Ο Λεμπ πέρασε και από την Τουρκία – άτυχος ο Χιρβόνεν με το Focus.

Αυτή τη φορά είχαμε πραγματική μάχη στους δρόμους κι όχι παιχνίδια τακτικής όπως συνέβη στη Ιορδανία μεταξύ Citroen και Ford, κινήσεις που έφθασαν στο όριο των κανονισμών περί γελιοποίησης του σπορ. Στην Τουρκία οι αγωνοδίκες είχαν προειδοποιήσει ότι αν συμβεί κάτι θα είναι στη δικαιοδοσία τους να επιβάλλουν ποινές κι έπειτα από τη συμφωνία «κυρίων» μεταξύ των δύο ομάδων δεν έγινε το παραμικρό επιλήψιμο.

Σκληρή δοκιμασία

Ο Λεμπ είναι ο καλύτερος σύγχρονος οδηγός ράλι. Κάνει σπανίως λάθη κι αυτό είναι που ενδυναμώνει την αξία του. Στον αθλητισμό και ειδικά στο μηχανοκίνητο όπου είσαι εσύ και το αυτοκίνητο (ή η μοτοσικλέτα), όσο λιγότερα λάθη κάνεις σε τέτοιο υψηλό επίπεδο πρωταθλητισμού, τόσο πιο κοντά βρίσκεσαι στο στόχο σου που είναι ο τίτλος.

Κι ο Λεμπ έχει αποδείξει με 6 παγκόσμιους τίτλους ότι οδηγεί στο όριο με το μικρότερο δυνατό ρίσκο. Χθες στην Τουρκία σημείωσε την 57η νίκη καριέρας, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο το ρεκόρ που έχει δημιουργήσει ο ίδιος.

Αφού πήρε προβάδισμα το Σάββατο, ύστερα από το κλατάρισμα που έπαθε ο Οζιέ, της δεύτερης ομάδας της Citroen, που από πρώτο έστειλε το νεαρό Γάλλο τέταρτο στην κατάταξη, χθες το μόνο που ήθελε ο Λεμπ ήταν να κρατήσει σε απόσταση τους αντιπάλους του, διότι μόλις 16 δευτερόλεπτα πίσω του ήταν ο Π. Σόλμπεργκ.

Στην προσπάθειά του αυτή ο Λεμπ είχε και τη βοήθεια του καιρού. Η βροχή που έπεσε το βράδυ του Σαββάτου, λάσπωσε πολύ τους δρόμους με αποτέλεσμα οι αγωνοδίκες να αποφασίσουν να ακυρώσουν τις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές της ημέρας. Ετσι, απέμεναν μόνο 4 για το φινάλε του αγώνα με λιγότερα χιλιόμετρα.

Κι όσο μικρότερη είναι η διαδρομή τόσο πιο δύσκολα καλύπτονται οι διαφορές. Όμως πέραν του καιρού κι ο Λεμπ βοήθησε την τύχη του. Οντας πρώτος στους δρόμους, μη γνωρίζοντας ακριβώς τι κάνουν οι άλλοι πίσω του, πάτησε τέρμα γκάζι με αποτέλεσμα να κάνει τους καλύτερους χρόνους στις 3 από τις 4 ε.δ. που έγιναν, σηκώνοντας απλά στο τέλος το πόδι για να κάνει ταχύτερο πέρασμα ο Οζιέ.

Συνεπώς δίκαια πέρα για πέρα η επικράτηση του Λεμπ που τώρα, με το νέο σύστημα βαθμολόγησης και 3 νίκες σε 4 ράλι έχει δημιουργήσει σημαντική διαφορά.

Γερά ο πρωταθλητής

Φέτος βλέπουμε ένα διαφορετικό Πέτερ Σόλμπεργκ. Ο Νορβηγός, πρωταθλητής του 2003 έχοντας καινούργιο αυτοκίνητο εργοστασιακών προδιαγραφών κι όχι το γερασμένο Citroen Xsara των προηγούμενων ετών, δείχνει ότι δεν έχει ξεχάσει να οδηγεί γρήγορα.

Μετά τη 2η θέση στο Μεξικό και την 3η στην Ιορδανία, επέστρεψε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου στην Τουρκία. Αν θα απειλήσει για τον τίτλο ουδείς γνωρίζει. Εκείνο όμως που θέλουμε είναι να υπάρχει συναγωνισμός στους αγώνες και μάχη μέχρι το τέλος. Το θέαμα είναι πάνω από όλα και ο Νορβηγός ξέρει να το προσφέρει απλόχερα.

Προσπάθησε ο Χιρβόνεν

Ο Φινλανδός ξεκινώντας το πρωτάθλημα με το δεξί, στα χιόνια της Σουηδίας, έδειξε ότι μαθαίνει από τα λάθη του κι ότι τα περιορίζει. Πράγματι, αν δεν είχε την ατυχία στο Μεξικό από την υπερθέρμανση του κινητήρα, θα ήταν πιο κοντά στον Λεμπ.

Το ίδιο αν δεν είχε εγκαταλείψει στην Ιορδανία χτυπώντας άσχημα το γρήγορο Focus στους βράχους. Στην Τουρκία κάποια στιγμή, νωρίς το Σάββατο πέρασε δεύτερος πίσω από τον Οζιέ, αλλά δεν είχε το πείσμα να διεκδικήσει κάτι παραπάνω. Χθες, κι ενώ ήταν τρίτος και πίεζε τον Π. Σόλμπεργκ για τη 2η θέση, έπαθε κλατάρισμα και έπεσε 4ος.

Όμως η ατυχία του ισοσκελίστηκε από την ατυχία του Σόρντο, ο οποίος δύο ε.δ. πριν το φινάλε του αγώνα έσπασε την ανάρτηση του C4 κι έτσι εγκατέλειψε με αποτέλεσμα να πάρει τη θέση του τελικά ο Μίκο Χιρβόνεν. Οσο για τον έτερο οδηγό της Ford, τον Λάτβαλα, το αφεντικό Μάλκολμ Γουίλσον είπε ότι το λάθος που έκανε ο Φινλανδός το Σάββατο όταν χτύπησε το Focus και έσπασε το turbo, δεν ήταν σαν τα λάθη του παρελθόντος, όπως το τουμπάρισμα στην Πορτογαλία ή το στραπατσάρισμα του αυτοκινήτου στην τελευταία υπερειδική της Πολωνίας.

Το θέμα είναι ότι κάνει λάθη και μάλιστα στοιχίζουν. Χθες ανέβηκε θέσεις αλλά έμεινε πίσω στη βαθμολογία. Καταλήγοντας, στα θετικά του αγώνα ήταν η εμφάνιση του Ραϊκόνεν που δείχνει να συνηθίζει στα ράλι. Επόμενος αγώνας στη Νέα Ζηλανδία 7-9 Μαϊου.

Τελική κατάταξη

1. Λεμπ – Citroen C4, 3ώρες01’38’’7
2. Π. Σόλμπεργκ - Citroen C, +00. 54. 5
3. Χιρβόνεν - Ford Focus, + 01. 43. 4
4. Οζιέ - Citroen C4, +03. 46. 0
5. Ραϊκόνεν - Citroen C4, +06. 44. 3
6. Βιγιάγκρα - Ford Focus, +07. 56. 7
7. Γουίλσον - Ford Focus, +08. 29. 8
8. Λάτβαλα - Ford Focus, +19. 44. 2
9. Κούιπερς - Ford Fiesta S2000, +27. 22. 2
10. Μπούρκαρτ – Suzuki Swift S1600, +27. 04. 7

Βαθμολογία οδηγών

1. Λεμπ 93
2. Π. Σόλμπεργκ 53
3. Χιρβόνεν 52
4. Λάτβαλα 47
5. Οζιέ 45
6. Σόρντο 24

Βαθμολογία ομάδων

1. Citroen 126
2. Ford 111
3. Citroen Junior 75
4. Stobart – Ford 56
5. Munchin’s – Ford 26

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube