για μικροαντικείμενα. Σύρεται πάνω σε ράγες αλουμινίου, εμπρός – πίσω ανάμεσα στα καθίσματα. Ακόμη, το σύστημα FlexSpace για τα πίσω καθίσματα βελτιώθηκε περαιτέρω.
Μετακινούνται προς τα πίσω και προς το κέντρο της καμπίνας για 4θέσια διάταξη και τα εξωτερικά καθίσματα προς τα εμπρός για περισσότερο πορτμπαγκάζ. Με την αναδίπλωσή τους δημιουργείται χώρος 1500 λίτρων. Όμως και τα εμπρός ρυθμίζονται πολλαπλώς και μετακινούνται για να βολέψουν όλους τους σωματότυπους.
Εν συντομία…
Στάνταρ στον τομέα της ασφάλειας και της πέδησης περιλαμβάνει: ABS με τέσσερα δισκόφρενα, σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης, αερόσακους οδηγού – συνοδηγού – διπλούς πλευρικούς και τύπου κουρτίνας μέχρι πίσω, σύστημα Isofix για παιδικά καθίσματα, αποσπώμενα πεντάλ, αυτόματο κλείδωμα θυρών σε πάνω από 4 χλμ./ώρα ταχύτητα κ.α.
Σε επίπεδο κινητήρων, όλοι είναι νέοι και Euro 5 σε ρύπους. Μου άρεσε πολύ ο turbo βενζίνης 1.4 lt – 140 hp με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που δίνει ρεπρίζ και ταιριάζει καλύτερα στο σύνολο.
Για τους λιγότερους απαιτητικούς, υπάρχουν δύο ακόμα βενζίνης: 1.4 lt – 100 hp, 1.4 lt turbo – 120 hp. Διατίθενται και νέοι πετρελαίου, 1.3 CDTI - 75 hp και 1.7 CDTI - 100 hp. Το 2011 θα παραχθεί έκδοση LPG (υγραέριο) και θα προστεθεί σύστημα Start/stop στους κινητήρες. Ερχεται στην Ελλάδα τον Ιούνιο με άκρως δελεαστικές τιμές.