Το Ford Focus από το 1998 πρωταγωνιστεί στην αγορά – τώρα με νέες εκδόσεις.

Θυμάμαι ακόμα το ταξίδι στα βόρεια παράλια της Γαλλίας, στη Νορμανδία. Εκεί που οι σύμμαχοι έκαναν την απόβαση στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η επιτυχή κατάληξη της οποίας σήμανε την αρχή του τέλους της επιβολής των Ναζί στην Ευρώπη και όχι μόνο. Συμβολική, όμως, απόβαση, έκανε ακριβώς 12 χρόνια πριν, στην ίδια περιοχή, το νέο Ford Focus προκειμένου να κατακτήσει την αγορά αυτοκινήτου, αντικαθιστώντας ένα άκρως δημοφιλές Escort.

Ομολογουμένως ήταν δύσκολη η αποστολή και χρειάστηκε καιρός μέχρι να συνηθίσει το κοινό σε μια πιο οβάλ σχεδίαση. Σιγά σιγά το Focus βρήκε την αποδοχή που έπρεπε, αλλά η Ford το υποστήριξε με πολλές ενέργειες, όπως μέσω του ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος Champions League, στην οποία η «μπλε οβάλ» μάρκα είναι πολυετής χορηγός.

Προσωπικά μου άρεσε περισσότερο ως σχεδίαση το πρώτο Focus, του 1998, που το 1999 ανακηρύχθηκε σε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ευρώπη». Την ίδια χρονιά, το Focus WRC αντικατέστησε το Escort στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, ενώ το 2000 διακρίθηκε ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς στη Β. Αμερική». Ένα χρόνο μετά, γίνεται το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο που χρησιμοποιεί οικολογικό καύσιμο flex-fuel και παράλληλα με 917.000 πωλήσεις είναι το best-seller της χρονιάς στον κόσμο.

Το 2002 λανσάρεται στην Ευρώπη το Focus ST170 και το πρώτο Focus RS, ενώ ξεκινά η παραγωγή του στο εργοστάσιο της Ρωσίας. Το 2004, το Focus περνά στη δεύτερη γενιά του, με πιο κλασικές -κατά τη γνώμη μου- γραμμές. Το θέμα είναι ότι και αυτό το Focus άρεσε σε πάρα πολλούς. Το 2005 παράγεται επίσης σε έκδοση ST με 5κύλινδρο turbo 2.5lt - 225hp και το 2006 σε συνεργασία με τον οίκο Pininfarina έχουμε το πρώτο Focus Coupe-Cabriolet με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή.

Στον αγωνιστικό τομέα κατακτά δύο χρονιές σερί (2006-2007) τον τίτλο των κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (44 νίκες έως τώρα). Πέρυσι παράχθηκε το πιο ισχυρό Focus RS με κινητήρα turbo 2.5 lt αλλά 305 hp, ενώ εκτός από εκρηκτικό χαρακτήρα εκδόσεων έχει και περιβαλλοντικό, με την έκδοση ECOnetic II εκπομπών 99 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα.

Φέτος, τον Ιανουάριο, η Ford παρουσίασε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Β. Αμερικής το εντελώς νέο Focus και δύο μήνες αργότερα το έδειξε στην Εκθεση της Γενεύης. Μέχρι όμως να έρθει στην αγορά, το 2011, η Ford κρατά «ζεστό» το απαιτητικό κοινό του μοντέλου με δύο ελκυστικές εκδόσεις.

Εν συντομία…

Η 5θυρη Collection διαθέτει: ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ράδιο/CD με 6 ηχεία, χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα Aux, Bluetooth με φωνητικό έλεγχο, υπολογιστή ταξιδιού, ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες ελαφρού κράματος 16 ιντσών, ηλεκτρική ηλιοροφή και βάσεις Isofix.

Τιμές: 16. 145 ευρώ (1.4 lt – 80 hp), 18.145 (1.6 lt – 115 hp) και 18.845 (1.6 lt – 100 hp Auto). Στην 3θυρη έκδοση υπάρχει επιπλέον: σπόιλερ εμπρός, πίσω και πλάι, προβολείς σε μαύρο κέλυφος και προβολείς ομίχλης εμπρός, μεγάλη αεροτομή στο χρώμα του αμαξώματος, ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών, χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση, μπάκετ καθίσματα και τιμόνι 3 αχτίνων.

Οσο για την έκδοση Ikon, εφοδιάζεται επιπλέον με: διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και πίσω, αισθητήρες παρκαρίσματος, μαρσπιέ από ανοξείδωτο ατσάλι, μεταλλικά πεντάλ, δερμάτινο τιμόνι 3 αχτίνων και λεβιέ χειρόφρενου με επικάλυψη αλουμινίου. Τιμές: 20.710 ευρώ (4θυρο 1.6 lt – 115 hp), 21.710 (4θυρο 1.6 lt – 110 hp Auto), 20.310 (5θυρο 1.6 lt – 115 hp) και 21.010 (station wagon 1.6 lt – 115 hp).

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube