Μία σπουδαία εκδήλωση ετοιμάζει στη χώρα μας και συγκεκριμένα στη Χαλκιδική η Porsche. Θα παρουσιάσει τη νέα Cayenne σε δημοσιογράφους από χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Ενα μοντέλο που έκανε αποκαλυπτήρια στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης στις αρχές Μαρτίου και μαζί η πρώτη υβριδική του έκδοση.
Αναμφίβολα όσοι μιλούν για Porsche σκέφτονται μεγάλου κυβισμού κινητήρες, υψηλές επιδόσεις και αυξημένη κατανάλωση. Ομως η μάρκα έχει πραγματοποιήσει τεράστιες επενδύσεις στον περιορισμό της κατανάλωσης και κατά συνέπεια των ρύπων, ενώ η παρουσίαση υβριδικών εκδόσεων για τέτοια αυτοκίνητα δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητη ενέργεια. Για τη νέα Cayenne θα γράψω τον άλλο μήνα, μετά την παρουσίαση. Σήμερα θα αναφερθώ σ' ένα πρωτότυπο σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, που χρησιμοποιεί υβριδική τεχνολογία.
Το πρωτότυπο 918 Spyder καταφέρνει να καταναλώνει 3 λίτρα (!) βενζίνης ανά χιλιόμετρο, εκπέμποντας μόλις 70 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Κι όλα αυτά επιταχύνοντας σε 3,2 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα με τελική ταχύτητα 320 χλμ./ώρα. Κι αυτό το πρωτότυπο μοντέλο βρισκόταν στην Εκθεση της Γενεύης.
Η Porsche 918 Spyder διαθέτει πολύστροφο κινητήρα εσωτερικής καύσης 3.4 lt V8, που αποδίδει περισσότερους από 500 ίππους στις 9.200 σ.α.λ. Είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αυτοκινήτου, μπροστά από τον πίσω άξονα και χαρίζει ισορροπημένο στήσιμο στον δρόμο. Ο κινητήρας συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον μπροστινό και έναν στον πίσω άξονα, παρέχοντας επιπλέον ισχύ 218 ίππων.
Η ισχύς μεταδίδεται μέσω του επτατάχυτου κιβωτίου, το οποίο φροντίζει επίσης για τη μετάδοση της ισχύος του ηλεκτρικού συστήματος στον πίσω άξονα, ενώ το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του μπροστινού άξονα μεταφέρει ισχύ στους τροχούς με σταθερή σχέση μετάδοσης.
Μηχανολογικά, η γεννήτρια είναι μια υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη πίσω από την καμπίνα επιβατών. Το μεγάλο πλεονέκτημα του συγκεκριμένου υβριδικού συστήματος είναι ότι η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται από το κανονικό ηλεκτρικό δίκτυο από μία απλή πρίζα. Ενα ακόμα χαρακτηριστικό είναι ότι η κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου μετατρέπεται σε ρεύμα, το οποίο τροφοδοτείται στην μπαταρία με το πάτημα των φρένων (όπως το σύστημα KERS, που χρησιμοποιήθηκε πέρυσι στη Φόρμουλα 1). Πρόκειται για μία λύση που παρέχει πρόσθετη ενέργεια για γρήγορες και δυναμικές επιταχύνσεις.
Εν συντομία…
Ο οδηγός έχει να επιλέξει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας. Το E-Drive λειτουργεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, καλύπτοντας απόσταση έως 25 χλμ. Το Hybrid με παράλληλη λειτουργία ηλεκτροκινητήρων και κινητήρα βενζίνης –ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις της οδήγησης. Το Sport Hybrid χρησιμοποιεί και τα δύο συστήματα κίνησης, με έμφαση όμως στις επιδόσεις.
Το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ενώ το σύστημα κατανομής της ροπής βελτιώνει ακόμα περισσότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Τέλος, με το πρόγραμμα Race Hybrid τα συστήματα κίνησης εστιάζουν απολύτως στις επιδόσεις. Πέραν αυτού, υπάρχει κι άλλος ένας διακόπτης. Με την μπαταρία επαρκώς φορτισμένη, πατώντας τον παρέχει πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ (Ε-Βoost) που χρειάζεται κατά την προσπέραση ή για καλύτερες επιδόσεις.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής