Αποστολή στη Γενεύη Δημήτρης Μπαλής
Στοτέταρτο μέρος του αφιερώματος στην 80ή Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου, δίνουμε περισσότερο χώρο σε πρωτότυπα μοντέλα, υπεραυτοκίνητα, με νέες τεχνολογίες οικολογικού χαρακτήρα. Είναι αλήθεια ότι η βιομηχανία αυτοκινήτου δίνει τα ρέστα της στην προσπάθεια περιορισμού της κατανάλωσης και κατά συνέπεια της ρύπανσης του περιβάλλοντος.
Το ζητούμενο είναι η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η καλύτερη εκμετάλλευση της ηλεκτρικής ενέργειας, η ανάπτυξη των κυψελών καυσίμου υδρογόνου, η λύση με το φυσικό αέριο. Το αυτοκίνητο θα πάψει να είναι ένα μέσο ρυπογόνο, θα απλουστεύσει τις μετακινήσεις αλλά δεν θα χαριστεί σε επιδόσεις.
Πολλές από τις εταιρείες παραγωγής σπορ και πολυτελών αυτοκινήτων έδωσαν πολύ καλά παραδείγματα. Ας τα παρακολουθήσουμε…
9. Kia Sorento
Η κορεατική μάρκα δεν ανανέωσε μόνο το Sportage για το οποίο έγραψα χθες, αλλά και το μεγαλύτερο SUV Sorento. Με πιο μαλακή τετρακίνηση για περισσότερο εντός δρόμου μετακινήσεις, φορά κινητήρα βενζίνης 2.4 lt – 175 hp και δύο πετρελαίου 2.0 lt – 136 hp και 2.2 lt – 197 hp.
Επειδή στην Ελλάδα η ζήτηση για SUV μεγαλύτερου κυβισμού, πάνω από 2 λίτρα, αρχίζει να περιορίζεται, η εισαγωγική εταιρεία στη χώρα μας θα φέρνει το μοντέλο από το καλοκαίρι μόνο κατόπιν παραγγελίας ώστε να μην υπάρξει στοκ στις δύσκολες εποχές που υπάρχουν στο εμπόριο.
10. Lotus Elise
Φρεσκαρισμένη έκδοση για ένα μοντέλο βαρόμετρο της Lotus. Η Elise με νέους προφυλακτήρες, φωτιστικά, μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα, φώτα ημέρας LED και φλας LED, διαθέτει καλύτερη αεροδυναμική. Ο κινητήρας 1.8 lt της Toyota στην ατμοσφαιρική έκδοση αποδίδει 192 hp και στην turbo 220 hp.
Για πρώτη φορά θα εφοδιάζεται και με πιο μικρό, πάλι της Toyota 1.6 lt μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, με ισχύ 136 hp, κατανάλωση 6,1 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, και εκπομπές 155 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Με το νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, χαρίζει 6,7 δευτ. επιτάχυνση και 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
11. Mazda 6
Το ανανεωμένο Mazda 6, φέρει νέα φωτιστικά, φρέσκια μάσκα , νέο προφυλακτήρα και μεγαλύτερους προβολείς στις άκρες. Στην καμπίνα, σχεδόν όλα παραμένουν ως έχουν από το τωρινό, όμως άλλαξε το τιμόνι με τα χειριστήρια. Προαιρετικά αντί για το κλασικό ηχοσύστημα στο κέντρο του ταμπλό, μπορεί να τοποθετηθεί οθόνη LSD 7 ιντσών, που ενσωματώνει σύστημα πλοήγησης και όλες τις πληροφορίες λειτουργίας του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Το Mazda 6 εφοδιάζεται τώρα με το νέο κινητήρα βενζίνης Euro 5 σε ρύπους, 2.0 lt - 155 hp. Σε σχέση με τον αντίστοιχο τωρινό δίλιτρο, καταναλώνει 15% λιγότερη βενζίνης, και έχει 15% περισσότερη ροπή. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή 5άρι αυτόματο. Παράλληλα, θα χρησιμοποιούνται και οι τωρινοί κινητήρες: 1.8 lt – 120 hp και 2.5 lt – 170 hp . Πωλήσεις μετά την άνοιξη.
12. Nissan Leaf
Σε πανευρωπαϊκή πρεμιέρα, το φύλλο (Leaf) είναι ένα οικογενειακό πεντάθυρο και πενταθέσιο αυτοκίνητο. Καθαρά ηλεκτρικό όχημα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά και χαμηλό κόστος λειτουργίας, είναι το πρώτο ηλεκτρικό μαζικής
παραγωγής. Θα πωλείται από το 2011 στην Ευρώπη. Ελπίζουμε να έρθει τότε και στην Ελλάδα.
Βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα ειδικά εξελιγμένη για ηλεκτρικά οχήματα, διαθέτει μήκος 4,45 μ. και μεγάλο μεταξόνιο 2,7 μ. Διαθέτει συμπαγή ηλεκτρικό κινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος που μεταφέρει στους εμπρός τροχούς ισχύ 110 ίππων και ροπή 280 Nm, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα άνω των 145 χλμ./ώρα. Μια πλήρης φόρτιση των μπαταριών προσφέρει αυτονομία πάνω από 160 χλμ., απόσταση αρκετή για το 80% των καθημερινών μετακινήσεων.
13. Renault Megane CC
Το νέο Megane Coupe-Cabriolet έχει επίσης γυάλινη αναδιπλούμενη οροφή και γυάλινο ανεμοθραύστη ανάμεσα στα προσκέφαλα των πίσω καθισμάτων, που αποτρέπει τους στροβιλισμούς του αέρα με ταχύτητα έως 90 χλμ./ώρα. Το παρμπρίζ μεταφέρθηκε κατά 6 εκ. πιο μπροστά, για καλύτερη πρόσβαση και έξοδο των επιβατών. Αυτόματο κλείδωμα των θυρών με την εκκίνηση και αυξημένος χώρος αποσκευών - 417 λίτρα με κλειστή την οροφή και 211 λίτρα με διπλωμένη.
Σύστημα εκκίνησης με διακόπτη και κάρτα εισόδου και ηλεκτρικό χειρόφρενο. Η ακαμψία αυξήθηκε σε πάνω από 80% σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο. Εξι αερόσακοι και στάνταρ το ESP για την ευστάθεια με έλεγχο υποστροφής. Κινητήρες βενζίνης: 1.6 lt 16V – 110 hp και TCe 130 hp (χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων), και 2.0 lt 16V – 140 hp, διαθέσιμος με το νέο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.
Πετρελαιοκινητήρες Euro5 σε ρύπους: dCi 130 hp, dCi 160 hp και dCi 110 hp. Διαθέτουν φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων, ενώ συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Προαιρετικά ο τελευταίος και με νέο αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, διπλού συμπλέκτη.
14. Saab 9-5
Η νέα εποχή της Saab, η οποία ανήκε στον όμιλο της General Motors και εξαγοράστηκε από τη Spyker, σηματοδοτείται από την έλευση του μοντέλου 9-5. Μπορεί να εμφανίστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης πέρυσι το φθινόπωρο, αλλά με τις ανακατατάξεις τώρα πάει για παραγωγή στο εργοστάσιο του Τρολχάταν.
Δυναμικό και πολυτελές τετράθυρο, εφοδιάζεται με κινητήρες πετρελαίου turbo 2.0 lt - 160 hp και twin-turbo 2.0 lt - 190 hp και βενζίνης: turbo 2.0 lt - 220 hp και 2.8 V6 turbo - 300 hp σε αποκλειστικά τετρακίνητη έκδοση με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένη ολίσθησης. Διατίθενται και εκδόσεις με καύσιμο βιοαιθανόλη Ε85. Όλα τα κιβώτια είναι εξατάχυτα.
15. Audi RS5
Νέα δεδομένα με περισσότερες δυνατότητες από το RS4. υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του V8 των 4.2 λίτρων που υπάρχει στο S5 ή ακόμη μια εξαιρετικά ενισχυμένη έκδοση του 3λιτρου V6 TFSI από το S4 και το S5 Cabriolet, που θα τον ανεβάσει από τα 333 άλογα στα 500.
16. BYD e6
Η μόνη κινέζικη βιομηχανία αυτοκινήτου στην έκθεση ήταν η BYD ή όπως αναφέρουν οι ίδιοι Build Your Dreams (δημιούργησε τα όνειρά σου). Οι Κινέζοι έχοντας ζήτημα με τους κινητήρες που είναι προδιαγραφών Ευρώπης Euro 3 και 4, προτίμησαν να συνεχίζουν να πουλούν πολλά οχήματα στην αχανή χώρα τους, με ολοένα αυξανόμενο ρυθμό, παρά να εξελίξουν κινητήρες Euro 5 και 6 για τις αγορές της Ευρώπης.
Θα το κάνουν κι αυτό αλλά το άφησαν για αργότερα. Ετσι, η BYD βρήκε τρόπο να παρουσιάσει στη Γενεύη τις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις της. Το e6 είναι πρωτότυπο SUV πλήρως ηλεκτρικό, μήκους 4,55 μ. και έχοντας μεταξόνιο 2,83 μ. διαθέτει τεράστιο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Το μοτέρ μπροστά αποδίδει 75 kW ή περίπου 102 ίππους με 450 Nm ροπής, ενώ για το μοτέρ στους πίσω τροχούς δεν ανακοινώθηκε ισχύς. Η φόρτιση γίνεται μόνο από πρίζα 380V και όχι από απλή.