Η Nissan απλά φρεσκάρισε και έκανε πιο οικονομικό το επιτυχημένο Qashqai.

Συνήθως όταν πρόκειται για κάτι νέο, στα μέσα ενημέρωσης, λέμε ότι «σκάει είδηση». Στην περίπτωση της αυτοκίνησης, το Μάρτιο του 2007, το νέο ήταν…Qashqai (Κασκάι) και μάλιστα η άφιξή του αποτέλεσε συνταρακτικό γεγονός. Η απήχηση στο κοινό ήταν τόσο μεγάλη που δημιουργήθηκε μεγάλη λίστα αναμονής σε όλη την Ευρώπη και ιδιαίτερα στην Ελλάδα, η οποία, ως μικρή αγορά, δεν βρίσκεται στις πρώτες χώρες παράδοσης μοντέλων από το εργοστάσιο του Σάντερλαντ της Αγγλίας.

Όμως, οι υποψήφιοι αγοραστές του έμειναν πιστοί στην επιλογή τους. Στην Ελλάδα ήρθε πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία των συμπαγών SUV, με κίνηση στους δύο ή και τους τέσσερις τροχούς, το 2008 και πέρυσι. Φέτος, επειδή ο ανταγωνισμός φούντωσε κι αναμένονται κι άλλα μοντέλα (Hyundai ix-35, Kia Sportage, Mitsubishi ASX κ.α.), η Nissan επιχείρησε μια λεπτή…χειρουργική επέμβαση, σαν ένα λίφτινγκ για να διατηρηθεί φρέσκο.

Σε τέτοιες περιπτώσεις χρειάζεται προσοχή, ώστε ένα αρεστό σύνολο να μην χάσει την ταυτότητά του κι εν γένει το χαρακτήρα που προσέλκυσε τόσο κοινό (500.000 πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά μέχρι τώρα), το οποίο μάλιστα σε ποσοστό 80% ήταν για πρώτη φορά αγοραστές ενός Nissan.

Οι αλλαγές, λοιπόν, τόσο το 5θέσιο Qashqai όσο και στο Qashqai+2 (με δύο επιπλέον καθίσματα για 7θέσια διάταξη, που αναδιπλώνουν για περισσότερο χώρο αποσκευών), έγιναν με γνώμονα την αισθητική αλλά και την αεροδυναμική, στην οποία συμβάλλουν: η ελαφρώς ανασχεδιασμένη αεροτομή στην πίσω πόρτα, η πιο λεία περιοχή κάτω από τον κινητήρα, οι επιπλέον επίπεδες ποδιές κατά μήκος του πατώματος και τα βελτιωμένα καλύμματα γύρω από τους εμπρός και πίσω τροχούς.

Το αποτέλεσμα ήταν να μειωθεί ελάχιστα μεν (από 0,34 σε 0,33), ουσιαστικά δε ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης. Στην καμπίνα, άλλαξε ο πίνακας οργάνων (άσπρες ενδείξεις σε μαύρο φόντο - κόκκινες βελόνες) με χρωμιωμένους δακτύλιους. Διαθέτει ανασχεδιασμένο υπολογιστή ταξιδίου με άσπρη LCD οθόνη που δείχνει τις ενδείξεις κατανάλωσης καυσίμου, των χιλιομέτρων, της ώρας, του σταθεροποιητή ταχύτητας και του περιοριστή ταχύτητας.

Με ελαφρύ φωτισμό στο κάτω μέρος της κονσόλας και νέες επενδύσεις, ολοκληρώνεται η εικόνα του εσωτερικού που έχει περισσότερες θήκες αποθήκευσης μικροαντικειμένων. Η Nissan βελτίωσε επίσης την ηχομόνωση και αυτό φάνηκε στα πολλά χιλιόμετρα που διένυσα στην πόλη αλλά και τον αυτοκινητόδρομο με τους περισσότερους θορύβους, ενώ «πείραξε» και τη ρύθμιση της ανάρτησης η οποία παραμένει καλή και άνετη.

Εν συντομία…

Το φρεσκαρισμένο Qashqai διατίθεται στις ίδιες εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης 1.6 lt – 115 hp (δικίνητο) και με 2.0 lt – 140 hp (τετρακίνητο με σύστημα ALL MODE που μεταφέρει είτε την κίνηση μόνο μπροστά, είτε ηλεκτρονικά και στους τέσσερις τροχούς, είτε «κλειδώνει» τη ροπή 50-50 για τα δύσκολα).

Κατόπιν παραγγελίας διατίθεται και με πετρελαιοκινητήρες 1.5 lt – 106 hp και 2.0 dCi – 150 hp. Οδήγησα τη δικίνητη έκδοση βενζίνης +2 κι ήταν ένα γνώριμο Qashqai, με καλύτερο επίπεδο κύλισης. Μου άρεσε επίσης που έβλεπα τη στιγμιαία και τη μέση κατανάλωση, διότι με αυτό τον τρόπο, έτσι όπως έχουν πάει οι τιμές των καυσίμων, μπορείς να σηκώσεις λίγο το πόδι από το γκάζι.

Διότι δεν χρειάζεται ούτε τα 178 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα να αναπτύξεις, ούτε να ξεκινήσεις φουριόζος για να πιάσεις τα 11,8 δευτ. επιτάχυνσης. Με φυσιολογική οδήγηση η μέση κατανάλωση σε μικτή κίνηση είναι 6,6 λίτρα ανά 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 155 γρ./χλμ. Η τιμή της δικίνητης έκδοσης ξεκινά από 19.080 ευρώ (6 αερόσακοι, ABS, ενεργά προσκέφαλα κ.α.) μετά την έκπτωση των 1.000 ευρώ και της τετρακίνητης από 26.830 ευρώ, χωρίς έκπτωση.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube