Η Pirelli με το νέο Scorpion Verde (πράσινο)…τσιμπάει κατανάλωση και θορύβους.
Οι καιροί αλλάζουν. Η προστασία του περιβάλλοντος βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο και η βιομηχανία που έχει σχέση με την αυτοκίνηση, βάζει τα δυνατά της προς αυτή τη κατεύθυνση. Η Pirelli είναι από τις εταιρείες που δείχνουν εμπράκτως την ευαισθητοποίησή τους (και) σε αυτόν τον τομέα, κι είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω ξανά πρόσφατα.
Η ιταλική μάρκα ξεκίνησε το 2008 την παραγωγή οικολογικών ελαστικών με την επιστροφή της σειράς Cinturato P4 και P6 (για μικρά και μικρομεσαία μοντέλα), ενώ πέρυσι προστέθηκε το Ρ7 (για μεσαία και μεγάλα μοντέλα). Φέτος, λανσάρει το Scorpion Verde που ολοκληρώνει τη γκάμα Scorpion, η οποία ήδη περιλαμβάνει το ATR για καθαρόαιμα οχήματα 4x4 (το Μάιο του 2006 ταξίδεψα στην Τοζέρ της Τυνησίας για να οδηγήσω πολλά τετρακίνητα με αυτό το ελαστικό), και το Scorpion Zero για SUV, τετρακίνητα ή δικίνητα, υψηλότερων επιδόσεων.
Τώρα πήγα στη Βαρκελώνη και συγκεκριμένα λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα, στην περιοχή της Ταραγκόνα, όπου βρίσκεται ένα σημαντικό κέντρο ερευνών. Το Idiada δεν ανοίγει τις πύλες του για τον Τύπο ή το κοινό, αλλά λόγω της Pirelli μπορέσαμε να επισκεφθούμε τις εγκαταστάσεις και να δούμε πως δουλεύουν οι ερευνητές. Τα μέτρα ασφαλείας ήταν τεράστια, ενώ μας απαγορεύτηκαν κινητά τηλέφωνα και φωτογραφικές μηχανές, μην αποθανατίσουμε κάτι που δεν έπρεπε.
Ένα από αυτά ήταν η νέα McLaren MP4-12C, το νέο διθέσιο σπορ υπερ-αυτοκίνητο της βρετανικής μάρκας. Το είδαμε αλλά δεν το φωτογραφίσαμε. Τώρα, σχετικά με το νέο ελαστικό. Επιτυγχάνει 20% μειωμένη αντίσταση κύλισης (σε σχέση με το Ρ7), ενώ συμβάλλει στη μείωση κατανάλωσης καυσίμου μέχρι και 3,4% (έναντι του Pzero) στο μικτό κύκλο κίνησης. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα ελαστικά «ευθύνονται» για το 20% της κατανάλωσης ενός οχήματος.
Όμως, δεν είναι μόνο αυτό, το νέο Scorpion Verde περιορίζει τις εκπομπές θορύβων κατά 1 ντεσιμπέλ ή 30% λιγότερο από το Pzero. Είναι, δηλαδή, σαν να αφαιρείται μία ολόκληρη λωρίδα από έναν αυτοκινητόδρομο τριών λωρίδων. Αυτό είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω σε ένα ηχομονωμένο χώρο, που χωρίς τη λειτουργία κινητήρα και με το ένα ελαστικό να γυρίζει σε κύλινδρο, ο θόρυβος ήταν αρκετά έντονος. Φανταστείτε 4 ελαστικά να κυλούν, με τον κινητήρα να δουλεύει σε εκατομμύρια οχήματα στο δρόμο! Είμαστε για τρελοκομείο!
Εν συντομία…
Εξελίχθηκε για μεγαλύτερη ασφάλεια σε βρεγμένη άσφαλτο και το πιο σημαντικό τεστ που κάναμε στην πίστα, αυτή τη δοκιμή περιελάμβανε.
Το Verde, διαθέτει χάραξη πέλματος με 4 βαθιές, διαμήκεις αυλακώσεις για αυξημένη απομάκρυνση νερού (41 λίτρα ανά δευτερόλεπτο με ταχύτητα έως 90 χλμ./ώρα), καινοτόμες γόμες με εκατομμύρια νανο-σωματίδια και υβριδικά νήματα που επιτυγχάνουν καλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένες επιφάνειες και λιγότερη απόσταση φρεναρίσματος, ενώ τα ενισχυμένα τοιχώματα συνεισφέρουν στη μέγιστη πλευρική πρόσφυση σε όλες τις ασφάλτινες συνθήκες.
Τα χαρακτηριστικά του Verde συμβαδίζουν με εκείνα των σύγχρονων SUV τα οποία χρησιμοποιούνται σε ποσοστό πάνω από 60% αποκλειστικά στην άσφαλτο. Το ελαστικό θα διατίθεται στην Ελλάδα από τον Απρίλιο σε διαστάσεις από 215/65 για 16άρα ζάντα, μέχρι και 275/45 για ζάντα 20 ιντσών.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής