Bentley Continental Supersports Convertible - το ταχύτερο ανοικτό τετραθέσιο.
Σε απάντηση του προβληματισμού αναφορικά με τους φόρους και εν γένει της κατήφειας με όσα συμβαίνουν στη χώρα μας, είπα σήμερα να δώσω τροφή στα όνειρα. Απατηλά για τους περισσότερους, αλλά ουδείς μπορεί να μας στερήσει τη δυνατότητα να ονειρευόμαστε ή έστω να προσδοκούμε ότι θα αλλάξει η τύχη μας.
Για αυτούς βέβαια που τα…τεκμήρια στα ΙΧ δεν τους αγγίζουν ούτε κατά διάνοια και το μόνο που σκέφτονται είναι ποιο θα είναι το επόμενο ακριβό και γιατί όχι σπορ μοντέλο, η τύχη ίσως να μην παίζει ρόλο. Για τυχερούς και μη, για εκείνους που έχουν και για τους άλλους που λέμε «φάτε μάτια ψάρια», ιδού το πιο γρήγορο, ανοικτό και τετράθυρο μοντέλο παραγωγής. Λίγους μήνες μετά το λανσάρισμα στην αγορά της coupe έκδοσης, η βρετανική μάρκα συνεχίζει να εντυπωσιάζει με την Convertible εκδοχή ενός μοναδικού αυτοκίνητου που διαθέτει 6 λίτρων W12 κινητήρα, με δύο turbo.
Η ισχύς φθάνει τους 630 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., με τη ροπή να εκτοξεύεται στα 800 Nm από τις 1.700 σ.α.λ. Η μετάδοση, όπως και στην coupe έκδοση γίνεται μέσω ενός νέου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων «Quickshift», που μειώνει στο μισό τον χρόνο στις αλλαγές των σχέσεων. Αποτέλεσμα είναι να επιταχύνει σε μόλις 3,9 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα…329 χλμ./ώρα. Και μη νομίζεται ότι αυτές οι επιδόσεις χρειάζονται κινητό βενζινάδικο.
Η μέση κατανάλωση είναι 16,3 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ., ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα φθάνουν τα 388 γρ./χλμ. Ομως, μπορεί να επιτευχθεί ακόμη μικρότερη κατανάλωση και πολύ λιγότεροι ρύποι, χωρίς να επηρεαστούν οι ρύποι, διότι το μοντέλο αυτό, χωρίς καμία μετατροπή στον κινητήρα μπορεί να κινηθεί και με καύσιμο Ε85 βιοαιθανόλης (85% αιθανόλη – προέρχεται από φυτική παραγωγή- και 15% βενζίνη).
Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν έχουμε πρατήρια που να πωλούν Ε85, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες, κυρίως της βορείου Ευρώπης. Οσον αφορά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, το κεντρικό διαφορικό μοιράζει τη ροπή σε ποσοστό 40:60 σε εμπρός και πίσω άξονα και ευνοεί την ελεγχόμενη υπερστροφή ισχύος στις στροφές. Και η ανάρτηση είναι όμοια με της coupe, όπως και τα πανίσχυρα κεραμικά φρένα, τα μεγαλύτερα και πιο ισχυρά που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής.
Εν συντομία…
Είδα από κοντά το μοντέλο στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, προ ημερών. Πραγματικά το χάζευαν πολλοί διότι έχει στιβαρή σπορ σιλουέτα, κι όπως ήταν ανοικτό φαινόταν το εκπληκτικό εσωτερικό του: με μπάκετ καθίσματα, υψηλής ποιότητας δερμάτινες επενδύσεις, Alcantara και ανθρακονήματα στο ταμπλό, την κονσόλα και τα καθίσματα. Τιμή δεν ανακοινώθηκε ακόμη αλλά η coupe προ της αύξησης του φόρου και του ΦΠΑ, κόστιζε 331.000 ευρώ.
Πάντως, Η νέα Continental Supersports Convertible σηματοδοτεί παράλληλα την εισαγωγή της τεχνολογίας FlexFuel σε ολόκληρη τη σειρά Continental για το 2011. Η νέα τεχνολογία προσφέρει μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σε ποσοστό που φτάνει το 70%, επιβεβαιώνοντας την περιβαλλοντική δέσμευση της Bentley για υπερ-υψηλές επιδόσεις και μοναδική εμπειρία οδήγησης, ρυπαίνοντας όσο το δυνατόν λιγότερο.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής