Το Land Cruiser με βελτιώσεις, διατηρεί τα στοιχεία που το κάνουν ασυναγώνιστο.

Συνώνυμο της περιπέτειας και της αντοχής. Αυτοί που το χρησιμοποιούν σε δραστηριότητες, κυρίως «εκτός δρόμου» το ευχαριστιούνται και με το παραπάνω. Οι υπόλοιποι, αρέσκονται μόνο στο να κυκλοφορούν το επιβλητικό Toyota Land Cruiser στην άσφαλτο.

Θα μου πείτε, πόσοι που διαθέτουν 90.190 ευρώ, όσο έκανε και το αυτοκίνητο που είχαμε για δοκιμή, θα το πάνε στο βουνό, στη λάσπη και τα χιόνια. Ισως ελάχιστοι. Όμως όλοι οφείλουν να γνωρίζουν ότι το Land Cruiser δεν είναι μόνο ένα SUV πολυτελείας, καλογυαλισμένο, άνετο και πλήρως εξοπλισμένο (7 αερόσακοι κ.α.), αλλά κι ένα καθαρόαιμο τετρακίνητο που σε πηγαίνει παντού.

Όταν είχα επισκεφθεί προ λίγων ετών την Τοζέρ της Τυνησίας, στην έρημο της οποίας γυρίστηκε μία από τις ταινίες «ο πόλεμος των άστρων», μόνο Land Cruiser είχαν οι ντόπιοι για τα παιχνίδια στους αμμόλοφους. Τα παλιότερα μοντέλα, όμως, με το κοντό αμάξωμα και το κοντό κιβώτιο με τον υποπολλαπλασιαμό των σχέσεων. Κοντό, πρώτη ταχύτητα και το Land Cruiser δεν κολλούσε πουθενά. Και αυτό που οδήγησα δεν το φοβήθηκα. Το πήγα στο βουνό και σε αυλακιές μισού μέτρου από τις βροχές του χειμώνα, με λάσπη ακόμα, ούτε που κατάλαβε τίποτα. Αλλωστε έχει απόσταση από το έδαφος 22 εκατοστά.

Το νέο Land Cruiser, μολονότι πιο εξευγενισμένο, για περισσότερο «εντός δρόμου» μετακινήσεις, έχει δεχθεί ενισχύσεις στο αμάξωμα, με την ακαμψία να αυξάνεται κατά 11% και αυτό φάνηκε στις ταλαντεύσεις. Διατηρήθηκε επίσης, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό που χρησιμοποιεί αυτοφερόμενα σασί, το πλαίσιο «τύπου σκάλας». Είναι ιδανικό για το χώμα και πλέον, κάπως αταίριαστο για την άσφαλτο. Δεν δημιουργεί, πάντως, προβληματισμό σε όποιον κινείται φυσιολογικά στον αυτοκινητόδρομο.

Η ανάρτηση παραμένει με διπλά ψαλίδια εμπρός και άξονα τεσσάρων συνδέσμων πίσω, αλλά με διαφορετική ρύθμιση, νέα ελατήρια και μακρύτερα αμορτισέρ. Πάντα τετρακίνητο, μοιράζει τη ροπή 40-60 σε εμπρός και πίσω άξονα, σε νορμάλ συνθήκες δρόμου, κι ανάλογα τις μεταβάλλει σε 50-50 ή 30-70 θέλοντας να δώσει ώθηση στα δύσκολα.

Ηλεκτρικά (High – Low) μπορούν να επιλεγούν μακριές ή κοντές σχέσεις στο κιβώτιο, ενώ το πίσω μπλοκέ διαφορικό της έκδοσης Crawl Edition που οδηγήσαμε, βελτιώνει ακόμα περισσότερο τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Με τον περιστροφικό διακόπτη της τετρακίνησης μπορούμε ακόμα και να απελευθερώσουμε το κεντρικό και το πίσω διαφορικό (Free), είτε να τα «κλειδώσουμε» (Lock) ασχέτως αν έχουμε κοντές ή μακριές σχέσεις στο κιβώτιο. Λεπτομέρεια που μετράει.

Εν συντομία…

Το αυτοκίνητο δοκιμής, Crawl Edition, διαθέτει ενεργό σύστημα πρόσφυσης (ελέγχει τα φρένα και τον κινητήρα και κατανέμει ανάλογα τη ροπή), όπως και σύστημα Mutli Terrain Select: ο οδηγός επιλέγει τέσσερα προγράμματα εδάφους, με τα συστήματα του αυτοκινήτου να προσαρμόζονται ανάλογα τις συνθήκες.

Εξάλλου, πατώντας τον διακόπτη Crawl Control, στα δύσκολα, για απότομες καταβάσεις ή για να ξεκινήσει το όχημα από λάσπες, χωρίς γκάζι, το όχημα κινείται αργά και σταθερά μόνο του. Ο οδηγός ασχολείται μόνο με το τιμόνι. Το μοντέλο δοκιμής, φορά κινητήρα βενζίνης 4.0 lt V6 – 282 hp στις 5.600 σ.α.λ. με ροπή 387 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Επιταχύνει σε 9,2 δευτ. και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Η μέση κατανάλωση είναι 10,8 λίτρα στα 100 χλμ. (μείον 13% από το προηγούμενο) και οι εκπομπές ρύπων 256 γρ./χλμ. (μείον 125 από πριν). Ο κινητήρας συνδυάζεται αποδοτικά με 5άρι αυτόματο κιβώτιο που διαθέτει και χειροκίνητες αλλαγές.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube