Το Honda CR-V βελτιώθηκε επιμέρους και αισθητικές και μηχανικές αναβαθμίσεις.

Στα νέα δεδομένα, για μικρότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους, εναρμονίζεται η Honda με το αναβαθμισμένο CR-V. Η εταιρία βελτίωσε την απόδοση του κινητήρα βενζίνης, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με τους κανονισμούς Euro 5. Παράλληλα, το CR-V εφοδιάζεται για πρώτη φορά με το νέο πετρελαιοκινητήρα i-DTEC 2.2 lt που παράγει 150 hp (+ 10 από πριν) και 350 Nm (+10) μεταξύ 2.000 – 2.750 σ.α.λ.

Είναι τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού common rail Bosch 3ης γενιάς, υψηλής ακρίβειας, με φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων. Συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο καταναλώνοντας 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ εκπέμπει 171γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Μπορεί όμως να συνδυαστεί και με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, αλλά δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Αξίζει να σημειώσουμε ότι επιταχύνει με το μηχανικό κιβώτιο σε 9,6 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.

Οι εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρα εισάγονται κατόπιν παραγγελίας διότι η εταιρεία δεν διαθέτει παρακαταθήκες. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στον τομέα της ασφάλειας. Η βασική έκδοση εξοπλισμού εφοδιάζεται με ABS που διαθέτει κατανομή πέδησης, όπως και με σύστημα ευστάθειας που βοηθά τον οδηγό στη διατήρηση του ελέγχου στις στροφές, κατά την επιτάχυνση και σε απότομους ελιγμούς (φρενάρει τους δεξιούς ή τους αριστερούς τροχούς), ελέγχοντας ταυτόχρονα και το γκάζι. Συνδυάζεται με σύστημα σταθεροποίησης τρέιλερ και συνεργάζεται πολύ καλά με την ηλεκτρονικά μεταδιδόμενη τετρακίνηση.

Σε ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού, προστέθηκαν τρία συστήματα: το ένα προειδοποιεί για απώλεια πίεσης ελαστικών, το άλλο μέσω ραντάρ διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και το τρίτο προβλέπει μια επικείμενη σύγκρουση και προειδοποιεί τον οδηγό σφίγγοντας τις μπροστινές ζώνες ασφαλείας. Στάνταρ, το CR-V εφοδιάζεται με εμπρόσθιους αερόσακους δύο σταδίων, πλευρικούς, αλλά και τύπου κουρτίνας εμπρός - πίσω. Ιδια παραμένει η φιλοσοφία τη ανάρτησης, αλλά βελτιώθηκε η ηχομόνωση.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 33.960 ευρώ. Όμως η εισαγωγική εταιρεία στην παρούσα χρονική στιγμή προσφέρει δωρεάν τα τέλη κυκλοφορίας για ένα έτος (428 ευρώ), την αύξηση του ΦΠΑ (από 460 ευρώ), την ασφάλεια του αυτοκινήτου για ένα εξάμηνο (από 402 ευρώ) και το μεταλλικό χρώμα (550 ευρώ). Συνολικά το όφελος αγοράς ξεκινά από 1.840 ευρώ.

Εν συντομία

Βασικός κινητήρας παραμένει ο βελτιωμένος δίλιτρος βενζίνης i-VTEC που αποδίδει κι αυτός 150 hp, όμως και 192 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ. Διατίθεται είτε με 6-τάχυτο μηχανικό ή με 5-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Οι μηχανικές εκδόσεις του νέου CR-V φέρουν ενδεικτική λυχνία αλλαγής ταχύτητας, η οποία ενημερώνει τον οδηγό για την ιδανική ταχύτητα που θα πρέπει να έχει στο κιβώτιο, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Εργοστασιακές δοκιμές αναφέρουν ότι μπορεί να επιτευχθεί οικονομία καυσίμου μέχρι 0,2 λίτρα/100 χλμ. ή 5 γρ./χλμ. λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Πάντως, η μέση κατανάλωση είναι 8,2 λίτρα ανά 100 χλμ., με 190 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Με αυτό το κιβώτιο επιταχύνει σε 10,2 δευτ. αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.

Eπιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube