Η VW ετοιμάζει ηλεκτροκίνητα το 2013 – πρεμιέρα με πρωτότυπο ταξί.

Εχω ξαναγράψει ότι το μέλλον (κι όχι το απώτερο, αλλά το εγγύς) στις μετακινήσεις, κυρίως στις αστικές, θα είναι ηλεκτρικό κι οι περισσότερες μάρκες λίγο έως πολύ, είναι κοντά στην παραγωγή ηλεκτρικών, επιβατικών οχημάτων.

Προχθές, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα το 2013, που δεν εκπέμπει καθόλου καυσαέρια. Η γερμανική μάρκα δεν σκέφτεται μόνο την παραγωγή ΙΧ αλλά και οχημάτων μεταφοράς προσώπων. Για το λόγο αυτό, εμφάνισε σε παγκόσμια πρεμιέρα στην εμπορική έκθεση του Ανόβερου, το «Milano Taxi», ένα ηλεκτρικό, πρωτότυπο σε διαστάσεις πολυχρηστικού οχήματος.

Οι συμπαγείς διαστάσεις αναδεικνύουν ένα εύχρηστο όχημα που μοιάζει με το μικρό λεωφορείο Samba που είχε η VW τη δεκαετία του 1950, ιδανικό για μετακινήσεις σε πυκνοκατοικημένες πόλεις, όπως: Μιλάνο, Βερολίνο, Νέα Υόρκη, Πεκίνο, Κέιπ Τάουν, Λονδίνο, Μόσχα και Τόκιο. Ο Βάλτερ ντα Σίλβα, αρχισχεδιαστής του ομίλου VW, πριν φιλοτεχνήσει το σχέδιο είχε κατά νου του την άποψη «μία πόρτα λιγότερη, είναι ό,τι πρέπει για ένα ταξί».

Κι αυτό διότι προέχει η ασφάλεια των επιβατών, οι οποίοι ανυποψίαστοι πολλές φορές ανοίγουν τις πόρτες για να κατέβουν χωρίς να έχουν σιγουρευτεί ότι δεν έρχεται από το πλάι κάποιο άλλο όχημα. Από την πλευρά του οδηγού, λοιπόν, δεν υπάρχει πίσω πόρτα, ενώ από την άλλη πλευρά εκτός από την μπροστινή πόρτα που δεν είναι για επιβάτη αλλά για την τοποθέτηση αποσκευών, προστέθηκε μία πίσω πόρτα, η οποία ανοίγει διάπλατα, συρόμενη προς τα εμπρός.

Ιδιαίτερο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό αποτελούν τα έξτρα γυάλινα τμήματα πάνω από τα πλευρικά παράθυρα. Σε συνδυασμό με την μεγάλη γυάλινη οροφή, προσφέρουν στους επιβάτες ένα φωτεινό και ευχάριστο περιβάλλον. Στην οροφή βρίσκεται και το σήμα του ταξί με πράσινο φωτισμό όταν είναι ελεύθερο και με κόκκινο όταν έχει επιβάτες ή όταν είναι σταματημένο και απλά ο οδηγός κάνει διάλειμμα.

Σχετικά με την εξυπηρέτηση, η VW πρωτοπορεί με την έξτρα οθόνη αφής 8 ιντσών για τους επιβάτες. Βλέπουν το κόμιστρο και τη διανυόμενη απόσταση, αλλά τους δίνεται κι η δυνατότητα να κάνουν πληρωμές μέσω της πιστωτικής τους κάρτας η οποία μπαίνει σε ειδική θήκη.

Μέσω της οθόνης, οι επιβάτες μπορούν να ενημερωθούν σε διάφορες γλώσσες για: αξιοθέατα, διαδρομές μέσω του συστήματος πλοήγησης, για τον καιρό ή την ώρα, ενώ μπορούν να ρυθμίσουν τη θερμοκρασία κλιματισμού.

Εν συντομία…

Για τον οδηγό, εκτός που κλασικού πίνακα οργάνων, υπάρχει μια ακόμη οθόνη αφής 8 ιντσών με: ταχύμετρο, ένδειξη για τις πόρτες, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πλοήγησης, δείκτη αποθέματος ενέργειας και ένδειξη ηλεκτροκίνησης, κλιματισμό, ηχοσύστημα, τηλέφωνο, ρολόι, ενημέρωση καιρού και ημερολόγιο με τις τοπικές εκδηλώσεις ή εορτές.

Για την άνεση του ταξιτζή, λόγω της κουραστική και πολύωρης δουλειάς, το άνετο κάθισμα διαθέτει υποβραχιόνιο, ενώ στην επίπεδη κονσόλα βρίσκεται ένας περιστροφικός διακόπτης για τη λειτουργία του κινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων (D. N. R.).

Το Milano Taxi τροφοδοτείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ μέγιστης ισχύος 115,6 ίππων (συνεχής ισχύς 68 ίπποι) και τελικής ταχύτητας 120 χλμ./ώρα.

Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Για να φορτίσει το 80% από απλή πρίζα, απαιτείται μόλις μία ώρα. Χαρίζει αυτονομία κίνησης 300 χλμ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube