Στη γιορτή του Μεξικού συνέβαλε κι ο Λεμπ – η Ford το πάνω χέρι…
Από μία νίκη έχουν οι δύο κύριοι διεκδικητές του τίτλου, Σεμπαστιάν Λέμπ και Μίκο Χιρβόνεν. Ο πρώτος επικράτησε στο ράλι Μεξικού που ολοκληρώθηκε χθες και ο δεύτερος στο πρώτο ράλι της χρονιάς που έγινε στα χιόνια της Σουηδίας. Ο Λεμπ με το Citroen C4 ήταν πραγματικά ασυναγώνιστος στο χωμάτινο τερέν της χώρας της Κεντρικής Αμερικής, ενώ ο Φινλανδός ελίχθηκε σαν δεινός σκιέρ με το Ford Focus στη Σκανδιναβική χώρα.
Οσον αφορά στο ράλι του Μεξικού, το Σάββατο που ήταν και η μεγαλύτερη μέρα του ράλι, παίχτηκε όλο το παιχνίδι. Ο Λεμπ με 7 κερδισμένες ειδικές διαδρομές στις 9 που είχε το πρόγραμμα, πήρε διαφορά πάνω από 50 δευτ. από τον δεύτερο Π. Σόλμπεργκ και κοντά στα 2 λεπτά από τον Χιρβόνεν, με αποτέλεσμα χθες στα λιγότερα χιλιόμετρα (52) που είχε η τρίτη και τελευταία ημέρα του αγώνα, να κινηθεί συντηρητικά, ώστε να φθάσει με ασφάλεια στην πρώτη του φετινή νίκη και 55η καριέρας.
Φέτος, κάθε νίκη αποκτά μεγαλύτερη σημασία από παλιότερα, βαθμολογικά. Κι αυτό διότι δίνει 25 βαθμούς και στον δεύτερο 18, μια διαφορά 7 βαθμών σε σχέση με τους 2 βαθμούς που ήταν η διαφορά μέχρι πέρυσι. Επίσης, ακόμα μεγαλύτερη διαφορά έχει η νίκη από την 3η, 4η ή 5η θέση κι έτσι όποιος χάνει έδαφος σε κάθε ράλι, χάνεται…Βέβαια το πρωτάθλημα έχει ακόμα 11 μάχες κι ο πόλεμος αναμένεται αδυσώπητος.
Πάντως, από την τριήμερη μάχη του Μεξικού, η περιοχή Γκουαντανάουτο του οποίου (κέντρο του αγώνα με έδρα την πόλη Λεόν) γιόρταζε τα 200 χρόνια ανεξαρτησίας από την ισπανική κυριαρχία (αιματηρός ξεσηκωμός των Ινδιάνων), υπήρξαν αρκετές απώλειες. Την Παρασκευή είχε τεθεί εκτός μάχης ο Κίμι Ραϊκόνεν με το εργοστασιακό Citroen C4, έπειτα από έξοδο και πολλαπλό τουμπάρισμα. Δεν έπαθε τίποτα αλλά στον 7ο αγώνα του στα ράλι, ακόμα μαθαίνει, έστω και με τούμπες.
Το Σάββατο, στην πρώτη κιόλας ειδική διαδρομή, τρεις ακόμα οδηγοί εγκατέλειψαν, αλλά όλοι επανήλθαν χθες στον αγώνα με ποινή 5 λεπτών για κάθε χαμένη ε.δ. Ο Ντάνι Σόρντο με το C4 χτυπώντας σε βράχο κι ενώ ήταν τέταρτος εκείνη τη στιγμή στη γενική κατάταξη, ο Μάθιου Γουίλσον που άφησε το Ford Focus με έναν τροχό στα χωράφια (ήταν όγδοος) και ο Κεν Μπλοκ που έσπασε την ανάρτηση του εργοστασιακού Focus σε μια φουρκέτα.
Χθες, δεν υπήρξαν απώλειες και η μάχη επικεντρώθηκε στο κυνήγι της 2ης θέσης μεταξύ Π. Σόλμπεργκ και Σεμπαστιάν Οζιέ, αμφότεροι με C4. Τελικά επικράτησε ο πρώτος, νικητής το 2005 στο Μεξικό και πρωταθλητής το 2003. Εκτός αυτού, αναμενόμενο ήταν να μειώσει ρυθμό ο Λάτβαλα, αφήνοντας τον ομόσταβλό του Χιρβόνεν να πάρει την 4η θέση που δίνει δύο βαθμούς παραπάνω από την 5η.
Καταλήγοντας, δύο οδηγοί με αυτοκίνητα S2000 και μάλιστα Ford Fiesta προδιαγραφών που θα αποτελέσουν τη βάση για τα αυτοκίνητα WRC του 2011, μπήκαν σε δεκάδα. Επόμενο ραντεβού στην Ιορδανία, την Πρωταπριλιά.
Τελική κατάταξη
Λεμπ – Citroen C4 3ώρες.42’.41’’.7
Π. Σόλμπεργκ – Citroen C4 + 00. 24. 2
Οζιέ – Citroen C4 + 00. 25. 3
Χιρβόνεν – Ford Focus + 01. 47. 5
Λάτβαλα – Ford Focus + 02. 15. 1
Χ. Σόλμπεργκ – Ford Focus + 02. 48. 0
Βιγιάγκρα – Ford Focus + 10. 13. 4
Πονς – Ford Fiesta S2000 + 18. 44. 4
Πρόκοπ – Ford Fiesta S2000 + 19. 02. 0
Αραούχο – Lancer Evo 4 + 21. 32. 5
Βαθμολογία οδηγών
1. Λεμπ 43
2. Χιρβόνεν 37
3. Λάτβαλα 25
4. Οζιέ 22
5. Π. Σόλμπεργκ 20
6. Χ. Σόλμπεργκ 16
7. Σόρντο 12
8. Γουίλσον 6
9. Βιγιάγκρα 6
10. Οστμπεργκ 4
Βαθμολογία ομάδων
Ford 62
Citroen 55
Citroen Junior 29
Stobart 22
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής