Ο Ρωμαίος αγάπησε την Ιουλιέτα κι εμείς ερωτευθήκαμε τη νέα Alfa Romeo.

Αποστολή στο Μιλάνο Δημήτρης Μπαλής

Ένα από τα πιο θρυλικά ονόματα όχι μόνο στα 100 χρόνια ιστορίας της Alfa Romeo, αλλά γενικότερα της αυτοκίνησης, η νέα Giulietta επέστρεψε. Δεν έχει καμία βέβαια σχέση με το παρελθόν, βασίζεται σε μια καινούργια πλατφόρμα και εντάσσεται στην κατηγορία των μικρομεσαίων αμαξωμάτων.

Διαθέτει πληθωρικές διαστάσεις (μήκος 4,35 μ., πλάτος 1,80 μ. και ύψος 1,46 μ.), όντας άνετη για 5 ενήλικες επιβάτες (2,63 μ. μεταξόνιο), με πλούσιο χώρο αποσκευών (350 λίτρα), παρά το σπορτίφ στυλ σχεδίασης έξω και μέσα. Μολονότι κατασκευάζεται αποκλειστικά σε 5θυρο αμάξωμα, διότι η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών δεν θέλουν 3θυρα του είδους, εντούτοις θυμίζει έντονα coupe, λόγω των κρυφών χειρολαβών των πίσω θυρών.

Από μακριά κάνει μπαμ ότι είναι Alfa Romeo με τη γνώριμη τριγωνική, χρωμιωμένη μάσκα, ενώ το σπόιλερ, οι τομές στο καπό, η πίσω ενσωματωμένη ψηλά αεροτομή και οι θαυμάσιες ζάντες, αναδεικνύουν ένα άκρως ελκυστικό, σπορτίφ αμάξωμα γενικότερης αποδοχής και όχι μόνο για εκείνους που θέλουν να εντυπωσιάζουν με φουσκωμένα φτερά και υπερμεγέθεις αεροτομές.

Ανάλογα καλόγουστη είναι και στην καμπίνα, με οριζόντια προσανατολισμένο ταμπλό, πολλά διακοσμητικά αλουμινίου και διακόπτες αεροπορικού τύπου στη βάση της κονσόλας, που θυμίζουν την 8C Competizione. Τα μπάκετ καθίσματα συμπληρώνουν ένα ευχάριστο περιβάλλον καμπίνας.

Για το σασί, η Alfa Romeo χρησιμοποίησε αλουμινένια γόνατα ΜcPherson μπροστά και πίσω πολλαπλούς συνδέσμους για περισσότερη άνεση των επιβατών. Ωστόσο, σαν γνήσια Alfa Romeo, η Giulietta δεν αποποιείται τη σπορτίφ, οδηγοκεντρική συμπεριφορά. Γι’ αυτό διαθέτει το γνωστό σύστημα D.N.A. από τη MiTo, με τρία προγράμματα λειτουργίας (Dynamic, Normal και All Weather), ανάλογα τον τρόπο οδήγησης και το έδαφος.

Με το D.N.A. ρυθμίζεται ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης, του Q2 ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού και του συστήματος ελέγχου ευστάθειας (VDC) που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις μαζί με το ABS (με υποβοήθηση πέδησης), το σύστημα αντιολίσθησης των τροχών και το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα.

Σε επίπεδο κινητήρων, για να κρατηθεί χαμηλά το κόστος της βασικής έκδοσης, τοποθετήθηκε σε αυτή ο κινητήρας turbo 1.4 lt – 120 hp, ενώ η επόμενη έκδοση έχει τον ιδίου κυβισμού αλλά πιο οικονομικό (Multiair) σε κατανάλωση (5,8 λίτρα στα 100 χλμ.) και ρύπους (134 γρ./χλμ.) ισχύος 170 ίππων.

Εν συντομία…

Στην πίστα δοκιμών του Balocco, έξω από το Μιλάνο, οδήγησα κι ευχαριστήθηκα ιδιαίτερα την έκδοση Quadrifoglio Verde με το τετράφυλλο τριφύλλι, η οποία εφοδιάζεται με το νέο κινητήρα βενζίνης 1.75TBi των 235 ίππων.

Όλοι οι κινητήρες είναι Euro 5 σε ρύπους, συνδυάζονται μόνο με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (προαιρετικό το νέο 6τάχυτο διπλού συμπλέκτη) και διαθέτουν σύστημα Start&Stop (μαζί με ένδειξη για αλλαγή σχέσης) που μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση.

Σε αυτό συνεισφέρει, όσο κι αν φαίνεται παράδοξο, το νέο σύστημα κλιματισμού που μειώνει την κατανάλωση κατά 30% σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα. Σε επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας προσφέρονται 6 αερόσακοι, ζώνες τριών σημείων με διπλούς προεντατήρες και περιοριστές φορτίου, πεντάλ και κολόνα τιμονιού που υποχωρούν, δεύτερης γενιάς ενεργά προσκέφαλα και υποδοχές Isofix για παιδικά καθίσματα. Τιμές: από 20.400 στην έκδοση 120 hp, από 22.300 στην 170 hp και 30.750 ευρώ η 235 hp.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube